Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32
  1. #21

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    Okejokej, så det funkar alltså utmärkt att åka med en Passat visko-diff? Borde inte det innebära att bilen är konstant fyrhjulsdriven?

    Förresten, fick veta idag att bilen är svensksåld, stod som utställningsbil tills -91. Köptes därefter av snubben som har den nu, alltså 1 ägare på bilen =)
    Var någon som sa att det endast togs in 1 ex. i Sverige?

  2. #22
    makkan
    Gäst
    några fler tror jag, jag har nämnligen en svensk såld. men jag har hört att det är ett mindre antal en rallyen, svensk sålda alltså.
    Senast redigerad av makkan den 2008-06-27 klockan 01:27.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    På Jeppssons nere i karlshamn står det en i försäljningshallen och glänser. ett par mil och felfri=)

  4. #24

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    Men vad ska dom ha för den då?

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av NOlsson Visa inlägg
    Men vad ska dom ha för den då?
    Den säljs inte..Och han har fått stoooora bud.. =)

    Och en snabb historia-lektion nu...

    5000 tillverkade ex. pga då gällande regler inom Rally-världen
    Handbyggdes i Belgien, om jag inte mins fel...??

    7 Svensksålda, och 3 st efterimporterades av Svenska VAG, min är en av de tre..

    Sen har det privatimporterats ett gäng till, totalt finns/har funnits c:a 40 Rallyes i Sverige...

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av NOlsson Visa inlägg
    Okejokej, så det funkar alltså utmärkt att åka med en Passat visko-diff? Borde inte det innebära att bilen är konstant fyrhjulsdriven?
    Förstår inte riktigt hur du tänker nu, men viskosdiffen sitter alltså som en "länk" på kardanaxeln, och aktiveras endast om det skiljer i rullhastighet på bak- och framhjulen. Den utväxling som skiljer på en Rallye från en Passat är alltså inne i växellådan, och det påverkar ju inte resten sen...

    http://www.awd.ee/viscous.html Här finns en bild, och en del info, har dock inte läst genom det, så vet inte vad de tar upp, var mest ute efter bilden =)

  7. #27

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    Aha! Förstod det som att hjulen skulle få olika rullhastighet p.g.a. ändrad utväxling, d.v.s. konstant fyrhjulsdrift! Men nu fattar jag (lite bättre åtminstone)!

    Lyssnade på motorn igår, från vänstra sidan (sett framifrån) lät det som att motorn knackade, men om man står på andra sidan så låter det knappt någonting (alltså knack-ljud)? Är det från kompressorn ljudet kommer? Topplockspackningen är dålig iaf, så en ny sån bör nog inhandlas...

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    hm... vore kul att veta vad den kostar=)

    Verkar vara en hel del fel på den där

  9. #29

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    Egentligen finns det bara ett "egentligt" fel på bilen, det är fyrhjulsdriften som är slut. Men som sagt, det går ju att köpa en Passat och ta Syncron från den.
    Men om jag säger såhär, för dom pengarna bilen kostar så är det lätt värt pengarna. Kanske är uppe i 30.000:- då man är helt färdig med bilen (då har jag räknat med omlackning av HELA bilen).

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Köp Den Då=)

  11. #31

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    Jag ska, jag har redan gett honom pengarna, men han behövde bilen i helgen för han skulle göra någonting, minns inte riktigt va det var...

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    Hur har det gått för dig? fått bilen än?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin