Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    maverick1714
    Gäst

    Golf GTI IV Problem med c-lås och elhissar

    Imorse när jag kom till bilen så upptäckte jag att alla fönster hade åkt ner och bilen var upplåst! Jag låste bilen och hissade upp alla fönster men efter ca. 2 timmar så upptäckte jag samma sak igen + att nu strulade larmet också.

    Nån som har råkat ut för samma fel? Några tips vad som kan vara fel?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Kan nästan garantera att du har en trasig låskista (troligen i förar dörren) som gör att allt lever sitt eget liv.

    Bäst vore om du kunde läsa ut felkoderna från tex VAG-COM eller åka till VW och kolla.

    En låskista går loss på ca 1500kr (eller där omkring)

  3. #3
    maverick1714
    Gäst
    -----
    Senast redigerad av maverick1714 den 2008-08-07 klockan 12:36.

  4. #4
    maverick1714
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Kan nästan garantera att du har en trasig låskista (troligen i förar dörren) som gör att allt lever sitt eget liv.

    Bäst vore om du kunde läsa ut felkoderna från tex VAG-COM eller åka till VW och kolla.

    En låskista går loss på ca 1500kr (eller där omkring)
    Jag fick också tips från en polare att det kunde vara låskistan och att jag borde testa och rengöra den först och se om det hjälper.

    Tills dess så har jag testat att plocka ut säkringar till c-låset och elhissarna och det verkar ha hjälpt eftersom det har inte hänt igen. Men det fortfarande går att öppna alla rutor om man vrider nyckeln i låset och håller så i ett par sekunder. Förstår inte riktigt hur eftersom jag har plockat ut säkringar och det går inte att öppna rutor inifrån.

  5. #5
    DjReager
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av maverick1714 Visa inlägg
    Jag fick också tips från en polare att det kunde vara låskistan och att jag borde testa och rengöra den först och se om det hjälper.

    Tills dess så har jag testat att plocka ut säkringar till c-låset och elhissarna och det verkar ha hjälpt eftersom det har inte hänt igen. Men det fortfarande går att öppna alla rutor om man vrider nyckeln i låset och håller så i ett par sekunder. Förstår inte riktigt hur eftersom jag har plockat ut säkringar och det går inte att öppna rutor inifrån.

    har samma problem med att rutorna åker ner, tycker dock att det är lite små effektivt när bilen är stekhet på sommrarna, Enkel vädring

  6. #6
    dinsyrra
    Gäst
    Bump

    Hej! Hur löste ni problemet till slut?
    Köpte mig en mk4 gti igår och rutan på passagerarsidan åker ner var gång jag låser upp på förarsidan.
    Tips och råd?

    mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin