Sidan 5 av 9 FörstaFörsta ... 2345678 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 169
  1. #81
    onk
    Gäst
    så går den väl under marken...
    Då är det bra lågt...

  2. #82

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Då är det bra lågt...
    Lägre än Glocalnet!

  3. #83
    tjipp
    Gäst
    ne men lika lågt som glocalnet!
    Har väl 3-5cm markfrigång!

  4. #84
    jooeell
    Gäst
    hehe umm glocalnet då är det lågt! nu när vi ändå snackar om axlar o växellådor, min etta vill inte koppla riktigt längre om man kollar på kopplingsgaffeln så går den ända upp men det finns fortfarande driv kvar och växlarna blir svåra o få i! någon som har något svar på vad som kan ha hänt? det är en orginal 8vGTI låda från mk1

  5. #85
    GTI-nissen
    Gäst
    Jag klarar tydligen inte av att dela...

    Därför, gör en ny tråd och låt denna tråden handla om drivaxelmutterlossningsbekymren.

  6. #86

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Nu har jag också blivit drabbad av problemet, muttern på vänster fram har lossnat lite grann och hjullagret behöver bytas.

    Jag hörde hur det knäppte till vänster fram på sista varvet efter målflagg nu på Sviestad, jäkligt skönt att det inte hände tidigare under dagen! När jag tittade närmare på problemet idag så märktes det direkt att muttern hade gängat ut sig lite grann.
    Frågan är bara hur man ska kunna undvika det i framtiden, har vi kommit fram till nåt? Kan man köra med dubbla muttrar?

  7. #87
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Ingen som vågar testa lim-metoden?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  8. #88
    GTI-nissen
    Gäst
    Sådär, nu har det även hänt en Golf2. På besiktningen. Och tur var väl det, för senast jag körde med bilen var på Kinnekulle...

    Senast redigerad av GTI-nissen den 2008-10-27 klockan 17:42.

  9. #89

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Det där hade kunnat slutat riktigt illa!

  10. #90
    GTI-nissen
    Gäst
    Ja, men hjulet hade ändå hängt kvar, samma hände ju för Barbis. Det måste varit rejält utmattat eftersom det var bilprovningens ryck- och slitmaskin som drog sönder den.

    Förövrigt så är detta första gången jag blivit rejält irriterad. Den ene av de som kollade den var så jäkla spydig. Med ett sånt sätt får man ju nöjda kunder...
    Usch, nu måste man ju ut med bilen en gång till i år. :-(

  11. #91
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Det är ju inte alls bra, frågan är ju varför det händer och vad som skiljer era bilar mot min, hittils har jag klarat mig...

    Jag bytte knutar i våras och monterade nya på vanligt sätt. (hjullagren är inte bytta) Jag kör med prothane bussningar(uretan), bilen är lika låg som era bilar, jag kör med coilovers, metalltopplagringar, 2-3grader camber, hårda motorkuddar och R-däck.
    Numer även bytt krängningshämmare fram, hittils i år har det blivit bankörning på mantorp en gång (1timme), sviestad 4 gånger och 12-20 mil per körning. Förutom det har bilen gått på gatan hela sommaren...
    Senast redigerad av razer den 2008-10-29 klockan 22:54.
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  12. #92
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Oj, nu blev jag nervös. Måste inspektera min bil nu med.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  13. #93

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Verkar vara genomgående bilar som går många varv på bana som råkar ut för detta?
    Mer sporadiska besök på banan verkar inte alls rendera dessa problem.

    Oviktigt kanske men ni alla åker ju ganska mycket bana!

  14. #94

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Verkar vara genomgående bilar som går många varv på bana som råkar ut för detta?
    Mer sporadiska besök på banan verkar inte alls rendera dessa problem.

    Oviktigt kanske men ni alla åker ju ganska mycket bana!
    Helt klart sliter bankörningen betydligt mer på grejerna än gatkörning. Jag ska modifiera mina drivaxlar i vinter (korta ner dom), förhoppningsvis försvinner problemet då.

    Oavsett så kommer jag kontrollera muttern innan varje bankörning i framtiden.

  15. #95
    H a
    Gäst
    På våran långlopps bil (Golf mk1) har vänster och även höger hjul lossnat några gånger och bara hängt kvar i bromskivan. Sen vi bytte till Corrado G60 spindlar har det gått bra.

  16. #96
    scirocco8v
    Gäst
    g60 spindlar på mk1?! funkar de?

  17. #97
    H a
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av scirocco8v Visa inlägg
    g60 spindlar på mk1?! funkar de?
    Efter många timmar i garaget funkar det riktigt bra.

  18. #98
    tjipp
    Gäst
    jasså.. hur ser receptet ut då!?

  19. #99
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Hur har ni löst det med bumpsteer med mk2 spindlar?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  20. #100
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Sådär, nu har det även hänt en Golf2. På besiktningen. Och tur var väl det, för senast jag körde med bilen var på Kinnekulle...
    Nä men ojsan, det såg ju bekant ut! ;-( Men hellre haveri hos sbp än över Molins knäpp. ;-) Min drivknut hade ett jättefint snitt, såg nästan ut om om den hade vridits av och godset såg skumt ut inuti tyckte jag, utmattat? Jag trodde din hade gått sönder redan en gång på detta viset, men den kanske 'bara' hade skruvat upp sig tidigare? Är nyfiken på om du drog åt den eller kollade den efter Sturup får då var det väl nåt på gång också när vi åkte hem?

    Det här är ju jäkligt irriterande detta problemet, jag känner ju rätt ofta att man inte riktigt kan köra som man vill för man vill skona materialet, himla kul att ligga och smyga runt som sist på kullen (sista passet ej inräknat ;-D) för att åka in i depån och kika om det har skruvat upp sig... ;-(

    Jag har inte känt på min mutter efter jag bytte, kanske läge att ta en kik. Tycker den klickar och knäpper en del från framvagnen när man startar från stillastående, kan ju förvisso vara nåt annat med som låter, har ju bytt bussningar i framvagnen och dessa ska ju tydligen kunna ha lite sånt för sig har man ju läst?

    Funderar på om det kan vara så att bilen är för låg (hemska tanke) och motorfästena för mjuka så grejerna flexar i sidled under belastning, men ni andra som har mer för ändamålet peprövade bilmodeller (Golfar) verkar ju ha preppat med hårdare grejer...

    Hur ligger prisläget på 'renoveringen' på mk2, Lupons prylar kostade 4k:- har jag för mig (lager, nav, drivknut, sen tillkom skivor efteråt), till mk1 var det ju rea sa 'Tjipp'!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin