Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    spicer
    Gäst

    Bra & billig service i Skåne?

    Hej

    Har insett att jag måste serva min Golf IV 1.6 nu när den närmar sig 12000 mil. Tidigare har jag servat hos VW-service men nu som student har jag inte råd med deras dyra priser tyvärr.

    Jag misstänker att 12.000 mila servicen är ganska kostsam så det skulle vara schysst om någon kan tipsa om en bra verkstad i malmö/lund området. Har precis flyttat ner till Skåne och har ingen aning om vad som finns.

    Förresten: någon som vet om man kan finna info om vad som ingår i 12.000 mil servicen?

    mvh johan

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Jag har lagt ut min servicebok som är för 1999 års modell.
    Där är det grundservice, kamremsbyte och ev bromsvätskebyte.


    Åk runt till icke VAG verkstäder och fråga.
    Kamremsbytet betala jag ca 2500 för istället för 10-12000 kr hos vag.

    Serviceboken - http://www.gtiklubben.nu/index.php?m=2&sbm=14&id=69

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Jag har anlitat Jönssons Bilservice i Malmö (Fosie industriby) ett par gånger och blivit nöjd.

    Jönsson Bilservice 040-21 07 00.

    EDIT: Orkar du köra till Landskrona så finns B.S. Bilservice där, 0418-155 39. Det är en bra verkstad som är Mekonomenansluten.
    Senast redigerad av Fireball den 2008-07-07 klockan 13:52. Anledning: Tillägg!

  4. #4
    blackfox
    Gäst
    Lånar tråden lite, hur mkt tar Jönsson Bilservice för ett kamremsbyte???

    Jag bor nära "bil akuten" i malmö (vid överskottsbolaget malmö) Dom ville ha 2000 kr för ett kamremsbyte. Dom är snabba och effektiva.

    Är det dyrt?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Ingen aning, det kan nog bara Jönsson själv svara på...

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    2000 kr är bra pris om satsen ingår i priset.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    När jag fick gjort det på min passat så betala jag 4300kr till en vag kille som gjorde det sidan om då ingick allt plus stänk skyddbak och montering av det.

  8. #8
    Nattuggla
    Gäst
    Vattenpumpen rasade på min bil. Eftersom jag inte pallade fixa det själv (läs: okunskap) så fick de bli verkstad. Hos VAG fick jag ge 6300 spänn med 10% rabatt. Då ingick byte av rem, rulle, spännare, spårkilrem samt vattenpump.

    Hade nog kommit undan med 3-4000 hos någon av de andra verkstäderna men finns inga andra bra här, plus att nu har jag orginaldelar samt stämplat i boken osv. Får inbilla mig att det var värt några tusen extra.

    Så ni som kan byta för 2000 spänn, kolla vad som byts. Bara delarna för mig gick på 3150 spänn. Och det med 10% rabatt. Bra timpeng hos VAG :-)

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    2615 kr gav jag för byte av kamrem, + alla andra remmar, vattenpump och hjulen.

    hittade kvittot =)

  10. #10
    lordnisse@
    Gäst
    Larsson och Rosdahls bilverkstad.
    Det är en mekonomenansluten bilverkstad.
    www.lorab.nu

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin