Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    trådskaparen har inte för avsikt att börja staga bakvagnen på bruksbilen.. men iaf.. race-bilen kanske behöver stagas upp lite sen, så det är fritt fram å komma me ideer =)

    grejjerna det lutar åt nu är:
    alternativ 1: FK streetline coilovers.. som verkar vettiga.. men svåra att få tag på.. tillverkade i tyskland, men hittar ingen som säljer dom där.. bara i staterna.. å där vare 400$ frakt.. = uteslutet.

    alternativ 2: Kilen/sachs sänkfjädrar med Bilstein sport-ben fram och Koni sport(gula ställbara) bak.

    vet inte va man mer bör titta på.. som finns i den prisgruppen.. H&R cupkit kanske.. dock betydligt dyrare här i sverige, och enligt många alldeles för mjuka baktill.. och ej ställbara.. fler förslag? =)

  2. #22
    påsen racing
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    alternativ 2: Kilen/sachs sänkfjädrar med Bilstein sport-ben fram och Koni sport(gula ställbara) bak.
    Hur mycket går detta på på ett ungefär?
    Ska nämligen fixa väghållning till min bil när ekonomin tillåter, å söker efter bra alternativ till vettigt pris.
    Vill som sagt börja med något hyffsat bra som man kan köra både gata å bana med.
    Är väl lite som du hade tänkt dig väl?

    /Påsen

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Jag hade nog köpt H/R cupkit om jag hade haft en stram budget å skulle handlat nu...

  4. #24
    Bastard66
    Gäst
    Jag röstar på hartmann! Väldigt bra grejjer för billig peng! =) Ebay.de

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    hartmann.. dom ser ju helt identiska ut med alla dom andra ful-coilsen.. finns en 6-7 olika märken som garanterat har samma tillverkare.. dock är vissa eloxerade och andra inte.. olika färg på grejjerna.
    kanske skulle man chansa å köpa en setup då dom är billiga.
    grejjen är ju den att jag inte bara vill sänka bilen å åka å skrapa däck.. utan jag är mer ute efter väghållning och prylar som håller en längre stund..

    FK-streetline, som tydligen ska vara riktigt bra ben för en lagom slant, har jag fått lite info om nu. och det verkar som att dom väntar på tuv godkännandet nu innan dom börjar sälja dom i tyskland.. så snart bör dom finnas tillgängliga =)

    ang. HR cupkit så är dom i samma prisklass som en setup koni sport här i sverige, och då hade jag valt dom senare.

  6. #26
    Bastard66
    Gäst
    ok.. d har du rätt i.. jag är helnöjd med hartmann.. skall dock bara köra bilen under sommar halvåret så den kommer inte utsättas för salt.... men en brukis skall ju användas..

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    [QUOTE

    ang. HR cupkit så är dom i samma prisklass som en setup koni sport här i sverige, och då hade jag valt dom senare.[/QUOTE]


    Jag åker på Koni nu och dom är väl sådär...
    Men visst så har jag bara en omgång Jamex sänkfjädrar, men är väl inte såå nöjd.
    Fast på gatan funkar dom väl ok...

  8. #28
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Du kan köpa kina ben och byta fjädrar som passar din körstil tillex bana eller rally för fjädrarna som följer med kinabenen är en billig variant som inte är helt ok för tillex bana.

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    problemet är väl snarare att dom sätter sportiga fjädrar på cykelpumpar till dämpare.. som är sämre än orginal.
    vad jag har hört.. =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin