Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Ronaldo
    Gäst

    Coliovers? Hjullager..

    För en tid sen monterade jag KW variant 1 coilvers och gjorde en hjulinställning på min R32:a mk4. Vinklarna gick inte att justera in ordentligt i bak på bilen eftersom den var sänkt, så den lokala vw-verkstaden gjorde så gott de kunde. Nu har ett lätt surrande uppkommit som jag tror beror på att dom bakre hjullagern börjar bli dåliga. Kan det vara så att de dåliga hjulvinklarna belastar lagren extra mkt? Eller har mk4 R32 dåliga lager?

    Om det är så att det påverkar, Hur har ni andra som monterat coilovers gjort för att få bra hjulvinklar? Och kan ljudet i bak vara ngt annat?

  2. #2
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Ljudet kan vara däcken så titta på dom så ser du om det sliter snett och ibland så blir det pucklar som väsnas fint.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Det är nog hjulvinklarna mer är fjäderbenen som är boven iaf!

  4. #4
    jooeell
    Gäst
    jag skulle också satsa på att det är däckena som väsnas... polarens mk4 som är sänkt och 19" fälgar väsnas som fanken om däcken, det blir pucklar på dem tyvärr!

  5. #5
    Ronaldo
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jooeell Visa inlägg
    jag skulle också satsa på att det är däckena som väsnas... polarens mk4 som är sänkt och 19" fälgar väsnas som fanken om däcken, det blir pucklar på dem tyvärr!

    okej! ja det kanske inte är mkt att göra åt isåfall...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin