Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 86
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    http://www.drs-systems.com/

    ja dom chippar ju traktor åxå!!

  2. #22
    Goffen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Faltdach Visa inlägg
    Blev lite nyfiken, och spanade snabbt in dessa sidor...

    Hajade till lite när jag började läsa på Vtech´s flashiga sida...
    Varför jag hajade till var enbart för en del "udda" formuleringar...
    typ,..
    ‘Bilen har chiptrimmats till ca 245 Hk , 380 Nm *
    *Vi har ännu inte bänkat detta fordon

    Hur kan de då veta att bilen har trimmats till den skrivna effekten, om de
    inte ens bänkat bilen för att få reda på resultatet?
    Samt att jag tycker inte svenskan är den bästa på en del texter,...
    Sedan om man kollar upp telefonnummrena, så går de till ett helt annat företag?

    Nordic Sun Och på deras hemsida kan man läsa,.. Din leverantör av Solarie och Gym tillbehör. ???????

    Som sagt, bara en del utav de saker jag blev liiite misstänksam mot.
    kanske denna firma är seriös, men då får dom börja tänka om, när det gäller vissa saker tycker jag..

    Summa sumarum,.. Låter inte vidare "Seriöst" i mina ögon....
    Jag chippade min 2.0T fsi på v-tech och det va jonathan själv som gjorde det hemma hos mig strax söder om jkpg, han läste av bilen och skickade iväg ett mail till nån som han sen fick tebax och la då in den nya programvaran. Om jag sen vill uppgradera den med 3" downpipe och catback så får jag en aningen värre modell av programmvara gratis som jag förstår det. Vad är det som är oseriöst med det? Kan inte bli bättre i mina ögon. Jag har en kompis som hade sin bil hos ace och även om jag inte vill berätta historien här så kan vi snacka om oseriöst..... Min bil går ruskigt bra i alla fall inga ryckningar utan drar jämt o fint med en lagom puckel, så jag har bara gott att säga om v-tech.

  3. #23
    Aero++
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Programvaran som Proscott och Powerchip använder kommer mestadels härifrån: http://www.drs-systems.com/

    Vad det gäller ex. ACE, Dahlbäck och ABT så tvivlar jag inte en sekund på att dom är duktiga, men när det gäller en vanlig "chiptrimmning" så känns det allmänt löjligt att lägga 8-10000:- när man kan få det betydligt billigare...

    Vad jag hört så kopierar Powerchip alla sina program av alla möjliga trimföretag,då är det inte så dyrt med 2500 kr men hade dom ansträngt sig och tagit fram programet själva och köpt bänkar för 2 miljoner osv så hade dom f-an inte tagit 2500 kr.

    Mvh

  4. #24
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    De få tuningfirmor som kan tuna orginal motorstyr på golf V går att räkna på en hand. Övriga småhandlare och bonnatrimmar jobbar med principen copy-paste och har inte mycket kunskap om själva trimmandet alls. Hade ALDRIG låtit nån bonnatrimmar sätta lödkolven i mitt motorstyr. Mycket kan gå åt skogen och då lär det inte bli billigt.

    Det gäller att välja och INTE vara dumsnål.

  5. #25
    Aero++
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    De få tuningfirmor som kan tuna orginal motorstyr på golf V går att räkna på en hand. Övriga småhandlare och bonnatrimmar jobbar med principen copy-paste och har inte mycket kunskap om själva trimmandet alls. Hade ALDRIG låtit nån bonnatrimmar sätta lödkolven i mitt motorstyr. Mycket kan gå åt skogen och då lär det inte bli billigt.

    Det gäller att välja och INTE vara dumsnål.

    Kan inget annat än hålla med dig.Ibland blir det sent att ångra sig.

    Mvh

  6. #26
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    [ironi]Varför springa till systembolaget när det finns HB?!?? Man blir ju yrslig av båda...!!

    MEN i den ena produkten vet man att inte blir blind, medans med den andra hoppas man..... [/ironi]


    .

  7. #27
    JohanGolf
    Gäst

    Övertygad

    Okej. Jag är övertygad.

    Men ACE Comp. ligger i Borås (?). Finns det ingen "icke bonntrimm" i sthlm's området?

  8. #28
    Goffen
    Gäst
    Ring Jonathan på v-tech du blir garanterat nöjd om inte annat så ring och hör dig för. Det är inget fel i att ringa till flera och bilda sig en uppfattning om kompetensen själv ! v-tech ligger ju i södertälje.....

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ronnie Mattsson
    Ort
    Sorunda
    Inlägg
    62
    Johan, Hasse Dahlbäck är ju i Borlänge så det är inte "så" långt.
    Ca 20mil enkel resa

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Allo,

    Jag vill förtydliga för de som inte förstår mitt inlägg.
    Jag ifrågasätter inte kompetensen.
    Jag ifrågasätter ej heller hur man går tillväga när man trimmar ett fordon.
    Jag blev misstänksam efter det att jag såg att telefonnummret
    på den utpekade firmans websida, gick till ett helt annat företag som sysslar med helt olika produkter/tjänster.

    På Bolagsverket samt PRV finns ej något företag/bolag med det angivna företagsnamnet som uppgett att de sysslar med "trimmning".

    Eftersom det ingår i mina dagliga arbetsuppgifter att kolla upp bla företag och dess existens samt kredit-trovärdigheter har jag lärt mig en del varningssignaler.

    Alltså, ifrågasätter jag ej kompetensen hos företag. jag ifrågasätter hur ett företag uppger ett företagsnamn vars telefonnummer går till ett helt annat med en helt olik tjänst än den de uppger hos det första företaget.

    Hoppas att detta skall ge klarhet i mitt tidigare inlägg, för er som inte läst igenom det helt eller föstod dess innehåll.

    Trimma på
    Senast redigerad av Faltdach den 2007-05-23 klockan 23:08.

  11. #31
    Fillllle
    Gäst
    Hur är BSR till Golf V?

    BSR erbjuder ju PPC vilket är smidigt i många syften. återställning, skickas hem, 3 min mm mm

    Jag själv har endast goda referenser utav BSR AB.

    PS Milan - Liverpool -- 2-1
    Senast redigerad av Fillllle den 2007-05-23 klockan 23:11. Anledning: slutresultat

  12. #32
    Holmgren
    Gäst
    Jag har haft två utav mina bilar hos Ace. Första gången blev det lite knas, misständ lite. Men Anders sa, din bil ska strax servas kom ner med bilen när du har nya stift m,m. Åkte ner och han ställde in bilen igen, gick perfekt.
    Det var steg 3 jag hade.

    Att få något hemskickat och bara koppla i, låter smidigt ja men aldrig att jag skulle göra det. Min far körde med KCR box i sin XC70. Blev en dyr upplevelse.

    Jag kommer vända mig till Ace i fortsättningen med för jag är väldigt nöjd med dom.

  13. #33
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Fillllle Visa inlägg
    Hur är BSR till Golf V?
    BSR har haft strul med många mkV...


    .

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    BSR har haft strul med många mkV...


    .

    Går också i tankarna att trimma lite, sugen på BSR för dem finns nära mig, har fått uppfattningen att det var i början det strulade på de första exen av mkv:n, någon som trimmat nyligen som upplevt några problem?

  15. #35
    Aero++
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Basti Visa inlägg
    Går också i tankarna att trimma lite, sugen på BSR för dem finns nära mig, har fått uppfattningen att det var i början det strulade på de första exen av mkv:n, någon som trimmat nyligen som upplevt några problem?

    Hallo chefen

    Jag tror att det var inget problem på program ,det var en grej som jag inte kommer exakt ihåg som vart tvunget att bytas på 04 års hade för mig och vissa 05.Sånt byter Dahlbäck i tid så att det inte förrekommer något problem sen.Vad den nu var har glömt ;(,men jag behövde inte göra det på min i alla fall.

    Hoppas att det blir något av trim till din bil,hoppas på steg 3 som minst

    Mvh Aero++

  16. #36
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Aero++ Visa inlägg
    Hallo chefen

    Jag tror att det var inget problem på program ,det var en grej som jag inte kommer exakt ihåg som vart tvunget att bytas på 04 års hade för mig och vissa 05.Sånt byter Dahlbäck i tid så att det inte förrekommer något problem sen.Vad den nu var har glömt ;(,men jag behövde inte göra det på min i alla fall.

    Hoppas att det blir något av trim till din bil,hoppas på steg 3 som minst

    Mvh Aero++
    Detta blir man ju allt mer och mer osäker på vad man ska välja... nåt chip ska man ju, BSR låter ju smidigt med sina PPC men Ace låter mest seriöst vad det gäller inställningar osv.. det är ju samma pengar så det kvittar ju!
    Proscott och Vtech låter ju lockande också utav priset men man ska väl inte vara "dumsnål" som kommit här tidigare...

    Visst Ace har väl haft sina ras på bilar också ingen är perfekt men jag känner att de har Hornester grejerna och de är väl utprovade så det känns ju en smärre risk att ta...

  17. #37
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Visst Ace har väl haft sina ras på bilar också ingen är perfekt men jag känner att de har Hornester grejerna och de är väl utprovade så det känns ju en smärre risk att ta...
    Det var något nytt... vems bil har rasat?


    .

  18. #38
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Det var något nytt... vems bil har rasat?


    .
    Det är väl ingen som skryter om sånt men en A3:a....

  19. #39
    Aero++
    Gäst
    JWO

    Det enda som jag kan rekomendera är mtm-s chip då jag har erfarenhet av den,den har verkligen riktigt bra prestanda och många har varit imponerande av den med detta chip.Jag har kört rätt hårt i 4000 mil med chip,jag hade varken några problem med bilen eller programet.Kan man få det bättre ?

    Mvh

  20. #40
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Aero++ Visa inlägg
    JWO

    Det enda som jag kan rekomendera är mtm-s chip då jag har erfarenhet av den,den har verkligen riktigt bra prestanda och många har varit imponerande av den med detta chip.Jag har kört rätt hårt i 4000 mil med chip,jag hade varken några problem med bilen eller programet.Kan man få det bättre ?

    Mvh
    Känns inte som de faktiskt... Jag inväntar lite svar från olika håll om lite grejer nu och efter de så drar jag någonstans och gör de!
    Väntar nu fälgar, sänkningssats, däck m.m till bilen så snart kommer det väl hem en stor bomb till mig med allt =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin