Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 87
  1. #41
    D.E
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    En trött gubbe från Teknikens Värld provkör nya Scirocco, svenskt pris skymtar förbi: http://www.teknikensvarld.se/tvtv/08...-nya/index.xml
    Det där var det lamaste jag någonsin har sett

  2. #42
    Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av D.E Visa inlägg
    Det där var det lamaste jag någonsin har sett
    Haha, inte riktigt AMS standard ;-)

  3. #43
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Scirocco testkörning på motorsportforum .. alltid kul med lite partiskt vw-fokus på artikeln iaf (jämför den med GTI'n).

    http://biali.ritey.com/forum/index.php?topic=109.0
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  4. #44
    Zynodisk
    Gäst
    Redan lite extra piff till Sciroccon

    http://carscoop.blogspot.com/2008/09...-scirocco.html

  5. #45
    Holmgren
    Gäst
    Jag tror den här bilen kommer bli en super hitt.....
    Verkligen snygg, hoppas den är lika sportig som den ser ut.

  6. #46
    Zynodisk
    Gäst
    Nu verkar den vara beställbar. Finns med på vw sveriges "bygg bil".
    267 500 För 2,0T + 14k för dsg.
    Vem vågar beställa en Viper Green? ;-)

  7. #47

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Marcus
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av Zynodisk Visa inlägg
    Läste på ett tyskt forum att Xenon skulle gå i produktion vecka 45.
    Har varit inne hos några handlare och fått pris på en Scirocco. Tyvärr har dom senarelagt Xenon, kommer erbjudas först i slutet av 2009. Så det blir ingen beställning än på ett tag...

  8. #48
    Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Makke Visa inlägg
    Har varit inne hos några handlare och fått pris på en Scirocco. Tyvärr har dom senarelagt Xenon, kommer erbjudas först i slutet av 2009. Så det blir ingen beställning än på ett tag...
    Slutet av 2009? Låter ju helt sjukt....

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Va fan ni klarar er väl utan xenon? Måste väl vara bilen i sig som är det viktiga, eller?

  10. #50
    Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Va fan ni klarar er väl utan xenon? Måste väl vara bilen i sig som är det viktiga, eller?
    Hur kul känns det med en bil från 2009 utan Xenon ljus?

  11. #51

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Marcus
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Va fan ni klarar er väl utan xenon? Måste väl vara bilen i sig som är det viktiga, eller?
    Skulle aldrig beställa en ny bil utan Xenon, så är det bara...

  12. #52
    Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Makke Visa inlägg
    Skulle aldrig beställa en ny bil utan Xenon, så är det bara...
    Exakt! Lite synd att VW inte kommit med LED ljus i fronten än. Hade varit kul att se de på Scirocco och Golf 6.

  13. #53

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Marcus
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av Zynodisk Visa inlägg
    Exakt! Lite synd att VW inte kommit med LED ljus i fronten än. Hade varit kul att se de på Scirocco och Golf 6.
    Hade varit grymt! Får hoppas dom fixar xenon till nya GTI-n när den kommer. Kan tänka mig en sådan också

    Xenon är verkligen ett måste på en nyare bil, titta bara på Golf V GTI med och utan, blir en helt annan bil i mina ögon MED xenon!

  14. #54

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Zynodisk Visa inlägg
    Hur kul känns det med en bil från 2009 utan Xenon ljus?
    Defintivt inget jag skulle lägga en spänn på. Dessutom blir ljuset t.o.m sämre med xenon på vissa modeller, enligt oberoende tester. Inte ens VW verkar ju prioritera detta krims-krams

  15. #55
    Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Defintivt inget jag skulle lägga en spänn på. Dessutom blir ljuset t.o.m sämre med xenon på vissa modeller, enligt oberoende tester. Inte ens VW verkar ju prioritera detta krims-krams
    Jag lägger mig inte i hur du beställer din bil, men jag ska ha Xenon.
    Köp de utan om de passar dig bättre.

  16. #56
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Defintivt inget jag skulle lägga en spänn på. Dessutom blir ljuset t.o.m sämre med xenon på vissa modeller, enligt oberoende tester. Inte ens VW verkar ju prioritera detta krims-krams
    Lite synd faktiskt, satt och bollade med Xenon när specade ihop min men hur jag än vred och vände på det så kunde jag inte motivera 11.000 SEK för lite blåare ljus.

    Men Sciroccon kanske har bättre xenon än Golf V ..
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  17. #57
    Jonas
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Defintivt inget jag skulle lägga en spänn på. Dessutom blir ljuset t.o.m sämre med xenon på vissa modeller, enligt oberoende tester. Inte ens VW verkar ju prioritera detta krims-krams

    Har du xenon ellar haft det på någon bil? Eftersom det är "krims-krams" för dig?

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Har du xenon ellar haft det på någon bil? Eftersom det är "krims-krams" för dig?
    Nej, jag har inte ägt någon egen bil med xenon. Jag baserar mitt uttalande på det faktum att jag klarar mig alldeles utmärkt med ljuset från min nuvarande gamla Golf samt resultat från oberoende tester som visar att xenonutrustade bilar (Passat exempelvis) har sämre ljus än samma bil utan xenon. Om man då dessutom betalar en stor bunt tusenlappar för skiten så måste man ju ha någon slags böjelse för xenon? Om man skjuter upp ett bilköp för att modellen saknar xenon så kan man ju undra vad är viktigast, bilen eller xenon?

    Jaja, galet. Men jag ska inte ge er köpråd, jag bara tänker högt. Fritt forum liksom.

  19. #59

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Nej, jag har inte ägt någon egen bil med xenon. Jag baserar mitt uttalande på det faktum att jag klarar mig alldeles utmärkt med ljuset från min nuvarande gamla Golf samt resultat från oberoende tester som visar att xenonutrustade bilar (Passat exempelvis) har sämre ljus än samma bil utan xenon. Om man då dessutom betalar en stor bunt tusenlappar för skiten så måste man ju ha någon slags böjelse för xenon? Om man skjuter upp ett bilköp för att modellen saknar xenon så kan man ju undra vad är viktigast, bilen eller xenon?

    Jaja, galet. Men jag ska inte ge er köpråd, jag bara tänker högt. Fritt forum liksom.
    Jag har xenon-konverterat min Golf Cab, Audi A4 B5, Porsche 996 samt farsans Polo 9N och kompisens A4 B6 med betydligt bättre ljus som resultat. Vid fuktig vägbana är det särskilt stor skillnad.
    Sen att runt 10000:- i tillägg vid nybilsköp är svindyrt håller jag med om...

  20. #60
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Jag har xenon-konverterat min Golf Cab, Audi A4 B5, Porsche 996 samt farsans Polo 9N och kompisens A4 B6 med betydligt bättre ljus som resultat. Vid fuktig vägbana är det särskilt stor skillnad.
    Sen att runt 10000:- i tillägg vid nybilsköp är svindyrt håller jag med om...
    11 tusen

    Har du möjligen monterat automatiskt justering för höjd också då? Det har ju börjat drälla av folk som xenonkonverterar sina gamla bilar nu för tiden och gissa vad: inte en kotte lyckas få dom rätt. En trafikfara utan höjdjusterare är vad dom är, borde vara fängelse på sånt.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin