Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: motorbyte

  1. #1
    tagg_tagg
    Gäst

    motorbyte

    har snurat runt på internet i många veckor nu och letet folk med kunskap angående motorbyten.

    har sökt lite även på detta forum men hittar inga direkta svar men de käns som ni grabbar verkar ha koll på läget.

    jag har en golf mk1 gl som motorn börjar ge upp på. så nu tängte jag ett ett motorbyte skulla fixa mina problem så skönheten får rulla igen.
    tanken är att stoppa i en antingen 16v gti snurra eller någon snurra med turbo.
    jag är väl medveten om att de är en del med elsystem då jag har förgasare nu.

    men min fråga är vilka motorer går att få ner utan att svetsa om halva motorrumet.
    har sett att många pratar om nån 1,8 turbosnurra som skal sitta i båda audi och vw.

    vad krävs för att få ner en sådan snurra i min mk1.
    motorfästen??
    ska jag ha växellåda från samma motor???
    drivlinor??

    någon här måste ju ha gjort dett och kan säga vad som krävs för att få motorn på plats.
    jag vill inte starta något dunderprojekt för de har jag redan.

    skulla det vara lätare att få ner en vanlig gti snurra från mk1 så kan ajg göra det oxå.

    ni har erfarheten och jag vill veta vad som går lätast och är bäst, så komigen nu grabbar;D;D

  2. #2
    D.E
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av tagg_tagg Visa inlägg
    har snurat runt på internet i många veckor nu och letet folk med kunskap angående motorbyten.

    har sökt lite även på detta forum men hittar inga direkta svar men de käns som ni grabbar verkar ha koll på läget.

    jag har en golf mk1 gl som motorn börjar ge upp på. så nu tängte jag ett ett motorbyte skulla fixa mina problem så skönheten får rulla igen.
    tanken är att stoppa i en antingen 16v gti snurra eller någon snurra med turbo.
    jag är väl medveten om att de är en del med elsystem då jag har förgasare nu.

    men min fråga är vilka motorer går att få ner utan att svetsa om halva motorrumet.
    har sett att många pratar om nån 1,8 turbosnurra som skal sitta i båda audi och vw.

    vad krävs för att få ner en sådan snurra i min mk1.
    motorfästen??
    ska jag ha växellåda från samma motor???
    drivlinor??

    någon här måste ju ha gjort dett och kan säga vad som krävs för att få motorn på plats.
    jag vill inte starta något dunderprojekt för de har jag redan.

    skulla det vara lätare att få ner en vanlig gti snurra från mk1 så kan ajg göra det oxå.

    ni har erfarheten och jag vill veta vad som går lätast och är bäst, så komigen nu grabbar;D;D
    En 16v kan du, vad jag hört, skruva rakt i om du tar motorfästena från nämnda motor. Växellåda tillhörande 16v-motorn kan också vara lämpligt, eller en GTI-låda.

    Bestämmer du dig för att sexton ventiler är för mycket har jag en mk2 GTI-motor liggandes

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Om du bestämmer dig för 1,8t-motorn så finns fästen här:
    http://www.vwcaddy.com/

    Tycks vara out of stock för tillfället, men ändå... :-)

  4. #4
    tagg_tagg
    Gäst
    nu har jag bestämt mig.

    blir en 16v från mk2 (KR) motor.
    har en låda från en jj motor om det skulla knasa sig med fästerna.

    men då kom jag till nästa problem som jag trodde ajg hadde koll på. är det samma elsystem på KR motorerna som jj motorerna???

    om någon ahr en KR motor ligandes i fungerande skick så hör gärna av er;D

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Har du tänkt att köra den genom SBP eller inte?
    Vad är det för årsmodell på din Golf?

  6. #6
    Ronny
    Gäst
    detta blir avancerat, det kanske är bättre att kolla vad som är fel på din motor och åtgärda det

    bättre o ha en bil som rullar än en som har 30 mer hästar som bara står i ditt garage

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin