Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Micke S
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    38

    Lupo som vardagsbil?

    Första inlägget här, så om jag gör något fel så får ni hojta till så ska jag försöka rätta mig.

    Jag har tankar på att skaffa en Lupo. Troligen en 1.4, och har ett par funderingar.

    Hur är de att köra på motorväg? Varvar de löjligt mycket så att det blir jobbigt i längden?
    Om jag lyckas få tag på en med stora soltaket; hur tätt är det? Några problem att köra året om med det?

    Något annat att tänka på? Eller som man bör se upp med?

    Alla tips och råd tas så klart tacksamt emot

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Rikard Nilsson
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    136
    Du kommer bli förfånad över hur bra en lupo överhuvetaget går motorvägsfart är absolut inte några problem, optimala fart enligt min erfarenhet är 140km/h går kanonstadigt, bra och tyst.

    hade även en me soltak hade den på vintern inte några problem alls, förutom om man öppnade taket då vart de jävligt kallt direkt.....

    nrb

  3. #3
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Kan bara intyga att detta är en alldeless utomordentig vardagsbil !!!

    1.4 litaren är både pigg o bränslesnål... ca 0,6 l/milen blandad.
    1.0 :an har jag bara hört är slö, inge mer negativt eller positivt... :-/

    Komforten funkar mycket bra för 2 vuxna (även tom storväxta). Dock inte riktigt samma utrymme i baksätet eller bagaget...men men det fyller man ju inte allt för offta ;-) Då ska man ju ha en kombi...

    Ligger ganska exakt 3ooo varv vid 120 km/h på femman. Med en inte alltför dånande tystnad. (Inte som en golf men defenitivt som vilken vanlig "större" japanare om du frågar mig)

    Har snurrat runt med min i 10500 mil nu och har nog aldrig ångrat mitt bilval.

    Soltaket har jag ingen erfarenhet av men kan tänka mig att den ger härliga sommarturer :-D
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Micke S
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    38
    Det där låter ju lovande
    Hur trångt det är i baksätet spelar ingen bulle, för där sitter ju inte jag. Eventuella passagerare får kura ihop sig så gott de kan och vara tacksamma för att de överhuvudtaget får åka med
    För övrigt kör jag en Typ1 -65 idag, så jag är van vid trångt baksäte och knapert bagageutrymme

  5. #5
    Barbapappa
    Gäst
    1,4an är ju ett bra val, modellen med tyg tak har jag inte nån erfarenhet av alls, men jag har aldrig hört nåt negativt om det heller här på forumet så då är det säkert kanon.

    Nä köp du en Lupo. ;-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin