Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Regn = varm?

  1. #1
    Maxemus
    Gäst

    Regn = varm?

    Nu ska ni få höra något roligt! Min Tjej har fått en -90 cl i kanon skick! Den har fungerat otroligt bra tills.... Ja hon ringde och sa att bilen gick varm!

    Jaha? sagt och gjort for till hennes jobb och började leta? vatten? tillräckligt! fläkten? japp funkar!? Men vad i hellvete! For ut och körde/spöade lite, nope gick inte varm!

    Hon körde bilen senare utan problem, men.. ringer en morgon och samma problem, nu säger hon dock att den började gå varm när det regnade!? Och jag naturligtvis idiot-förklarade henne, och detta hände gång på gång när det regnade?

    Tillslut tog jag bilen själv och for ut och körde! Mycket riktigt, så fort det började regna så steg tempen!!!?? och när det slutade regna så sjönk den! ??

    Någon som kan lista ut vad problemet är?

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Blev den varm med eller var det bara på mätaren?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    Finn
    Gäst
    Risiga kablar/kontakter till tempgivaren?

  4. #4
    Maxemus
    Gäst
    nej, ursäkta att jag inte klargjorde den stiger inte hela vägeb utan bara några ca 7mm på mätaren, så jag vet faktiskt inte..

    Regnade nu i kväll testade lite... nope stiger endast på mätaren! men ingen kontakt i motor rummet har varit i kontakt med vatten? snus torrt!!
    Senast redigerad av Maxemus den 2008-06-30 klockan 00:25.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Blir motorn överhettad i verkligeheten eller är det bara mätaren som stiger?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  6. #6
    Maxemus
    Gäst
    Den blir bara varm på mätaren visade det sig, måste vara något jordfel lika förbannat... suck

  7. #7
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Se där, då är det ingen större fara iallafall! Motorn hade ju kunnat bli varm o toppen hade ju kunnat paja, var glad att det bara är elfel!

    Kolla kablarna till tempgivaren, den sitter på ett vatten rör på motorn. Kanke bara är ärj nånstans.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  8. #8
    Maxemus
    Gäst
    Jodu, hittade att det hade "nött" igenom på en kabel, och jordfelet var ett faktum! Tack för snabba svar iaf!

  9. #9
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Va bra o tack för att du berättade hur det gick, alltid roligt att läsa om.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin