Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    lilleman
    Gäst

    gti 2003 tappar effekt

    har en golf gti 180 hk chippad problemet är ungefär varannan gång jag startar då går den in i felsäkert läge har nästan ingen laddning men då om jag vrider av nyckeln o startar igen brukar den funka. undrar om de kan va mappsensorn eller luftmassemätaren som spökar. har nån upplevt samma?

  2. #2
    dollar
    Gäst
    Hej

    Jag hade precis samma fel som du efter min chipning. Jag kontaktade firman och dom sänkte laddtrycket lite.Nu har det funkat helt perfekt.Jag har inte behövt göra någon mer omstart på ett halv år.

  3. #3
    lilleman
    Gäst

    Fortfarande inte hittat felet..

    talade me dom som chippat o dom sa att de kunde de inte va. ska åka o kolla felkoder på vag så kanske man får nåt och gå på men de lutar åt att de e lmm som strular för de skiljer även på effekt ur motorn efter hur varmt det är ute. lite lär de ju ska skilja men på morgonen när det är kallt går den bra men när det är 27 grader och man ska hem är det mer som orginal eller ännu sämre=(

  4. #4
    Bazzen
    Gäst
    Vad har du för chip i bilen? Jag har chippat min gti 180hk på BSR och jag hade samma problem, vet fler som haft det också. Jag ringde och klagade så fick jag ladda hem ny programvara så fixade det sig.

  5. #5
    lilleman
    Gäst
    de e powerchip. men när den skiljer så mycket från att det är kallt på morgonen till att de blir varmt senare på dan. talade me dom på vag och dom trodde de kunde va lmm med så ska in nu när ja slutat jobba o kolla. men de e ju bra o veta om de inte är det som är fel då ska ja ringa till dom på powerchip o kolla vad dom kan göra åt saken.

  6. #6
    dollar
    Gäst
    Min bil är chippad av powerchip och det var Jörg som sa att det var laddtrycket han sänkte.
    Jag tänkte oxå höra om det är någon mer än jag som tycker att gaspedalen är känslig på sin bil?
    Jag har svårt för att köra med halvgas utan att det blir lite ryckigt. Det är aldrig några problem vid fullgas.
    Kan det hjälpa att nollställa gasspjället? Och hur gör jag det i så fall?

    MVH Martin

  7. #7
    lilleman
    Gäst
    ha kollat upp bilen nu o det verkar som lmm va trasig så jag beställde en ny får den förhoppningsvis idag så då får man se om de blir nån skillnad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin