Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Bastard66
    Gäst

    Byte av huvudpump MK2 GTi 16V

    Hej.

    Tänkte ge mig in på att byta huvudpumpen på goffen då den låter som ett as och blir värre och värre.. Bytte hjälppumpen förra veckan så den e ok..´

    Tänkte bara höra om ni har några bra tips på hur man ska ta bort dom 3 skruvarna som håller själva pumpen.. mina e rostiga som fan knappt så man ser kryss spåret för mejseln...

    Tänkte bara få några tips innan jag ger mig in på det så att det inte slutar med att jag drar av någon skruv med typ rörtång så man måste borra bort skruven.. Kan vara jobbigt då d e plast den e skruvad i..

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    En riktigt vass och hård spårmejsel gjorde susen för mig iaf, Stjärna är ingen ide att försöka med. Är det dock helt väck så kan man ju roa sig med att fila egna spår men inget jag rekommenderar :P

  3. #3
    pbylund
    Gäst
    Lyckas du göra den rund så kan du prova med en rörtång om du kommer åt, den har hjälpt mig mycket

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Björn Eriksson
    Ort
    Karlsborg
    Inlägg
    57
    Åk till de berömda smecktema o införskaffa dig en slagskruvmejsel för en 60-lapp

  5. #5
    Bastard66
    Gäst
    Jag har skruvat av 2 st huvudpumpar idag och det gick fint med vanlig stjärnmejsel. Masade bara upp spåren med kniv först =)..

    En annan fundering.. Jag fick en pump utaven kompis (pumphus + huvudpump) och detta var från en GTi 16V -88:a.

    Tänkte jag skulle stoppa i den i mitt pumphus och upptäckte då att pumpen från 88:an va större än min. Men jag skruvade ihop det pumphuset från 88:an och flyttade över bränslefilter och den andra "saken" får hoppas att det är likadana.. D borde det ju vara eftersom min e 90 och den andra 88.. dessutom så har ju 88:an 10hk mer än i min så d borde ju inte bli sämre.. Eller??

    Skrev upp AUDI/VW nr:

    88:an (KR): 191 906 092 D
    90: (PL): 191 906 092 E

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin