Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    Råbbert
    Gäst

    Någon som känner till stytun.se??

    Har hittat en sats med dämpare och fjädrar där till min lupo. Sänker 55mm fram och 30mm bak, för 2500.
    Tycker det låter som ett skapligt pris. Eller vad säger ni?

    Det ska vara till "åka till jobbet" bilen, alltså ingen avancerad körning på tex bana eller liknande.

    Någom som känner till detta företag, har handlat från dem??

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Vad jag fattat har de flera olika "Kinakitt".
    Verkar vara ganska nytt företag.
    Flera som handlat där dock.

  3. #3
    påsen racing
    Gäst
    Ingen här på forumet som handlat där å kan säga vad dem tycker om företaget?
    Eller som vet lite mer om deras coilovers?

    /Påsen

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Finns en hel del skrivet på Rejsa.nu om dessa coils(inte just Stytun men "Kinakitten").
    Där finns till och med dämpardiagram över dämparna.

  5. #5
    påsen racing
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Finns en hel del skrivet på Rejsa.nu om dessa coils(inte just Stytun men "Kinakitten").
    Där finns till och med dämpardiagram över dämparna.
    Det låter ju kanon, du har möjligtvis inte en länk till någon bra tråd? Tänkte så att man slipper sitta å söka igenom hela rejsa.

    /Påsen

  6. #6
    Råbbert
    Gäst
    Ja det duger nog åt jobbet bilen, bara 40mm fjädrar på tex realcar kostar ju ca: 1500:-. Och för en tusenlapp till blir det från denna firma med nya dämpare också.
    Lär ju hur som helst vara bättre än de som suttit där sedan -99.

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Daniel Simmerfors
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    22
    Varför inte köpa från Tysklan och spara lite pengar.
    typ detta kttet,

    http://cgi.ebay.de/Sport-Fahrwerk-60...QQcmdZViewItem

    har själv beställt från ebay 1180 inkl frakt till golf 2. Och ingen tyska kan jag och dålig engelska men jag regga mig på ebay.com och sen överatte med babelfish. funka kanon.
    Senast redigerad av ascona-tic den 2008-07-21 klockan 11:10.

  8. #8
    Barbapappa
    Gäst
    Känns som att det kommer bli 70-talsmodellen med hissad akter eller? 3cm bak syns väl knappt, men nästan 6cm fram kan nog tänkas göra det. ;-)

    Jag hade nog fasen försökt siktat in mig på nåt sånt där coiloverkit som alla verkar köpa så billigt (tänker på det som folk köper till mk1, bör ju finnas till Lupon med), då kanske det blir lågt och fint i.a.f. Det är ju kasst när det varken känns bra att köra eller ser fint ut. ;-D

    Jocke O har en omgång svagt begagnade coilovers ute på blocket tror jag (om dom inte har gått åt) KW gewinde. Kostar fläsk nya, inte lika dyra begagnade och bilen går som en dröm med om monterade. Ledsnar man på bilen så får man väl montera av dom och sälja dom löst, dom brukar hålla värdet hyfsat.

  9. #9
    Råbbert
    Gäst
    Haha ja när du nämner det så lär det nog bli lite raggar stuk...
    Vad för billigt coiloverkit menar du?
    Eller så blir det bara fjädrar för min del, vet ej ens hur länge jag ska ha kvar bilen ju...
    Jo det där med att byta fjädrar, enkelt? behövs special verktyg? Finns det någon bra guide på nätet som man kan kolla på innan?

    Var länge sedan man skruvade sist, då byttes fjädrar och lite dyligt på GTI MKII. Antar att det inte e mer krux med en lupo, så det borde man ju klara?

    MVH/ Robert
    VW Fox 1.2 -06
    VW Lupo 1.4 -99

  10. #10
    Barbapappa
    Gäst
    Precis samma procedur som på Golfen du bytte på fram, bakvagnen är ändå lättare eftersom det inte är några fjäderben. Inga specialverktyg behövs...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin