Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    VWR18
    Gäst

    Nu J@vlar börjar det likna nått:))))

    För er som har noterat all mina problem med mitt Golf 2 1.8T bygge har jag äntligen hittat och konstaterat felet! Kan tyckas simpelt men det var generator J@VELN som inte laddade tillräckligt och ingen varning via instrumenten.
    Har trot att det var soppan som strulade men det är tändningen som inte fått tillräckligt stabli spänning. Visade sig dock även vara ett fel till säkringen som matar lambdasond, magentventilen mfl var paj men såg inte trasig ut!?

    Tänk att så j@vla enkla saker kan sätta käppar i hjulen för en, men man täker ju alltid det värsta.

    Va ute på en test repa och fick endast en felkod, " Engine speed exceeded, No warinty void, första gången man uppskattar en felkod, jippiiiiiiiiiiii

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Kul att höra att det börjar lösa sig....har för mig att min laddar 14volt men ska dubbelkolla det för säkerhets skull.

  3. #3
    VWR18
    Gäst
    Får du några felkoder som du kan utläsa via vag-com?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Bara från dom saker jag inte har i bilen, dvs kolkanisterventilen och "vehicle speed sensor"...

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Härligt! Skönt att det löste sig!

  6. #6
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av VWR18 Visa inlägg
    För er som har noterat all mina problem med mitt Golf 2 1.8T bygge har jag äntligen hittat och konstaterat felet! Kan tyckas simpelt men det var generator J@VELN som inte laddade tillräckligt och ingen varning via instrumenten.
    Har trot att det var soppan som strulade men det är tändningen som inte fått tillräckligt stabli spänning. Visade sig dock även vara ett fel till säkringen som matar lambdasond, magentventilen mfl var paj men såg inte trasig ut!?

    Tänk att så j@vla enkla saker kan sätta käppar i hjulen för en, men man täker ju alltid det värsta.

    Va ute på en test repa och fick endast en felkod, " Engine speed exceeded, No warinty void, första gången man uppskattar en felkod, jippiiiiiiiiiiii
    Checka kingen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Så ballt!

    Syns vi på Action meet ??

  7. #7
    VWR18
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av foffa2002 Visa inlägg
    Checka kingen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Så ballt!

    Syns vi på Action meet ??
    Självklart! och då med E-85 i tanken

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin