Resultat 1 till 18 av 18
  1. #1
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014

    Bromsbelägg mk2 280mm

    Var kan man köpa lite värre belägg än orginal till riktigt bra pris (prisvärda)?

    Inte det värsta beläggen som finns utan nånting snäppet bättre än org räcker nog.

    Räcker det med att köra org belägg bak eller bär man ha värre bak med (bromsar nästan för mycket bak redan)
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  2. #2
    tjipp
    Gäst
    ta å maila denna killen.. han har koll på att vad bromsar handlar om..
    dessutom ganska prisvärda alternativ. tex. carbotech mm. mm.

    Vad för ok kör du med!? jag har nya Tar-ox belägg som jag skulle tänka mig att sälja av till byte av värre doningar!¨

    Tar-ox är lite värre än org.. men inget renodlat racebelägg.. fungerar i alla temeraturer osv.. inget som behöver värme för att funka å sånt..
    Pm.a om tar-ox beläggen är av intresse!

  3. #3
    tjipp
    Gäst
    smart att inte lägga in adressen! http://www.peansweden.com/

  4. #4
    tjipp
    Gäst
    du kan tex. kolla på www.forza.se info om tar-ox beläggen!

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    Köpte Red Dot-belägg från ovan nämda företag. XF Competition heter de beläggen och kostade 800 kr (fram + bak). De har funkat bra på bana, det blir lite mer bromsdamm på fälgarna men det blir det ju med de flesta belägg av den sorten.

    Per som jag pratade med där kan väldigt mycket, när jag förklarade hur jag använder bilen så tog han fram några olika alternativ.

    Bromsbelägg som är gjorda för att klara högre temperaturer tar lite sämre vid normal temp vilket kan ge ett inkonsekvent uppträdande om man kör med olika belägg fram och bak. Hur stor skillnaden är vet jag inte men det är vad jag har fått höra iaf.

  6. #6
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Det blev Tarox belägg, bra pris och förhoppningsvis vettig prestanda. Nästa gång får det bli blåa Pagid eller nåt.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Jag köpte Carbotech XP8 av Pean Sweden i våras, helt grymt bra belägg men dom kostade ganska mycket. 1200kr har jag för mig.

  8. #8
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Det var ju inte så dyrt med tanke på att pagiderna går lös på två tusen...
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  9. #9
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Jag har kört med Carbotech XP8 hela sommaren och de har funkat väldigt bra, priset idag är 1600kr fram, det enda negativa är väl att dom är halvslitna redan. Bak kommer jag köra med Carbotech AX6 (så fort jag får hem dom) Har hittils kört med textar (original) bak och det har funkat. Men jag blev rekommenderat att skaffa något som tål mer värme. - Diskuterade bromsar med Per (pean sweden) på sviestad förra gången jag var där.
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  10. #10
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Citat Ursprungligen postat av razer Visa inlägg
    Jag har kört med Carbotech XP8 hela sommaren och de har funkat väldigt bra, priset idag är 1600kr fram. Bak kommer jag köra med Carbotech AX6 (så fort jag får hem dom) Har hittils kört med textar (original) bak och det har funkat. Men jag blev rekommenderat att skaffa något som tål mer värme. - Diskuterade bromsar med Per (pean sweden) på sviestad förra gången jag var där.
    Kör du gata eller bana? Jag kör 90% bana med min iaf... :P

    Har man belägg fram som behöver värme för att greppa så måste man har det bak osså annars riskerar bakbromsarna överhetta när frambromsarna börjar nypa...
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  11. #11
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Jag kör gata och bana mest med R-däck. (även gata)

    Jag har ju inte haft problem alls med mina bakbromsar, men jag har ställt ner effekten på dom med hjälp av bromskraftsregulatorn. bakbeläggen har hållt i 4 somrar nu...
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  12. #12
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Carbotech XP8 är väl inga belääg som kräver värme för att greppa?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  13. #13

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Dom greppar bra mycket bättre när dom är varma men det är inga problem att köra när dom är kalla heller. Det enda jag har märkt är att dom gnisslar lite när dom är kalla.

  14. #14
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    Dom greppar bra mycket bättre när dom är varma men det är inga problem att köra när dom är kalla heller. Det enda jag har märkt är att dom gnisslar lite när dom är kalla.
    Håller med, ett par gånger har jag fått känslan av att dom inte tar första inbromsningen...
    Jag tycker mina gnisslar jämt, om man fegbromsar...
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  15. #15
    Barbapappa
    Gäst
    De blå Pagiden tjuter en del med, både bak och fram, dom funkar bra till vardags också och bettar fint oavsett om dom är varma eller kalla. Är sugen på att testa Carbotech nästa gång, får nog vara ute i lite mer god tid nästa gång så han hinner få hem några Stacke.

  16. #16

    Reg.datum
    jan 2009
    Namn
    Fredrik Torkildsen
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    7
    Har med framgång använt Ferodo. Fungerar som bra gatbelägg men även för bankörning utan att mattas. Bland annat en hel dag på Sviestad - tanken och däcken tog slut långt tidiagre. Mycket prisvärda! Har carbotech på annan bil och bara gott att säga om dem.

  17. #17
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Trådlyft deluxe :P.

    Jag väldigt lite på gata med denna bilen så det är inte så viktigt. Handlar ju om prestanda per krona med :P.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  18. #18
    superrille
    Gäst

    Carbotech håller bäst

    kör på Carbotech XP10, och är super-nöjd. bästa greppet och lång livslängd. kan precis som XP8 kräva lite värme för optimal verkan, men kör du mest bana är det ju inga problem.

    vet ej pris idag, köpte 4 uppsättningar när jag var USA senast (=1000kr/par)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin