Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Jag kan försöka, det är rätt trångt och jag har inte lust att lyfta ut stolen igen. =)

    Hållaren sitter fast i plasten som sitter under sätet med skruv och mutter. Jag gjorde två hål till fästet och för att få ordentligt stöd så satte jag en stor, som en fem-krona ungefär, bricka bakom varje hål.

    Verkar sitta bra, håller nog så länge man inte lägger alltför stor vikt på släckaren.

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782

    Uppdatering: Som ett brev på posten

    Idag fick jag grejer med posten/DHL så jag tänkte ge er en liten uppdatering.

    Vart ska jag börja...

    DHL och Posten är roliga, mest posten faktiskt.

    Eftersom DHL endast levererar paket dagtid, då vanligt folk jobbar/pluggar osv, så fick jag ju åka och hämta paketet själv.

    Det gör man på Arlanda där DHL håller till. För att komma in på området måste man passera en säkerhetskontroll - en rigorös sådan. Först blev jag kroppsvisiterad och sedan vände de ut och in på bilen.

    Iaf, nog med text, dags för en bild. Det här fick jag med DHL:





    Det är ett sk TPMS, Tire Pressure Monitoring System. Just det här är tillverkat av ett företag som heter Orange.

    Det är kina-grejer, men många använder det och rekommenderar det. Det finnurliga med det här är att förutom att monitorera däcktrycket så håller det koll på temperaturen också.

    På displayen ser man information om alla fyra däcken samtidigt. Klart användbart när man kör bana. Köpte 2st, ett till R-däcken och ett till sommardäcken.

    Nu till posten...

    Dels är dom lika roliga som DHL när det gäller tider för utkörning, men det är väl som det är.

    Jag beställde vinterdäck till 17":arna från Gummihuset. Dom gjorde två paket av däcken, dvs två kolli. Det som händer nu är att posten lyckas slarva bort ena kollit?! Hur lyckas man slarva bort ett kolli bestående av två stycken vinterdäck? Speciellt när allt gått iväg från GH tillsammans? Det är ju inte som att dom skickat två st knappcellsbatterier...

    Nåväl, tar dom tre dagar att hitta fram däcken och som plåster på såren så VÄGRAR dom köra ut dom!?

    Vänta nu... hur tänkte ni nu? Ni slarvar bort något, och sen vägrar ni köra ut dom. Något kunden betalat för (företagspaket). Ja ni, det är statligt ägda bolag det.

    Appropå fälgarna. 17" hade en ET som "krävde" 10mm spacers. Beställde dessa från Manton Racing, gick väldigt smidigt och fick ett bra pris. En fördel med att beställa därifrån var att han svarvade till dom så att jag slipper sådana där centrumringar av plast.

    Iaf, ville provmontera allting för att se att allt gick ihop som det var tänkt och att ingenting tog i.

    Men med min vanliga tur så ska ju inget gå som det ska, Murphy någon? Det visar sig att fälgarnas bult-hål är för M12 bult och inte M14 som golfen har. SUCK!

    Så det är bara att köra iväg fälgarna till Intera och få dom uppborrade.

    Förutom däcken som kom med posten fick jag även ett annat efterlängtat paket innehållande:





    Det är ett sk coilover conversion kit till mina gula Koni's som jag inte beställt än.

    Det är Steven Nguyen och Ground Control som plockat ihop ett kit anpassat efter mina önskemål och behov.

    Det var allt för denna gången.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin