Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Marcus
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    76

    Hur viktigt med service på märkesverkstad?

    Funderar på att köpa en Polo 1,4 -07. En service är genomförd vid 1800mil. Dock är den inte utförd på VW-verkstad utan på Meca-ansluten verkstad. Hur viktigt är det med en stämpel från VW-verkstad? Vet att marknaden är avreglerad och Meca-verkstaden gör säkert ett minst lika bra jobb som VW-verkstaden.... Men hur ställer sig en VW-handlare till att den inte är servad på en märkesverkstad vid ett senare ev inbyte? Hur hade ni andra resonerat vid ett privatköp där bilen inte är servad på märkesverkstad?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Jag kan bara svara för min egen åsikt och den är att jag inte hade tvekat. Personligen har jag tappat förtroendet för märkesverkstäder och går mycket hellre till en mindre verkstad där jag "känner" mekanikern.

    Vad VW säger vet jag inte (förmodligen rynkar de på näsan och ger ett sämre inbytespris när den dagen kommer) men det finns säkert andra här som vet!

    Lycka till med köpet!

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    En VW handlare kommer nog att ge dig sämre pris, jag personligen bryr mig inte om den är vw stämplad eller någon annan verkstad gjort det.

    Så länge den är auktoriserad på något märke och man inte gjort det i garaget.

    Jag kollar dock miltalen på alla servicar, ex om man kört för långt var gång eller servat lite innan det är dags.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin