Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    MK_Fyra
    Gäst

    Centrallås golf 4

    har sökt i forumet efter liknande problem men hittar ej något sådant tyvärr!

    När jag låser upp bilen med nyckeln så "poppar" alla låsknappar upp.. Men den i bakdörren är bara uppe och vänder...

    Om man är snabb så kan man rycka upp dörren den sekund knappen är uppe men efter det förblir den låst och man får "låsa/låsa upp" igen för ett nytt försök om man misslyckas.

    bilen är en Golf 4 GTI turbo -02

    sitter DEFA larm i den, men har pajjat fjärren så det är nyckel som gäller just nu

    tacksam för svar!

  2. #2
    Roger T
    Gäst
    Låskistan ligger i ett SAFE läge= el fel i låskistan. ny kostar ca 1000-1400kr plus arbete.
    Går ofta att låsa upp dörren med hjälp av VASèn, komponentdiagnos och då kan den tillfälligt låsa upp låskistan.

    Roger T


    Citat Ursprungligen postat av MK_Fyra Visa inlägg
    har sökt i forumet efter liknande problem men hittar ej något sådant tyvärr!

    När jag låser upp bilen med nyckeln så "poppar" alla låsknappar upp.. Men den i bakdörren är bara uppe och vänder...

    Om man är snabb så kan man rycka upp dörren den sekund knappen är uppe men efter det förblir den låst och man får "låsa/låsa upp" igen för ett nytt försök om man misslyckas.

    bilen är en Golf 4 GTI turbo -02

    sitter DEFA larm i den, men har pajjat fjärren så det är nyckel som gäller just nu

    tacksam för svar!

  3. #3
    MK_Fyra
    Gäst
    tack för ditt svar Roger, det är alltså låskistan i bakdörren som är trasig?

    tänkte bara så att jag inte är och river på fel plats

    tack än en gång!

  4. #4
    Roger T
    Gäst
    Ja du har förstått rätt.

  5. #5
    maverick1714
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av MK_Fyra Visa inlägg
    har sökt i forumet efter liknande problem men hittar ej något sådant tyvärr!

    När jag låser upp bilen med nyckeln så "poppar" alla låsknappar upp.. Men den i bakdörren är bara uppe och vänder...

    Om man är snabb så kan man rycka upp dörren den sekund knappen är uppe men efter det förblir den låst och man får "låsa/låsa upp" igen för ett nytt försök om man misslyckas.

    bilen är en Golf 4 GTI turbo -02

    sitter DEFA larm i den, men har pajjat fjärren så det är nyckel som gäller just nu

    tacksam för svar!
    Prova först med att ta ut låskistan och rengöra den. Det hjälpte mig iaf.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin