Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    olleson84
    Gäst

    HJÄLP! Konstigt motorljud i 1,8T!

    Tjenare!
    Det gäller en Passat 1,8T med AWT motor.
    Upptäckte ett konstigt ljud i motorn nu i kväll när jag kom hem. När man släpper gasen så hörs ett "skramlande" ljud från turbo sidan. Det fortplantar sig upp i luftburken.Det har inte låtit så tidigare. Låter lite som ett lagerljud, hade ett liknande ljud i min gamla BMW innan jag sålde den. Kan man ha sådan otur att det är lagerljud från turbon? Det är så jävla typiskt, ska köra 100mil till Norge på Tisdag morgon. Vill ju inte bli stående på vägen. hade bilen inne på VW på service för ca 2 veckor sedan, då var allt normalt. Någon som har någon aning?

    Motorn är uppgraderad men K&N insatsfilter och frontmonterad IC, annars helt orginal.

    Tacksam för snabba svar!
    MVH
    Fredrik

  2. #2
    Särkelä
    Gäst
    Är inte så att du har igensatt oljesil. e inte helt ovanligt att det kommer efer oljebyte. all koks i motorn sätter igen silen o du tappar oljetryck därav skrammlet från motorn. Oljetryckslampan brukar lysa då iofs. brukar tändas om man kör oljan riktigt riktigt varm o gasar upp på varvtalen. tänds lampan då så e det garanterat en täppt oljesil.
    Men har du otur så kan det ju vara turbon me.

  3. #3
    olleson84
    Gäst
    Ok, men olje lampan har inte tänts eller blinkat till.
    Ingen annan som har något tips?
    Får köra till VW imorgon och be dem lyssna annars

  4. #4
    The Goofyman
    Gäst
    kan vara din lilla återföringsventil oxå
    ser ut som en dump i plast
    har själv bytt en del sådana näär membranet i dessa går sönder så bildas det ett pys-väs-skrammlande ljud när turbon varvar ner
    kolla vet ja!!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin