Sidan 3 av 15 FörstaFörsta 12345613 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 296
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tony Malmberg
    Medlemsnr
    2045
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    33
    Trevligt projekt förresten, kan bli riktigt ballt!!

  2. #42
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av P-plats.se Visa inlägg
    Luktar den soppa efter att du kört på starten eller ej?
    Gör den så får den soppa men ingen gnista och tvärt om...
    ...vanligtvis!
    det luktar ingen soppa så förmodligen ligger problemet någnstans i bränsle systemet då.. antingen pumpen, filtret eller silen som tydligen finns vid tanken. ska försöka hinna kolla det imorgon, skulle vilja ha bilen rullande på lördag kväll!

  3. #43
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gonzo74 Visa inlägg
    Trevligt projekt förresten, kan bli riktigt ballt!!
    tack så mycket.

  4. #44
    sgt_nelson
    Gäst
    visst ska bränslepumpen låta när tändningen är på fast inte bilen är igång? Det gör den inte iaf... så det blir väll till o beställa ny pump till vekan! vad kostar en pump på VAG? på mekonomen kosta den 421:- tvivlar väll på att de är billigare på VAG

  5. #45
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Jepp den ska surra när du startar tändningen, hoppas det är mindre kladdigt
    på jettan, vet inte om din pump också sitter i tanken, gjorde det på min
    mk3a, och det blev lite blött hehe
    men det gick rätt så smärtfritt ändå.

    Prova att mata den med ström eller mät upp först, kan ju vara relä också,
    ibland kan pumpen starta kort igen om man knackar på den försiktigt och testar att starta.

  6. #46
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Jepp den ska surra när du startar tändningen, hoppas det är mindre kladdigt
    på jettan, vet inte om din pump också sitter i tanken, gjorde det på min
    mk3a, och det blev lite blött hehe
    men det gick rätt så smärtfritt ändå.

    Prova att mata den med ström eller mät upp först, kan ju vara relä också,
    ibland kan pumpen starta kort igen om man knackar på den försiktigt och testar att starta.
    pumpen sitter inte i tanken så det är inga prblem o byta. någon som vet vilket relä som styr pumpen??

  7. #47
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Har du inte en mekaniskt soppapump som sitter på blocket på din bil? Förgasarmotor väl?
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    pumpen sitter inte i tanken så det är inga prblem o byta. någon som vet vilket relä som styr pumpen??
    Finns inget relä som styr soppapumpen i din bil..den är 100% mekanisk.

  9. #49
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Har du inte en mekaniskt soppapump som sitter på blocket på din bil? Förgasarmotor väl?
    Jo precis, det är enkelt att komma åt.

    Finns inget relä som styr soppapumpen i din bil..den är 100% mekanisk.
    ok då är det garanterat pumpen då.

  10. #50
    sgt_nelson
    Gäst

    Närbild på en av de fina fälgarna.


    utan kofångare..

    en sänkning på en kilometer eller likande saknas men e på g!

  11. #51

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jesper Blomgren
    Medlemsnr
    5356
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Jo precis, det är enkelt att komma åt.



    ok då är det garanterat pumpen då.
    Fast eftersom pumpen är mekanisk så kan den väl inte surra om du bara har tändningen på? utan motorn måste vara igång och sätta fart på pumpen, eller?

  12. #52
    sgt_nelson
    Gäst
    har rivit isär soppa ledningarna innan o efter pumpen och upptäckte då att det inte finns någon soppa varken före eller efter pumpen..? börjar ju då misstänka att bensinmätaren har spelat mig ett spratt och visar att den finns soppa fast det är tomt.

    Fyllde på soppa o försökte starta men då ville inte batteriet någe mer så nu står det på laddning hemma, ska koppla på det när ja kommer hem idag och försöka igen.

    Filtret ser rent ut och där ligger det lite soppa oxå.

    Hur är det egentligen med de mekaniska pumparna, ska de låta när tändningen står på fast inte motorn är igång? det borde den ju inte göra eftersom den som sagt är helt mekanisk, eller?

    Jag vill ju inte byta pumpen innan man testat allt annat innan, det känns ju onödigt då pumpen inte är speciellt gammal heller..

  13. #53
    sgt_nelson
    Gäst
    Har beställt lite små saker från Tyskland o USA oxå! Myspys! =o)

    Var även o köpte mig en ny Longboard nu i helgen, måste ju ha något att rulla på medans jettan står still..

  14. #54

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Var även o köpte mig en ny Longboard nu i helgen, måste ju ha något att rulla på medans jettan står still..
    Vad blev det för något?
    Var köpte du den , "långbrädan" alltså?

  15. #55
    xl15
    Gäst
    Har också en Jetta MK1, från tidigt 84...
    Ett problem jag har haft är samma som någon nämnde tidigare i tråden, igensatt sil i tanken. Ganska enkelt att kolla, ut med baksätet och upp med tankmätararmaturen under. Silen har typ 16 skitsmå hål, så det är inte konstigt att de är igensatta. Jag pillade rent den (rostflagor) och försökte tömma tanken på skit. Men ibland händer det ändå att bilen får för lite soppa, börjar hosta när man kommer upp i 70-100. Snabbfixen är då att lossa slangen i motorrummet som kommer från tanken, blåsa utav h-e i slangen (bäst med kompressor, men det går med munnen) och montera. Klart!

  16. #56
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Vad blev det för något?
    Var köpte du den , "långbrädan" alltså?
    köpte den på Coyoteboardstore vid medborgarplatsen, Det blev en Gordon & Smith, Fiberflex med Holey truckar och rätt mjuka 70mm hjul.

    Har åkt på en betydligt hårdare bräda tidigare och denna är som en dröm att åka på kan jag säga, mjuk och snäll och ganska mycket längre än min förra. den gammla var 36" o denna är 44"

  17. #57
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av xl15 Visa inlägg
    Har också en Jetta MK1, från tidigt 84...
    Ett problem jag har haft är samma som någon nämnde tidigare i tråden, igensatt sil i tanken. Ganska enkelt att kolla, ut med baksätet och upp med tankmätararmaturen under. Silen har typ 16 skitsmå hål, så det är inte konstigt att de är igensatta. Jag pillade rent den (rostflagor) och försökte tömma tanken på skit. Men ibland händer det ändå att bilen får för lite soppa, börjar hosta när man kommer upp i 70-100. Snabbfixen är då att lossa slangen i motorrummet som kommer från tanken, blåsa utav h-e i slangen (bäst med kompressor, men det går med munnen) och montera. Klart!
    Då river jag ur baksätet idag när jag ändå ska ut o fixa lite o kollar silen med!

  18. #58
    xl15
    Gäst
    Jag fick använda en polygrip för att vrida tankarmaturen 90°, sitter med "bajonettfattning".

  19. #59
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av xl15 Visa inlägg
    Jag fick använda en polygrip för att vrida tankarmaturen 90°, sitter med "bajonettfattning".
    ok tack!

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tony Malmberg
    Medlemsnr
    2045
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    33
    Får man fråga vad du har beställt för prylar...nyfiken ju! Är sugen på att köpa coils till min, har hört att det ska bli mycket billigare o köpa från typ tyskland direkt. Någon som vet något bra ställe??

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin