Sidan 14 av 15 FörstaFörsta ... 41112131415 SistaSista
Resultat 261 till 280 av 296
  1. #261

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Läst igenom hela tråden nu och tycker att du får det att låta så lätt

    Grattis till en fin bil och en skön motor! Keep up the good work

    Jag kämpar fortfarande med mitt motorbyte på min Golf =(

  2. #262
    sgt_nelson
    Gäst
    Tjo!

    Här har de inte hän mycket alls i vinter.. mycket pga thai resa men nu har jag iaf fått fingrarna ur o köpt mig 4 "nya" fälgar som tanken är att kränga på Toyo r888 däck på så man kan ha lite kul på banan i sommar

    Porsche Telefon 15" blev de Inte mina på bilden men likadana.


    Imorgon är de även dax att inställa sig inför bilprovninges kritiska ögon :S

    Inredningen sitter iaf i bilen nu o allt ska funka. Onsdag blir de ett par timmar i garaget o montera Kolfiberstolen igen o pilla med lite annat.

    Ska beställa däck snart oxå tänkte jag. någon som har nått tips?

    Har kollat på Ralphsdäck och på Twsdäck.se (tws monterar gratis vilket jag tycker låter riktigt bra!)

    Over and out!

  3. #263
    sgt_nelson
    Gäst
    Besiktigad med några mindre motgångar men de löser sig snabbt.

    Fälgarna ligger dessutom o väntar på att bli hämtade på bussgods nu, åker o hämtar dem på fre tror jag

    någon som har nått tips var man kan få tag i billigare r888 än tex ralphsdäck eller twsdäck? (troligtvis omöjligt att få ta i men skadar inte o fråga) Funderar även på o sälja mina svarta 16" Gullideckel så om nån är intresserad så är de bara o höra av er så diskuterar vi saken, ev byte mot några coola breda 13-15"??

    Är lite sugen på ronal turbo men dom dyker upp lite överallt nu tycker jag så vi får se.

    Det som bör fixas innan ban premiären på Mantorp är förutom däck är En Catchtank för bränslet o en greppvänligare ratt i mocca, oxå ska stolen monteras imorgon förstås.

  4. #264
    Jocke_M
    Gäst
    Blir nog riktigt snyggt, hittade denna bild..


  5. #265

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Snyggt.
    PM:a ett riktpris på fälgarna(de gamla).

  6. #266
    sgt_nelson
    Gäst
    Generatorn gick o sa upp sig såhär en vecka innan Bugrun... men en ny är snart påväg, får den på onsdag så de är ingen fara för BR! bättre att den gav upp nu än på vägen ner iaf!

  7. #267

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Looking good jerry!

  8. #268
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Looking good jerry!
    Tackar Lars! Kommer du ner i år eller?

  9. #269

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    No can do buddy...tok bussy hela helgen. Men jag är i fagorna och glider ;-D

  10. #270
    sgt_nelson
    Gäst
    Testade ju köra lite bana under bugrun helgen och fick verkligen sug efter mer! En del planer för bilen nu så de ska röra sig lite bättre på banan! hehe de här ska bli kul!

  11. #271

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Go Jerry , Go jerrY!

    Träffas och ta en öl snart? Danne är väl på hoppas jag=)

  12. #272
    Finn
    Gäst
    Hehe vi får ta å kämpa mot varann på banan nästa år oxå

  13. #273
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Go Jerry , Go jerrY!

    Träffas och ta en öl snart? Danne är väl på hoppas jag=)
    Klart vi ska! säg bara när o var

  14. #274
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Finn Visa inlägg
    Hehe vi får ta å kämpa mot varann på banan nästa år oxå
    lätt att vi ska men då åker du g60 hoppas jag

  15. #275
    sgt_nelson
    Gäst
    Jahapp, här är de grejer på g!

    Tar en tåg tripp till de sydligare delarna av landet imorgon o hämtar en ny bil! Gissa vad de blir..?


    Jetta Mk1 -83, och vit är den oxå!

    Med andra ord rätt så identisk med den jag redan har... :P Dock så är denna betydligt finare i karossen än min som jag har nu.
    Tanken är att riva isär min jetta och stoppa alla delarna i den "nya" Kul va!?

    Motorn ska få sig en genomgång när jag ändå tar ur den tänkte jag. Tänkte även passa på o byta alla bussningar till lite hårdare doningar o lite övrigt lull lull. Har ju riktigt lång tid på mig nu till nästa säsong. tror min nuvarande får rulla denna säsong ut o sen rivas. kommer antingen att sälj den bilen med 1,6an som som ska sitta orginal eller sälja bilen i delar.

    Detta ska bli skoj! Postar lite bilder när jag kommit hem igen

  16. #276

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ännu ett slå skallen i väggen av trötthetsprojekt......det gillas =)
    Galna upptåg och åka på bilköparturer är hela havla grejen med bilintresset.

    Kör på!

  17. #277
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Daniel
    Medlemsnr
    4716
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    74
    Ska du ner till skåne=) Får nog ta och granska min trimnigshandbok i höst och vinter, för du verkade ju få lite blodad tand av bankörningen på Mantorp=P
    Lycka till med din "fyndresa"! =)

  18. #278
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Daniel_Borg Visa inlägg
    Ska du ner till skåne=) Får nog ta och granska min trimnigshandbok i höst och vinter, för du verkade ju få lite blodad tand av bankörningen på Mantorp=P
    Lycka till med din "fyndresa"! =)
    haha ja de fick jag verkligen! ska närmare bestäm till eslöv imorgon så de e riktigt nära dig daniel! stänker upp några bilder på kvällen eller kanske tom på vägen då jag har laptopen med mig (vem orkar åka tåg utan dator????)


    dax att käka o gå o lägga sig snart.. tidigt tåg imorgon :P

  19. #279

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Top knoch mannen...!

    Hörs framöver om öl mm...varit mkt nu=)

  20. #280
    sgt_nelson
    Gäst
    Äntligen hemma efter dags turen till eslöv! Säger bara FY F*N för hemrsan! Allt var frid o fröjd tills jag nästan var framme i Jönköping...
    Plötsligt börjar laddlampan lysa (första tanken, ytterligare ett generator ras!) men sån tur hade jag inte....
    Sekunden efter ser jag att vattentempen ökar oroväckande fort.... jobbigt läge! stannar snarast möjligt o öppnar huven och får se detta
    Något fattas!

    Bulten som håller spännaren för vatten pump o generator remmen har gått rakt av! :S finns ingen möjlighet att få ur den på plats! Kollar med personalen på statoil om dom har ståltråd, buntband lr liknande men den så kallade Macken har inget som kan hjälpa mig de minsta. Får tag i tjejens mamma o hennes kille som kommer med räddningen som tro de eller ej håller de resterande 35milen hem till sthlm


    Får väll bjuda på en bild på bilen oxå! kanske ska lägga upp ny projekt tråd nu eller vad tycker ni? köpte inte med fälgarna på bilden då jag har andra planer för hjulen men riktigt bra skick på kärran!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin