Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Thornbeach
    Gäst

    Centrallås "dött" på Golf III

    Har för en tid sen köpt en Golf III. Har haft en hel del problem men det är en annan tråd. Jag hade ingen aning när jag köpte den men jag har tydligen centrallås på golfen. Jippi tänkte jag.

    Jag har letat runt en hel del och försökt hitta lite info om hur man felsöker centrallåset. Kruxet är att mitt centrallås inte låter alls. Inget pys från pumpen som sitter i bakluckan eller ens ett klick i ett relä. Så då undrar jag vad felet kan vara? Har tittat på "relädosan" och där finns det en "ledig" plats. Kan det vara till centrallåset och så har nån jeppe dragit ur det?

    Vad kan det annars vara och hur skall jag annars ta reda på vad som är fel på det? Ideér någon?

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Min egen pump har tyvärr pajjat av fuktskador, så kan inte svara på om¨
    det låter något alls, har inte för mig det.

    Men ta gjärna en bild så ska jag kolla i min om jag har det relät som saknas.

    Som du säkert redan vet är C-låset vacuum-styrt med pumpen
    som sitter i bagaget till höger.

  3. #3
    pbylund
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Min egen pump har tyvärr pajjat av fuktskador, så kan inte svara på om¨
    det låter något alls, har inte för mig det.

    Men ta gjärna en bild så ska jag kolla i min om jag har det relät som saknas.

    Som du säkert redan vet är C-låset vacuum-styrt med pumpen
    som sitter i bagaget till höger.
    centrallåset på min gamla gti 2a var samma dynga med(kollade aldrig upp det, kvaddade den istället! ), kolla om nån slang är veckad/sprucken?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin