Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael A
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    187

    Coilovers från eBay...

    Vart sugen på sänkning, är dessutom sugen på lite väghållning o kvalité, men det skall inte kosta alltför mycket, så jag kollade på eBay, fanns väldigt många märken och modeller, några som kan rekommenderas och är riktigt bra, och vilka är inte så bra?

  2. #2
    Bastard66
    Gäst
    Det är många som kör med Hartmann. Jag har själv dom och är mkt nöjd med dom. Kostar strax under 3000 inkl frakt (2700 betalade jag)

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael A
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    187
    Citat Ursprungligen postat av Bastard66 Visa inlägg
    Det är många som kör med Hartmann. Jag har själv dom och är mkt nöjd med dom. Kostar strax under 3000 inkl frakt (2700 betalade jag)
    Bra kvalité på dom med andra ord.
    Hur beter de sig på bana? Duger dom?

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Att många kör med dom beror nog mer på priset än kvaliten!
    Senast redigerad av P-plats.se den 2008-07-07 klockan 18:27.
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  5. #5
    onk
    Gäst
    Precis..

    Fulcoilsen går ju att åka lågt med, men speciellt styva verkar dom inte vara.
    Fast bättre än sunkiga orgdämpare blir det ju garanterat.

    Och när man får en uppsättning för 2k inkl. frakt hem till dörren är det inte mkt att bråka om!

  6. #6
    oscarmedc
    Gäst
    http://mb-tuning-team.de/VW/Golf-1/G...1f801a53f2ec4d åkerjag med dom verkar ok änså länge

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Precis..

    Fulcoilsen går ju att åka lågt med, men speciellt styva verkar dom inte vara.
    Fast bättre än sunkiga orgdämpare blir det ju garanterat.

    Och när man får en uppsättning för 2k inkl. frakt hem till dörren är det inte mkt att bråka om!
    Inte styva???? =) går det få det styvare? jag har iaf obefintlig fjädring på min. Hade inte 1 cm mellan däck och skärmkant bak och kunde åka full bil utan det tog i=)

  8. #8
    onk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av R.Grönberg Visa inlägg
    Inte styva???? =) går det få det styvare? jag har iaf obefintlig fjädring på min. Hade inte 1 cm mellan däck och skärmkant bak och kunde åka full bil utan det tog i=)

    Precis, de tog ju i för dom var för mjuka

    Nae, men dom jag har åkt me som har dessa coils verkar ju inte så idiotstumma, utan lagom

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    haha isf var nog bussningarna slut för dom jag har haft nu bådå två har varit likadana. dock har ju haft den lite dyrare satsen på ngn 100 till...

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael A
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    187
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Precis, de tog ju i för dom var för mjuka

    Nae, men dom jag har åkt me som har dessa coils verkar ju inte så idiotstumma, utan lagom
    Man kan inte begära för mycket av coilovers som ligger runt 2000 spänn på eBay, men det finns ju olika märken o modeller, jag är ute efter relativt styv fjädring, dvs. att bilen inte sjunker märkbart när man lastar den...

  11. #11
    onk
    Gäst
    Ja du grönberg, den hundringen gör skillnad:P

    Är nog ingen risk att den sjunker ihop med dom billigaste coilsen, ska du köra husvagn eller?

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael A
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    187
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Ja du grönberg, den hundringen gör skillnad:P

    Är nog ingen risk att den sjunker ihop med dom billigaste coilsen, ska du köra husvagn eller?
    Nej men om man har lite prylar som man lastar, säg för skojs skull flera plattor öl, eller 3-4 passagerare, så brukar bilen sjunka, det är det jag vill undvika.

    Alltså, när bilen är i sänkt läge(lagom sänkt) så skall den inte ta i när 4-5 pers sitter i bilen...

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av oscarmedc Visa inlägg
    http://mb-tuning-team.de/VW/Golf-1/G...1f801a53f2ec4d åkerjag med dom verkar ok änså länge
    De ser likadana ut som de jag har på min Cab, kostade 220 EUR inkl. frakt på eBay. Funkar bra, inte mjuka och inte stenhårda heller...

  14. #14
    hellebjork
    Gäst
    Billiga dämpare brukar vara stenhårda när man åker sakta och såsiga när farten ökar lite, det är iaf min erfarenhet av det hela.

  15. #15
    torvic
    Gäst
    Jag är ute efter coilovers till en vw polo -08 9n3 någon som har ett bra tips på var man kan hitta det till bra pris. Krav är att dem ska vara kompletta med fjädertalrik/fjäderbenslager både fram och bak så jag inte behöver dela mina fjäderben som jag har idag. Får gärna vara i sverige så man kan få tag på dem lätt.

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    torvic Testa som sagt på eBay, eller så kan du köpa via t.ex. maxxtune.de. Maxxtune har supersport coilovers för 383,13 euro, alternativt spax (ställbar i höjd och hårdhet) för 795,21 euro ink frakt hem till dig.


    http://www.maxxtune.de/product_info....cf32ba37fc7897

    http://www.maxxtune.de/product_info....j--10-01-.html

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Har för mig att jag såg i nån tidning att V-maxx coilsen hade vunnit nåt test bland budget-coilsen. Finns på E-bay från 250 Euro och uppåt. "Skojare"/andra firmor i sverige säljer samma coilovers för ca +4500kr.
    Senast redigerad av Janne.M den 2009-02-21 klockan 11:53.

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Finns på E-bay från 250 Euro och uppåt. Skojare i sverige säljer samma coilovers för ca 4500kr.
    Då är väl jag en av "skojarna" då?
    Tänk på att JAG som säljer betalar moms i sverige mm.
    Vet att en del som säljer inte betalar sin moms....då är det ju rakt ner i fickan.
    Men de som har företag försöker väl vara lagliga?
    V-maxx är INTE billigast av dessa.
    Men har bra kvallitet för pengarna.

    Finns de man kan sälja billigare åxå här hemma.......är de bättre då??

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Ok som sidorna jag stötte på såg inte så seriösa ut, visste inte att ni också sålde.

  20. #20
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Jag körde med Supersport24 coilovers (höjdjusterbara fram och bak) och de fungerade bra på gatan och hyfsat på banan.
    Men med bättre däck (R-däck) fungerar de INTE, då orkade de inte hålla emot i kurvorna. Bilen blev helt klart bättre att köra med bättre dämpare.
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin