Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: diffpinne

  1. #1
    Svedda
    Gäst

    diffpinne

    Är dett diffpinnen man byter till i 02A-lådan, jag har ett vagt minne av att denna pinne skulle vara som en bult och inte som den här som kallas spännhylsa. Om det inte är denna vad ska man då fråga efter på bilmetro.

    http://web.telia.com/~u29007293/delar/P5220068.JPG

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    stämmer, det är den som brukar gå av.

  3. #3
    Svedda
    Gäst
    ok men ska detta vara en spännhylsa som denna. Det är inte så mycket gods i denna?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Den jag köpte på VAG såg exakt likadan ut. Så det är den rätta.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    det ÄR en spännhylsa som sitter där orginal på dom tidiga lådorna, och den kan bytas ut emot en solid pinne som kom senare, sitter på bla dom senare VR6rna.. solid pinne med splines på som man knackar dit.
    alt. kapas bult av lämplig matrial-kvalitet och slås dit.. å säkras med en häftning med svetsen.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    När jag snackade med gubbarna på VAG så fick jag en likadan spännhylsa som ovan. Dock så är den längre än den allra första sprinten, som är 14mm om jag minns rätt. Den går bara ner i ca hälften av axeln. Den nya är 28mm och går ner i botten, plus att den sticker upp några mm på ovansidan också.

    Men en bult av 12.9 kvalite och en loppa med svetsen funkar som sagt utmärkt. Akta så att inte loppan bygger ut för mycket, då tar den i huset på lådan. Slipa ner den isåfall så den ligger jämnsmed diffhuset.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin