Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: breddning mk2

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Björn Jönsson
    Ort
    Skåne/Eslöv
    Inlägg
    510

    breddning mk2

    söker en "diskret" breddning till min mk2a! någon som har någon ide på vad man kan använda? ska breddas ett par cm men de ska ändå inte se groteskt ut!!!! :-) ska ju som sagt se så org ut som möjligt på utsidan :-)

    ingen som har rallybreddning liggande kanske???

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Personligen tycker jag du skall försöka få till det i plåt!

    Rallyebreddning är INTE snyggt enligt mig.
    Dock lite enklare att få till än snygga orginalliknande i plåt.
    Men alla tycker olika.

    Finns ju chans att göra rätt nu då du bygger helt nytt ju.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Björn Jönsson
    Ort
    Skåne/Eslöv
    Inlägg
    510
    tänkte först ta skärmkanter från en corrado men såg sen att dom går ju inte hela vägen som de gör på golfen!!! ingen som vet lämpliga kanter man kan använda typ liknade corrado skulle jag vilja ha.....tror jag.. ,-) vill inte karva för mycket då de blir lite problem med mina nya innerskärmar bak...

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Skär ett jack i varje originalskärmkant (skärmen som skjuter ut ovanför däcket) där skärmkanten möter resten av skärmen (en liten bit ut på breddaren). Gör jacket rakt och nästan så lång ner att du kapar bort skärmkanten från skärmen både i fram och bakkant på skärmkanten (spara nån centimeter så det sitter fast). Nu drar du lite utåt i skärmkanten tills önskad bredd uppnås och ett "V" skapas mellan skärmkant och skärm. Mät avståndet och fyll i med ny plåt. Upprepa på resten av skärmkanterna.

    Ser väldigt "original" ut om man inte överdriver och du rymmer ganska mycket fetare sulor.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Björn Jönsson
    Ort
    Skåne/Eslöv
    Inlägg
    510
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Skär ett jack i varje originalskärmkant (skärmen som skjuter ut ovanför däcket) där skärmkanten möter resten av skärmen (en liten bit ut på breddaren). Gör jacket rakt och nästan så lång ner att du kapar bort skärmkanten från skärmen både i fram och bakkant på skärmkanten (spara nån centimeter så det sitter fast). Nu drar du lite utåt i skärmkanten tills önskad bredd uppnås och ett "V" skapas mellan skärmkant och skärm. Mät avståndet och fyll i med ny plåt. Upprepa på resten av skärmkanterna.

    Ser väldigt "original" ut om man inte överdriver och du rymmer ganska mycket fetare sulor.
    ja de tänkte ja inte på, de borde va de lättaste och bästa för att få de o se så org ut som möjligt.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Personligen har jag kollat på Ford Ficus skärmar.
    Modda sånna lite så kanske.

    Problemet är ju att orginal knappt går att modifiera utan att det ser fel ut.
    Finns ganska många bilar man sett som ser knasiga ut då orginalet har dragits ut bara nån milli för mycket!

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    neee g60 breddare runt om?=) alltså frambreddare bak, det är fett

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av jönsson Visa inlägg
    tänkte först ta skärmkanter från en corrado men såg sen att dom går ju inte hela vägen som de gör på golfen!!! ingen som vet lämpliga kanter man kan använda typ liknade corrado skulle jag vilja ha.....tror jag.. ,-) vill inte karva för mycket då de blir lite problem med mina nya innerskärmar bak...
    Corrado borde fungera att börja med.
    Framskärmarna har ju bra böj och ser ok ut.
    Jag har testat att knacka lite plåt och försökt få till med välvning på golfskärmar med det verkar inte gå att sträcka plåten mer när det sitter fast i skärmen , men kapa loss och knacka/rulla för att sedan fylla i med plåt där det behövs är nog melodin om man vill både bredda och forma om dem?!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin