Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    Tompa
    Gäst

    nyinköpt passat med problem

    Hej
    första inlägget på detta forum!
    Jag har en ABS lampa som lyser. undrar var säkringarna som dem kallat "tilläggssäkringar" i användarboken finns. e dem till ac och abs 4 st. Har även försökt läsa av felkoderna med vag com men kommer ej in till absens styrenhet. någon som har några förslag?
    Tack på förhand / Tom

  2. #2
    GTI-nissen
    Gäst
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men om du skriver vilken årsmodell du har så finns det säkert någon annan som vet. :-)

  3. #3
    Tompa
    Gäst
    glömde visst de..
    det e en passat 2,0 cl -94

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lasse H
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    147
    Säkringarna för ABS sitter bakom elcentralen så man får pilla bort den och låta den hänga nedåt.

    Vadå "kommer inte in"?? Det är ju bara att klicka på rutan "Bromselektronik" i VAG-COM? Om det inte går att öppna styrenheten för kommunikation kan det ha ett direkt samband med den lysande varningslampan. D.v.s. styrenheten är kass. Eller glapp i en kontakt. Kan vara tusen saker.

  5. #5
    Tompa
    Gäst
    Har rivit ner elcentralen en gång men kolla kanske inte tillräkligt nogrant. Jag kommer in i alla andra syrenheter så som motor och airbag med vag com men när jag försöker gå in i absen så står det typ att det är för många komunikationsfel på datorn.

  6. #6
    BALAN
    Gäst
    Inte samma modell, men på våran passat -98 kunde man inte gå in å läsa felkoderna i ABSen heller, det var den enheten med massa fjädrar i som var kass. är kanske styrenheten det. Äsch, kasst svar märkte jag

  7. #7
    Finn
    Gäst
    Du har inte någon felkod i andra styrdon som säger att du saknar kommunikation me ABSen?

  8. #8
    Tompa
    Gäst
    den enda andra felkoden jag får fram är från motorn och det är kortis i luft temp sensorn. abs enheten är det den som sitter under baksätet?

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lasse H
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    147
    Citat Ursprungligen postat av Tompa Visa inlägg
    abs enheten är det den som sitter under baksätet?
    Ja. Prova med en annan kanske? Om du kommer förbi mig kan du få låna en felfri!

  10. #10
    Tompa
    Gäst
    jävligt sjyst! men lite långt till norge.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin