Måste tyvärr sälja bilen då jag behöver en som går att köra med på vintern också, ekonomin tillåter inte en vinterbil då jag pluggar! Så jag tänkte höra med er vad man kan tänka sig att få för bilen? Svårt som tusan att sätta pris tycker jag.



17900mil, rostlagad och lackad av lackerare förra våren, epoxygrund på hela bilen. Fin under. Många slitdelar bytt, såsom bromsar runt om (gti), hjullager, bussningar osv.

Sitter en 1,6gti motor med misab insug och weber 32/36, 4-2-1 extraktor + 2" sportsystem. 5-växlad ekonomilåda (varvar endast 2800rpm i 110km/h). Ny kamrem och vattenpump.

Annars så coilovers, svarta BBS krysseker med 2 bra och 2 okej däck, fina kromstötisar och gamla gti-ratten. Klarglas fram och bak. Fin inredning och extra ljudisolerad bakom bräda och på golvet. Stereo ingår ej!

Kört 1000 mil utan större problem sen renoveringen och bilder finns på http://www.garaget.org/?car=53394

Det som kan tänkas behöva göras är att bestycka förgasaren, som det är nu kan man bara dra ur den på fullgas på 2 växlar sen tar soppan slut.. Men fungerar annars hur bra som helst att köra med.