Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    sälen
    Gäst

    problem med demontering av dörr/låskista (dörren låst)

    hej har köpt mig en golf tdi 1998.nu går inte den hö fram dörren att öppna,varken utifrån eller inne.så jag har lyckat demontera dörr sidan utan att den gick sönder allt för mycket...men sen unfrar jag om nån kan hjälpa mig vidare?jag får inte bort plåten innanför så att jag kan komma åt kistan.jag har demonterat alla m6 skruvar och den är lös men får inte bort den????!!!är det nån som vet hur jag ska gå tillväga?står med byxorna nere..måste man bora bort popnitar?hur i så fall får man dit allt igen?nån som vet?hjälp!!tackar på förhand.mvh sälen

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel jönsson
    Medlemsnr
    3641
    Ort
    malmö
    Inlägg
    329

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Problemet är att du måste loss låskistan igentligen från dörren , men eftersom det inte går nu så får du knepa lite.

    Börja med att lossa rutan och dra upp den.
    Sitter 2 st M6 skruvar bakom dom 2 svarta plast täck locken.
    Du får hissa ner rutan lite så dom syns.

    Sen ser du 2 st små rund svarta saker , plast popnitar , som sitter i alu.plåten mot B-stolpen.
    Slå ut mitten på dessa och försök sen trycka ur det som sitter kvar , alt. så lossar dom när du vrider ur alu.plåten.

    Det är fästet som håller låskistan mot alu.plåten.

    Sen borde Agg.balken (Alu.plåten) gå att krångla loss...inte lätt men det går säkert.

    Man får testa sig lite framåt...annars kan du kapa hål i alu.plåten och sen köpa en ny a 800kr eller nåt...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin