Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 49 av 49
  1. #41
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Är motorn helt orginal, orginal kammar osv. Finns orginal vevhusventilation kvar som den är tänkt?
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  2. #42
    Bastard66
    Gäst
    Jepp allt orginal.. förutom 2,5" avgas men d har ju ingen betydelse.. Ska iväg och kolla avgassystemet så det är helt tätt men tkr inte d ska göra så mkt på värdena..

  3. #43
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Bastard66 Visa inlägg
    Jepp allt orginal.. förutom 2,5" avgas men d har ju ingen betydelse.. Ska iväg och kolla avgassystemet så det är helt tätt men tkr inte d ska göra så mkt på värdena..
    En läcka innan lambdan kan ställa till det ordentligt med avgasvärdena, men efter ska inte spel någon roll.

  4. #44
    Bastard66
    Gäst
    Kollade avgassystemet igår och det var tätt överallt. Åkte in å testade värdena idag med 2 st flaskor k-sprit (1L) då låg alla värden bra förutom att lambdan felade (1,4)

    co:0,2
    hc:56

  5. #45
    Bastard66
    Gäst
    Jag fattar inte vad det är för fel för lambdan har jag ju bytt ut mot en fungerande.. Nu blir det till att ställa av skiten orkar inte masa mer med den.. ALDRIG MER EN MKII 16V MED KAT!

  6. #46
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Du vet att lamdan funkar? man kan ju få nya delar som är trasiga också..
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  7. #47
    Bastard66
    Gäst
    Lambdan ligger och pendlar mellan 0,3-0,7V så den bör funka..

  8. #48
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av Bastard66 Visa inlägg
    Lambdan ligger och pendlar mellan 0,3-0,7V så den bör funka..
    Ja det borde det göra då, lamdan är ju jobbig för den kan man ju inte ta ner med etanol heller.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  9. #49
    Bastard66
    Gäst
    Nä d e ju just d.. fick ju ner dom andra värdena med k-sprit men d verkar som att spriten gjorde att lambda värdet höjdes. igår låg den på 1,04 och idag 1,4? d enda jag har gjort är att täta avgassystemet..

    Jag har även provat att skruva på co-skruven och där ställde jag den på ca8,7-10mA men fick ställa upp till ca9,8-11mA då den gick lite för magert innan men nu går den som en klocka enda problemet är ju som sagt lambdavärdet (och dom andra om man bortser från att jag hällde i k-sprit)
    Senast redigerad av Bastard66 den 2008-09-04 klockan 15:53.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin