Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 2345
Resultat 81 till 86 av 86
  1. #81
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Wargen023 Visa inlägg
    Lämnade in bilen på serivce idag och då sa han som tog emot den att de kommer att uppgradera programvara på bilen och han undrade om bilen var chippad för det kunde bli strul för dem då. Kanske kan vara bra att veta för dem som har chippade GTI 5r och ska in på service snart.
    Här återkommer vi till diskusionen om vikten av att ha välutveklade program i bilen!! Lägger trimfirman ner den extra tiden så får man som kund inte dylika problem...


    .

  2. #82
    Goffen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Här återkommer vi till diskusionen om vikten av att ha välutveklade program i bilen!! Lägger trimfirman ner den extra tiden så får man som kund inte dylika problem...


    .
    Jag förstår inte vad välutvecklade trimchip har med att verkstaden "jag" flashar om bilen till nyare original programvara. Dessutom så behöver man inte låta verstaden flasha om bilen. Man kan säga nej tack för verkstaden får nämligen inte göra den åtgärden utan att fråga kunden och verkstaden kan bli ersättningskyldiga antingen till kunden eller så får man byta motorstyrdon då det inte går att flasha bakåt så att säga........

  3. #83

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    Tog BSR i förra veckan, går kanon, men kommer ändå påtala vid service att jag inte vill ha någon uppdatering.

  4. #84
    Scootie
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Goffen Visa inlägg
    Jag förstår inte vad välutvecklade trimchip har med att verkstaden "jag" flashar om bilen till nyare original programvara. Dessutom så behöver man inte låta verstaden flasha om bilen. Man kan säga nej tack för verkstaden får nämligen inte göra den åtgärden utan att fråga kunden och verkstaden kan bli ersättningskyldiga antingen till kunden eller så får man byta motorstyrdon då det inte går att flasha bakåt så att säga........
    Vad ska dom bli ersättningsskyldiga för? Det är ju Du som chippat bilen som brutit din egna garanti ju.. Dom gör ju bilen bara original så som den skall vara.

  5. #85
    Goffen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Vad ska dom bli ersättningsskyldiga för? Det är ju Du som chippat bilen som brutit din egna garanti ju.. Dom gör ju bilen bara original så som den skall vara.
    Nej dom har ingen rätt att göra nånting med din bil. Uppdatera motorstyrdon gör vag när dom upptäck en brist eller dyl. Vill du inte ha den uppdaterad har dom "vi" ingen rätt att göra det. Spelar ingen roll om bilen är chippad eller inte. Det står klart och tydligt i instruktionerna att upplys kunden om bla bla bla Om verkstade gör detta ändå utan att säga till kunden har kunden rätt att få bilen tillbaka i ursprungligt skick om detta innebär med chip eller inte vet jag inte men den ursprungliga programvaran bilen leverades med ska återställas och det går bara göra som jag förstått det med ett nytt styrdon.

  6. #86
    jonis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Här återkommer vi till diskusionen om vikten av att ha välutveklade program i bilen!! Lägger trimfirman ner den extra tiden så får man som kund inte dylika problem...


    .

    Om det är ett seriöst trimföretag kommer dom att trimma bilen igen gratis om det skulle vara så att bilen blivit "återställd".

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin