Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Engberg
    Gäst

    Pendlande tomgång 16v

    Har en Golf gti 16v-89 som tomgången pendlar på,ibland kan den ligga där den ska men oftast pendlar den,man kan varva upp den och släppa ner den försiktigt med gasen så kan den lägga sig och gå jämnt.
    Har bytt Lambdasond för alla värden var dåliga vid bes,på den ensamma kabeln uppe vid anslutningen var den skarvad,såg att det var nån slags skärm på den kabeln,som det är nu så är bara mitten kabeln ansluten till lambdan,ska "skärmen" kopplas in nånstans?
    Varningslampan för tempen verkar ju ha ett eget liv den ochså,kan det vara nån givare som spökar?,som kanske även har nått med tomgången att göra?

    Tacksam för svar.

    Mvh

  2. #2
    påsen racing
    Gäst
    Vattentempgivaren kan vara kass, går mätaren upp högt eller är det bara lampan som tänds ibland?

    Har du provat att byta tomgångsstabilisator?
    Har samma problem på min bil som jag nyligen köpte, att tomgången vandrar alltså.
    Å han som jag köpte den av sa att det va tomgångsstabilisatorn som va kass, vilket jag misstänkte redan innan han sa det.
    Har inte orkat/hunnit skaffa mig en annan än, men vet att det finns på laga.se

    Vet tyvärr inget om lambdasonden där för jag vet inte riktigt hur det ser ut på golf.
    Men om det är som en vanlig lambda så är det ju två kablar som går från lambdan upp till två andra kablar, brukar sitta i ett kontaktstycke.
    Men jag är som sagt inte säker på hur det ser ut på just golf.

    /Påsen

  3. #3
    Engberg
    Gäst
    Vattentempen pendlar mellan högt och lågt,och lampan blinkar ganska ofta.

    Vart sitter tomgångsstabilisatorn då?

  4. #4
    påsen racing
    Gäst
    Kommer inte ihåg exakt var den sitter, men har för mig att det är på växellådssidan av motorn så att säga, i höjd med insuget och fördelarlocket.
    Har för mig att det är denna (lånade bilden av "Henke.F" hoppas att det är OK):


    /Påsen

  5. #5
    Engberg
    Gäst
    Ja där är den ju,den känner jag igen. Då ska jag kolla den.

  6. #6
    Amadeus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Engberg Visa inlägg
    såg att det var nån slags skärm på den kabeln,som det är nu så är bara mitten kabeln ansluten till lambdan,ska "skärmen" kopplas in nånstans?


    Mvh

    Skärmen skall kopplas till jord.

    MVH:Amadeus

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin