Sidan 13 av 15 FörstaFörsta ... 3101112131415 SistaSista
Resultat 241 till 260 av 296
  1. #241
    sgt_nelson
    Gäst
    har varit o fixat vxl länkaget ordentligt idag, så nu ska hon väll vara klar inför buggen! skönt att alla växlar glider i som dom ska nu.

    tidigare så var backen svår att få i och de var svårt att växla ner från 3an till 2an men de e åtgärdat nu. tack danne för hjälpen!

  2. #242
    sgt_nelson
    Gäst
    Länge sedan som tusan sedan man uppade här nu, har iofs inte hänt så mycket förutom att man hunnit med o köra en hel del.

    Brorsan knäppte lite bilder när jag var hemma en sväng för ett par veckor sedan, resultatet:





    Bromsarna ska få sig en översyn inom den snaraste framtiden oxå då de börjat gnälla om dem, byter bromsvätska o uppdaterar till ventilerade gti skivor o nya belägg tänkte jag först o främst.

    Någon som har förslag på vettiga belägg?? bilen rullar först o främst på gatan men tanken är att smiska bana nån gång nästa säsong oxå.

  3. #243
    sgt_nelson
    Gäst
    Sedan har jag handlat mig en ordentlig stol oxå så man kan sitta still när de börjar svänga, riktigt fin faktiskt:


  4. #244

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    haha kommer aldrig glömma när du somnade i den på fyllan

  5. #245

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Hur har du gjort med spakstället när du konverterade till 5petat?
    har du ngn förpump eller åker du bara med den utanpåliggande org?

  6. #246
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av R.Grönberg Visa inlägg
    Hur har du gjort med spakstället när du konverterade till 5petat?
    har du ngn förpump eller åker du bara med den utanpåliggande org?
    spakstället kommer från en gti, tillsammans med shortshift kit från neuspeed till 5petade lådan.
    Bränslet löste jag så att jag kör med fuelcell i bagaget o en extern walbro pump o ställbar btr, funkar kanon!

  7. #247
    jerker67
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gullideckel Visa inlägg
    Porsche C4 är väl av magnesium?

    Har för mig att just dom fälgarna är stenhårda...typ kasta dom i garagegolvet och få lite lacksläpp typ.. :-)
    Menar ni att fälgarna Är 911 C4 det håller jag inte med om en 928 vill jag säga c4 har väl Design 90 fälgar alum..... 89-92 964 kaross Porsche nummret står på fälgen

  8. #248
    jerker67
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Sedan har jag handlat mig en ordentlig stol oxå så man kan sitta still när de börjar svänga, riktigt fin faktiskt:


    Otroligt fina stolar

  9. #249
    sgt_nelson
    Gäst
    Fälgarna heter Gullideckel. tror de va 928 o 944 som hade dom orginal. Riktigt nöjd med stolen faktiskt till de priset jag fick den till!

  10. #250
    ivah
    Gäst
    Härligt att du fått fart på den!
    Funkar snurran bra då? =)
    Fick du ordning på oljudet?

  11. #251
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ivah Visa inlägg
    Härligt att du fått fart på den!
    Funkar snurran bra då? =)
    Fick du ordning på oljudet?

    Funkar bra nu men ska riva ner den i vinter för lite finslipning. generatorn laddar som den ska men det rasslar om den fortfarande, ska kolla över de i vinter som sagt o även vässa motorn lite är tanken.

  12. #252
    ivah
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Funkar bra nu men ska riva ner den i vinter för lite finslipning. generatorn laddar som den ska men det rasslar om den fortfarande, ska kolla över de i vinter som sagt o även vässa motorn lite är tanken.
    Härligt, det är rätt inställning det!
    Lycka till då! :-)

  13. #253
    sgt_nelson
    Gäst
    Bromsarna började ju balla ur så då handla jag lite bättre grejer på en gång, väntar på fräscha ok som borde dyka upp på posten tis lr ons oxå, då mina gamla ok är helt fucked up.


  14. #254
    sgt_nelson
    Gäst

    V2.0

    Ny garagesäsong.. borde väll bli en v.2.0 då eller??

    Ny garagesäsong, nya planer, nya mål. Lite snabbare, lite (inte mycket..) snyggare, lite bättre.

    börjat bygga underede till stolen, eller iaf en ritning som farsgubben ska få tillverka på jobbet, har inte tillgång till svets så de blir bästa lösningen.

    tror jag plockar ur så mycket inredning det bara går också för att förbättra prestandan ytterligare. har även ett extra insug liggandes så tänkte att jag lika gärna ka plocka av toppen o porta insuget o toppen, byta till audi spjällhus, köpa mig en lämplig kamm på en gång.

    borde även modda rambalken om jag inte vill ha problem med drivaxlen i fortsättningen.

    Porsche fälgarna ska också bli en v2.0

    hittar jag några r-däck i mindre dimension än 16" för en lämplig peng så kanske man slår till där me..

    Fortsättning följer!

  15. #255
    TimmyA
    Gäst
    väntar nyfiket! ser otroligt bra ut redan! GL i fortsättningen =)

  16. #256
    sgt_nelson
    Gäst
    varit i garaget o plockat ur inredningen ur jettan idag, blev nog en hel massa kilon lättare nu är de bara å få farsgubben att bygga stolsfästet så jag kan bulta i stolen. funderar på att plocka ur innertak också men inte bestämt mig än.

    Nu ska de slipas o sen målas invändigt så de blir fint!

    Någon som vet vad man ska använda för plast om man ska stoppa i plastrutor i bilen? vad säger sbp om de? (dom borde ju inte märka nått i vilket fall som helst..)

    Vad får man räkna med att pröjsa för en renovering o portning av toppen med ett bra resultat, funderar även på o lämna iväg insug i samma sväng.

    Siktar även på att få tag i en bra trimm kam, någon som sitter på en å är sugen att sälja?

  17. #257
    TimmyA
    Gäst
    du får väl använda plastrutor förrutom vindrutan om jag inte minns.lexanrutor är väl de vanligaste? vet ej men tror de.
    3700 fick jag ge för att porta och fixa min topp med nya ventiler,styrningar och de
    grymt fin bil annars=)
    Senast redigerad av TimmyA den 2009-12-09 klockan 21:26.

  18. #258
    ivah
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    varit i garaget o plockat ur inredningen ur jettan idag, blev nog en hel massa kilon lättare nu är de bara å få farsgubben att bygga stolsfästet så jag kan bulta i stolen. funderar på att plocka ur innertak också men inte bestämt mig än.

    Nu ska de slipas o sen målas invändigt så de blir fint!

    Någon som vet vad man ska använda för plast om man ska stoppa i plastrutor i bilen? vad säger sbp om de? (dom borde ju inte märka nått i vilket fall som helst..)

    Vad får man räkna med att pröjsa för en renovering o portning av toppen med ett bra resultat, funderar även på o lämna iväg insug i samma sväng.

    Siktar även på att få tag i en bra trimm kam, någon som sitter på en å är sugen att sälja?
    Jag tror att toppen var något portad, iaf enligt enligt herren jag köpte bil med den motorn av. Inget jag kollat upp dock.
    Har du provkört den med den motorn än? :O

  19. #259

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Go Jerry go Jerry! =)

  20. #260
    sgt_nelson
    Gäst
    Just nu ligger jettan lite i skymundan pga thailandsresa i mars så pengarna behövs dit just nu men när man e hemma igen hoppas jag ha energi o ekonomi att fortsätta med alla planerna!

    Gott Nytt år på er allihopa!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin