Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 234567 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 130
  1. #81
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Berts avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Bert Sylvesson
    Medlemsnr
    1165
    Ort
    Tollarp
    Inlägg
    331
    Tackar ochså för en trevlig helg . Grattis jocke och Elva för priserna i rs banan.
    Monzen töserna tackar för åk turen upp i din fina Golf cab.Tack Elva för att du tog hand om vårt bagage både dit och hem.
    Ps jag säger som Anders tjugo över tio är jag vaken igen (sen sov Anders för kvällen)Ha ha .
    Vi hörs på Bug Run 2009 längtar.
    Mvh Bert

  2. #82
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Caddymans avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henke
    Medlemsnr
    2759
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av pzazzz Visa inlägg

    Måste väl dock säga att iaf jag personligen anser fel bil van transporter...

    Jag ifrågasatte själv varför min caddy skulle ha priset "transporter".
    Det jag fick till svar var att, juryn tyckte det.
    O då e man ju dum om man inte tar emot det.

  3. #83

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    *Se till att man har en person som stannar nykter så man slipper knalla hem från Statoil!
    Jag vill påpeka att jag var nykter för jag sätter mig aldrig och kör bil om jag är bakis!
    Gick över på vatten 23.00 & vi var på statoli 10 timmar senare.
    Anledningen till att jag beslutade att lämna bilen där några timmar var för att jag inte ville chansa & tydligen ville ingen annan av dom 5 personer som åkte med mig ner till statoli det heller.
    Vi hämtade bilen 2 timmar senare och det gick alldeles utmärkt. ;-)

    Sen har ju lite friskluft aldrig skadad.

    Så ingen tror att någon varit och fyllestyrt.

  4. #84

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Jag vill påpeka att jag var nykter för jag sätter mig aldrig och kör bil om jag är bakis!
    Gick över på vatten 23.00 & vi var på statoli 10 timmar senare.
    Anledningen till att jag beslutade att lämna bilen där några timmar var för att jag inte ville chansa & tydligen ville ingen annan av dom 5 personer som åkte med mig ner till statoli det heller.
    Vi hämtade bilen 2 timmar senare och det gick alldeles utmärkt. ;-)

    Sen har ju lite friskluft aldrig skadad.

    Så ingen tror att någon varit och fyllestyrt.
    Jag förstår vad du menar och vill poängtera att det inte gällde fyllekörning. Eftersom jag själv inte visste i vilket skick jag själv var hade jag tagit samma beslut (och körde därför inte). Körkortet är mitt levebröd och tar därför inga risker!

    Däremot är det ett tips för framtiden att man för att vara helt säker nästan gång hittar någon som INTE alls har druckit något kvällen innan

  5. #85

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Däremot är det ett tips för framtiden att man för att vara helt säker nästan gång hittar någon som INTE alls har druckit något kvällen innan
    Eller så ser man till att bunkra upp snusförrådet. =)

  6. #86
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Jag såg flera stycken som drack och körde bil på Fredagen när vi kom dit,
    dålig stil tycker jag...

  7. #87

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Jag såg flera stycken som drack och körde bil på Fredagen när vi kom dit,
    dålig stil tycker jag...
    Själv upplevde jag hela helgen otroligt lugn och städad jämfört med föregående år.
    Man kunde tom med gå på partycampingen fredag & Lördag natt utan att riskera bli överkörd av någon ratt/styrstångsfyllerist.

    Sen måste jag säga att det var mycket ordningsvakter iaf lördag kväll som patrullerade till fots , och det är en positiv grej enligt mig.
    Har man patrullerande och synliga vakter på området så brukar buset hålla sig i skinnet.
    För summerar man mot förra året då det var high chaparall på partycamingen brandsläckare som avfyrades mot bilar , fyllestyrningar med minimotos , slagsmål där folk fick fly för livet från camingen etc etc så var detta år ren drömmen.

    För oftast på en sådan stor tillställning så finns det en liten klick idioter som ställer till trubbel som kan förstöra en hel helg........och iår så var det inga sådanna incidenter.

    Alla jag pratat med både kända och okända tycket detta var ett lungt och städat år.

    Hoppas den trenden håller i sig tll nästa år också.

  8. #88

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Jag tackar för en 3vlig helg jag också. För min del blev det en omedvetet låg profil denna gång, minglade inte så mkt. Ölen på fre och övriga helgens värme tog ut sin rätt :P. Fick tjötat med ett par st, varav nån ny. I övrigt satt jag i skuggan och tog det lugnt, skymtade lite bankörning och kollade även en del strippen. Årsmötet jag anmält mig till glömde jag helt bort, ber om urstäkt för det, nån fick väl glädje av lite extra fika

    Precis som Lillen så tackar även jag Pekka & Sandra både för dagarna innan och under Bug Run.

  9. #89

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    ........och iår så var det inga sådanna incidenter.
    En liten () men iallafall, enligt kompisens farsa som pratade med en vakt i söndags morse så välte en kille ett dass med en annan person i nån gång under natten :P

    I övrigt håller jag med om att det var lugnt på Praty Campingen, gick ett varv sent i lördags och det var ju typ stendött... jämfört med andra år

  10. #90

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joel Uhlin
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    64
    Ja!
    Tackar som bare den för en heltrevlig helg i ökenklimat!
    om ni inte provat o sova i en golf 1, gör det!
    kul o åka karavan ner med fina golfar.. konstigt skåp i mintgrönt som hängde på bara...

    tack för varma öl, o kir
    tack för att mina fingrar inte är i slamsor
    (ta inte i snabbt roterande blad)

    o framförallt trevligt sällskap!

    tills nästa år!

  11. #91
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Tack för nattamaten joel
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  12. #92

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joel Uhlin
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    64
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Tack för nattamaten joel
    det var mitt nöjje =)

  13. #93
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    D va kjempeflott! :P
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  14. #94

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Jag tycker också att det var väldigt städat på partycampingen jämfört med tidigare år. Det fanns ju inte ens någon PA-anläggning på plats i norskarnas hörn =)

    Otroligt skönt att slippa alla minimoto och moppar som åkte runt hur som helst förra året!

    Tack för all hjälp och uppmuntrande ord när jag hade sönder ett r-däck på banbilen på fredagen!

  15. #95
    Golfmannen
    Gäst
    Tack till all er som kom fram med possitiva kommentarer om min bil, riktigt kul det är sånt som gör att man orkar hålla på.
    Synd bara att domarbedömningen är under all kritik, det är mer av ett lotteri eller välgörenhet än det är tävling! Speciellt synd är det,eftersom detta gör att extrembilarna väljer att stanna hemma. Det finns liksom ingen poäng i att ställa upp i en utställningstävling där en sänkt bil med fälgar vinner över ett helmoddat totalkoncept med mycket unika detaljer. Roligt är i alla fall att höra att alla i publiken tycker helt annat än domarna själva.Det här är inget vanligt gnällande utan mer av ett tips till framtiden att en domarutbildning kanske skulle sitta fint, titta på ett NCCA protokoll tex.
    OBS jag vill påpeka att detta inte gäller alla domare samt att jag tycker det fanns mycket riktigt fina byggen på plats och att allt handlar inte om hur mycket delar man sätter dit, men unika detaljer samt hur komplext det varit att utföra skall löna sig.
    Håll tjafsandet borta tack, svarar helst inte på sandlådekommentarer.
    nog om detta
    Tack för ett i övrigt bra evanemang samt tack till alla er trevliga vw fantaster
    Senast redigerad av Golfmannen den 2008-06-11 klockan 14:45.

  16. #96
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av Golfmannen Visa inlägg
    Tack till all er som kom fram med possitiva kommentarer om min bil, riktigt kul det är sånt som gör att man orkar hålla på.
    Synd bara att domarbedömningen är under all kritik, det är mer av ett lotteri eller välgörenhet än det är tävling! Speciellt synd är det,eftersom detta gör att extrembilarna väljer att stanna hemma. Det finns liksom ingen poäng i att ställa upp i en utställningstävling där en sänkt bil med fälgar vinner över ett helmoddat totalkoncept med mycket unika detaljer. Roligt är i alla fall att höra att alla i publiken tycker helt annat än domarna själva.Det här är inget vanligt gnällande utan mer av ett tips till framtiden att en domarutbildning kanske skulle sitta fint, titta på ett NCCA protokoll tex.
    OBS jag vill påpeka att detta inte gäller alla domare samt att jag tycker det fanns mycket riktigt fina byggen på plats och att allt handlar inte om hur mycket delar man sätter dit, men unika detaljer samt hur komplext det varit att utföra skall löna sig.
    Håll tjafsandet borta tack, svarar helst inte på sandlådekommentarer.
    nog om detta
    Tack för ett i övrigt bra evanemang samt tack till alla er trevliga vw fantaster

    Vill här försöka ge en lite mer nyanserad bild av hur det är att gå domare i en bilutställning.
    Själv har jag en hel del erfarenhet av bedömning av bilar både på Bug Run och i GTi klubbens finaste bil och detta gäller även min kollega på Bug Run i år, Jan Axelsson.
    På Bug Run får vi riktlinjer att följa och alla pristagare diskuteras fram i hela juryn.
    Vi är i dag tre personer som kollar i huvudsak på vattenkylda modeller och fler som kollar på luftkylda vilket vi påtalat tidigare utan resultat.

    Som du själv skriver så är inte antalet modifieringar det som gör en till en vinnare. Samma gäller vilket typ av bygge man har som tex. en extrembil eller en mer sober eller orginalbil.
    Vi ska kunna bedöma både hur varje typ av bil står sig i sin kategori men även jämföra olika stilar mot varandra. Vi tittar på helheten och försöker se hur mycket jobb och hur jobbet utförts. Vi ser även på hur trenderna är just nu och vi har ett krav på oss att försöka ha en så bred stilmix bland vinnarna. En annan sak som är viktig är att vara lyhörd och motta tips från besökare samt lyssna på vad deltagarna har att säga om sina bilar. Vi bär svarta tröjor med texten ”Bug Run” och ”Domare” just för att deltagare ska kunna ta kontakt med oss och berätta om sina byggen vilket tyvärr är mycket ovanligt.

    Att tre personer ska kunna gå igenom alla vattenkylda klasser och bedöma efter protokoll typ GTi klubbens eget eller NCCA är som ni förstår omöjligt.

    Vi vet inte vilken bil det gäller i detta fallet men vi blev dock påhoppade av en deltagare som var mycket missnöjd. Helt utan att ha tittat på vinnaren i den aktuella klassen fick vi ta mot påhopp om hur illa vi skött vårt jobb MEN vi fick betydligt fler kommentarer på att vi gjort ett bra val då extremt mycket jobb lagts ner på detaljer i det vinnande bygget. Detaljer som man inte ser vid en första anblick men varje gång man såg bilen hittade man nya modifieringar. Hur som helst vill vi ge en eloge till kille som kom fram till oss för det är inte alla som vågar göra det på det sättet. Personligen skulle jag dock föredra en diskussion istället men intresset från deltagarens sida var obefintligt. Vi fick frågan om vilka kriterier vi gick efter men utan att hinna ge ett svar fick vi höra att det tydligen skiljde flera hundra tusen i byggkostnad. Nu kan detta omöjligt vara samma bygge då ”Golfmannen” skriver ”att allt handlar inte om hur mycket delar man sätter dit, men unika detaljer samt hur komplext det varit att utföra”.

    Om våra val var rätt eller fel kan bara ni andra bedöma men vi är i alla fall stolta över vårt jobb på Bug Run och står för våra val till 100%. Vi ser fram mot att få äran att ställa upp som domare även nästa år men anser deltagarna att vi gjort ett dåligt jobb så ska vi självklart inte ställa upp.

    Ett tips är att ställa upp i GTi klubbens egna tävling där byggena bedöms helt efter protokoll.
    Rolig tävling där extrembyggen och orginalbilar tävlar med villkor som är så rättvisa som möjligt.

    Mvh. Patrik Jonasson och Jan Axelsson
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  17. #97

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Månsson
    Medlemsnr
    3872
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Bert Visa inlägg
    Tackar ochså för en trevlig helg . Grattis jocke och Elva för priserna i rs banan.
    Monzen töserna tackar för åk turen upp i din fina Golf cab.Tack Elva för att du tog hand om vårt bagage både dit och hem.
    Ps jag säger som Anders tjugo över tio är jag vaken igen (sen sov Anders för kvällen)Ha ha .
    Vi hörs på Bug Run 2009 längtar.
    Mvh Bert
    Tack ska du själv ha Bert (och alla andra skåningar såklart) för trevligt sällskap! Det var bara trevligt med sällskap i bilen, så man hade nån att prata med (eller rättare sagt pratade)
    Fick ett par goa bilder på de små liven oxå. Ska försöka hitta nånstans att lägga upp dem till er.

  18. #98
    Golfmannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av P-plats.se Visa inlägg
    Vi är i dag tre personer som kollar i huvudsak på vattenkylda modeller och fler som kollar på luftkylda vilket vi påtalat tidigare utan resultat.


    Att tre personer ska kunna gå igenom alla vattenkylda klasser och bedöma efter protokoll typ GTi klubbens eget eller NCCA är som ni förstår omöjligt.



    Mvh. Patrik Jonasson och Jan Axelsson

    Tackar för svar, alltid kul att få se saker från flera synvinklar.
    Det låter som alla får trycka på lite hårdare för att få fram fler domare, samt utbilda dessa.Det måste ju ligga i Bug Run arrangörernas intresse att bilarna blir bedömda på ett bra sätt.

    Jag ser det dock som riktigt roligt att ni påpekar detta med detaljer som ni hittat gång på gång ni tittat på en bil, eftersom Inte en enda domare synade någon av våra bilar så noga att detaljer skulle hunnit upptäckas. Innebär detta att ni väljer ut enstaka bilar i förväg att bedömma och skippar andra pga tidsbrist?

    Jag har fått klart för mig att Bug Run inte är någon utställningstävling efter internationella regler av modifieringar, utan mer en personlig bedömning av vad som är snyggt, Vilket är helt ok.

    vi hörs.

  19. #99
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av Golfmannen Visa inlägg
    Tackar för svar, alltid kul att få se saker från flera synvinklar.
    Det låter som alla får trycka på lite hårdare för att få fram fler domare, samt utbilda dessa.Det måste ju ligga i Bug Run arrangörernas intresse att bilarna blir bedömda på ett bra sätt.
    Inga blir gladare än vi om vi får mer hjälp för det är ett stressigt jobb.
    Sen kan alla bli bättre på det dom gör så klart utbildning vore en bra sak för oss alla...

    Citat Ursprungligen postat av Golfmannen Visa inlägg
    Jag ser det dock som riktigt roligt att ni påpekar detta med detaljer som ni hittat gång på gång ni tittat på en bil, eftersom Inte en enda domare synade någon av våra bilar så noga att detaljer skulle hunnit upptäckas. Innebär detta att ni väljer ut enstaka bilar i förväg att bedömma och skippar andra pga tidsbrist?
    Jag har mina aningar om vilken bil det gäller och är så har jag tittat riktigt noga på den och rätta mig om jag har fel men jag tror också att samma jury som gick på Bug Run i år även gett just den bilen förstapriset förra året!?
    Rätta mig om jag har fel...

    Att vi kan missa detaljer på en eller flera bilar pga. tidsbrist kan säkert hända men personligen tror jag att Bug Runs jury är kompetenta nog att välja ut dom viktigaste bilarna att kolla närmare på.

    Citat Ursprungligen postat av Golfmannen Visa inlägg
    Jag har fått klart för mig att Bug Run inte är någon utställningstävling efter internationella regler av modifieringar, utan mer en personlig bedömning av vad som är snyggt, Vilket är helt ok.

    vi hörs.
    Vi följer inga regler för vad och hur något ska modifieras utan juryn ska ha en så bred sammansättning att rådande stiler och smaker ska tävla på samma villkor. Sen ska inte vår personliga smak få råda och det är det som skiljer en bra domare från en dålig, att kunna koppla bort sin egen smak och peronliga åsikter.
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  20. #100
    Hcon
    Gäst
    Hvilken bil var det Golfmannen hadde på Bug Run?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin