Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Ami Niemisalo
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    50

    Får loss ytterspindeln.

    Hur får man loss ytterspindel på en golf2 vänster sida.jag har försökt att skruva loss men den sitter som fan.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    Är inte riktig med på vad du menar med ytterspindel, är det någon skruv som sitter fast eller nått annat?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Ami Niemisalo
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av Dave the brave Visa inlägg
    Är inte riktig med på vad du menar med ytterspindel, är det någon skruv som sitter fast eller nått annat?
    ursäkta mig,men jag menar styrled vänster nedre.den som man skruva loss.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    Aha, då är jag med! Jo de kan sitta som berget, lösningen heter spindel/styrledsavdragare. De finns i olika varianter (kilformad eller med en skruv som du trycker ut leden med) och kostar allt mellan 100-400 kr skulle jag tro. Kolla på Biltema, Micro, Mekonomen eller liknande.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Ami Niemisalo
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av Dave the brave Visa inlägg
    Aha, då är jag med! Jo de kan sitta som berget, lösningen heter spindel/styrledsavdragare. De finns i olika varianter (kilformad eller med en skruv som du trycker ut leden med) och kostar allt mellan 100-400 kr skulle jag tro. Kolla på Biltema, Micro, Mekonomen eller liknande.
    Ok.men jag menar den som sitter fast i styrstången.jag har försökt med 2 låstänger men den sitter som fan.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    OK, du ska alltså ta loss styrändan (den som är ledad) från staget som fäster mot styrväxeln? Testa först med rostlösande spray och vänta över natten. Det bästa brukar dock vara att värma loss den med en gasbrännare.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Ami Niemisalo
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av Dave the brave Visa inlägg
    OK, du ska alltså ta loss styrändan (den som är ledad) från staget som fäster mot styrväxeln? Testa först med rostlösande spray och vänta över natten. Det bästa brukar dock vara att värma loss den med en gasbrännare.
    Ok.tack jag mistänkte det.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Ami Niemisalo
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av finne Visa inlägg
    Hur får man loss ytterspindel på en golf2 vänster sida.jag har försökt att skruva loss men den sitter som fan.
    hej igen.ni jag fått annat problem hur får jag låss styrstagen på golf2.jag fick låss styrled, men sen såg jag att det nya går ej sätta ditt.styrstagen är för smal att skruva på.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av finne Visa inlägg
    men jag menar styrled vänster nedre.
    Styrleden är bara en per sida????

    Menar du spindelleden?

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Ami Niemisalo
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Styrleden är bara en per sida????

    Menar du spindelleden?
    jag köpte styrleder från biltema,så en styrled med styrstag o en med styrled, på höger sida man byta hela o den den andra bara styrled,Är det det svårt att ta loss hela styrsystemet?jag måste byta båda två styrstagen.
    Senast redigerad av finne den 2008-08-13 klockan 19:15.

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Ami Niemisalo
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av finne Visa inlägg
    jag köpte styrleder från biltema,så en styrled med styrstag o en med styrled, på höger sida man byta hela o den den andra bara styrled,Är det det svårt att ta loss hela styrsystemet?jag måste byta båda två styrstagen.
    Mvh Ami

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin