Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165

    Inbrott igen..

    Ja nu har ligisterna slagit till igen. Kom hem igår från tjejen och for till en polare och kollade film, kör förbi min "gamla" bil som står på gästparkering och ser att huven är lite uppe, bryr mig inte om det då polaren lånat bilen i veckan. Efter att jag kikat film knallar jag förbi och ska stänga huven så möts man av följande.

    Dom försökte sig på att bryta upp dörrlåset (golf 2) vilket dom inte lyckades med = pundare/småglin då det är sjukt enkelt att bryta upp:



    Då slog dom in bakrutan:



    Snodde en risig Gti-vinge som sitter fast i rutan.

    Slet ut mina egengjorda högtalarbafflar klädda i vinyl (kanske såg proffsigt ut =) med billiga MDS 5,25" koaxialer köpta för 5år sen, vilket resulterade i detta:





    Snodde nån dimljusströmställare (original). Dom här delarna är ju inte värda nånting och passar bara på mk2, så antingen är det några pundare eller småkids som har en golf dom vill "hotta" upp. Värdet av det dom snodde var kanske 200 - 300kr och skadorna för mig mellan 500 - 2000kr + värdet för grejerna. Huven var som sagt öppen men batteriet var orört samt allt i motorn. Inga synliga märken på tändningslåset eller kabelstammen. Sen satt det ju rally/sitta still stolar i bilen som dom inte ens petat i. Inget socker i oljan eller bensinen heller. Hade jag ens haft halvförsäkring så hade det inte vart värt självrisken och kidsen får ju polisen aldrig tag i om dom ens försöker. Nej ska höra runt i kvarteret om nån sett nåt ikväll och sen blir det "verbal" påhälsning med div. västbeklädda polare om man får reda på nåt mer, men bara prata och skrämma dom lite, petar man i dom åker man ju i finkan själv.

    Skulle ha kört hem bilen till morsan i byn till veckan för avställning så timingen är ju klockren.... Men nu är man glad att man har låst garage till finbilen. Körde iväg bilen bakom låsta grindar på jobbet och tejpade över bakluckan ifall dom skulle kommit tillbaka och tagit resten, fast man kanske skulle lämnat kvar den och väntat på skymmningen nu när man har semester =)
    Senast redigerad av Janne.M den 2008-07-07 klockan 16:07.

  2. #2
    danne-_-
    Gäst
    Trött man blir.. :/ Det är tur att alla dessa tjackpundare & småligister inte har någon större koll i alla fall.. Har varit med om ungefär samma sak fast de missa en skruvdragare och lite annat för ett värde av över 4000kr De snodde dock mina momo-pedaler.. lär ha hållt på bra länge för bultarna var/är bra rostiga, hehe..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin