Sidan 1 av 5 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 86
  1. #1
    JohanGolf
    Gäst

    Chippa GTI årsm.2005 hos ITSFUN

    Tänkte göra detta endast pga priset.
    Har nån ngn erfarenhet av företaget?
    Eller kanske erfarenhet av chipning hos detta företag för just denna
    bilmodell.

    Jag har DSG

    Tacksam för Svar!

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Hmm... kanske håller bra kvalité, har inga erfarenheter av itsfun.
    Men..., köpa en bil för +220' och sen stirra sig blind på att tjäna 1000 spänn på chip.
    Se vilka som har fått bäst betyg och gå efter det, skulle nog kolla på ACE competition eller BSR istället....

  3. #3
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JohanGolf Visa inlägg
    Tänkte göra detta endast pga priset.
    Har nån ngn erfarenhet av företaget?
    Eller kanske erfarenhet av chipning hos detta företag för just denna
    bilmodell.

    Jag har DSG

    Tacksam för Svar!
    Kan tipsa dig om V-tech och Proscott. Ska själv använda mig utav V-tech inom kort! De ska funka väldigt bra, de uppgraderar programvaran vid behov m.m mycket seriösa killar!
    http://www.proscott.org/
    http://www.vtech.se/
    Senast redigerad av JWO den 2007-05-26 klockan 01:16.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Ska själv använda mig utav proscott inom kort! De ska funka väldigt bra, de uppgraderar programvaran vid behov m.m mycket seriösa killar!
    Vad menar du med "uppgradera"?


    .
    Senast redigerad av ThomasT den 2007-05-22 klockan 23:36.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Kan tipsa dig om V-tech och Proscott. Ska själv använda mig utav proscott inom kort! De ska funka väldigt bra, de uppgraderar programvaran vid behov m.m mycket seriösa killar!
    http://www.proscott.org/
    http://www.vtech.se/
    Vad menar du med att dom är så seriösa? Ett kringresande jippo med hyfsat okända sammarbetspartners. Jag hade lätt satsat på Ace istället: http://www.ace-competition.com/

  6. #6
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vad menar du med att dom är så seriösa? Ett kringresande jippo med hyfsat okända sammarbetspartners. Jag hade lätt satsat på Ace istället: http://www.ace-competition.com/
    Varför betala dubbelt så mycket för samma grejer? De använder sig utav i stort sett samma programvara, om man ändå bara ska ha steg 1 så finns det ju ingen anledning...

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Kan tipsa dig om V-tech och Proscott. Ska själv använda mig utav proscott inom kort! De ska funka väldigt bra, de uppgraderar programvaran vid behov m.m mycket seriösa killar!
    http://www.proscott.org/
    http://www.vtech.se/
    Blev lite nyfiken, och spanade snabbt in dessa sidor...

    Hajade till lite när jag började läsa på Vtech´s flashiga sida...
    Varför jag hajade till var enbart för en del "udda" formuleringar...
    typ,..
    ‘Bilen har chiptrimmats till ca 245 Hk , 380 Nm *
    *Vi har ännu inte bänkat detta fordon

    Hur kan de då veta att bilen har trimmats till den skrivna effekten, om de
    inte ens bänkat bilen för att få reda på resultatet?
    Samt att jag tycker inte svenskan är den bästa på en del texter,...
    Sedan om man kollar upp telefonnummrena, så går de till ett helt annat företag?

    Nordic Sun Och på deras hemsida kan man läsa,.. Din leverantör av Solarie och Gym tillbehör. ???????

    Som sagt, bara en del utav de saker jag blev liiite misstänksam mot.
    kanske denna firma är seriös, men då får dom börja tänka om, när det gäller vissa saker tycker jag..

    Summa sumarum,.. Låter inte vidare "Seriöst" i mina ögon....

  8. #8
    jocke.w
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Hmm... kanske håller bra kvalité, har inga erfarenheter av itsfun.
    Men..., köpa en bil för +220' och sen stirra sig blind på att tjäna 1000 spänn på chip.
    Se vilka som har fått bäst betyg och gå efter det, skulle nog kolla på ACE competition eller BSR istället....
    kan inte annat än att hålla med!!!

    Gå till ett företag ed ordenliga försäkringar samt kunskap om det strular.

    Dumsnål lönar sig inte i längden!!!

  9. #9
    JohanGolf
    Gäst

    Frågan obesvarad..

    Tack för alla komentarer.

    Men de är ändock ingen som svarat på mina frågor.

    Jag förstår att det säkert finns personer där ute som har erfarenhet av andra företag.

    Dock var frågan om ngn hade erfarenhet av itsfun.

    Oberoende av om jag pröjsat 200 000 för bilen eller ej så är det skillnad på 6000- och 9000 kr.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Citat Ursprungligen postat av JohanGolf Visa inlägg
    Dock var frågan om ngn hade erfarenhet av itsfun.

    Oberoende av om jag pröjsat 200 000 för bilen eller ej så är det skillnad på 6000- och 9000 kr.
    Ace = 8900:-
    Its fun = 5900:-
    - ____________
    3000:-

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ronnie Mattsson
    Ort
    Sorunda
    Inlägg
    62
    Jag har heller ingen konkret svar på din fråga.
    Dock vet jag många som är väldigt nöjda med Jürgens chippningar.
    Precis som du säger är det skillnad på pengar, jag vet inte exakt hur Jürgen gör men borde inte vara omöjligt att spara original sw´n och "OM" det skulle krångla går det att flasha tillbaka.
    Sen är det så att du bor i stan och han finns i Haninge vilket är en klar fördel.

  12. #12
    GTIPower
    Gäst
    Its fun = 5900:- Dvs du får samma chip som vem som helst.


    Ace = 8900:- Dvs att de justerar in det till just DIN bil. Tycker att prisskillnaden är klart värt 3000:- själv.

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ronnie Mattsson
    Ort
    Sorunda
    Inlägg
    62
    Tillkommer resa + uppehälle då förmodligen på dom 3k

  14. #14
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Varför betala dubbelt så mycket för samma grejer? De använder sig utav i stort sett samma programvara, om man ändå bara ska ha steg 1 så finns det ju ingen anledning...
    Att de skulle använda sig av samma programvara vet jag inte var du har fått ifrån??

    It´s fun köper sin programvara samt i vissa fall så är det Jörgen Weiss(?) som som gör mapparna.

    Ace köper sin programvara från Hohenester som är Europas absolut duktigaste på att göra programvaror till VAG. Och som Micke redan har skrivit så tar de ut bilen på en halvtimmes provkörning där de slutjusterar tändning och laddtryck.

    Att påstå att det ligger lika mycket jobb bakom alla chip är bara naivt...


    .

  15. #15
    Aero++
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Faltdach Visa inlägg
    Blev lite nyfiken, och spanade snabbt in dessa sidor...

    Hajade till lite när jag började läsa på Vtech´s flashiga sida...
    Varför jag hajade till var enbart för en del "udda" formuleringar...
    typ,..
    ‘Bilen har chiptrimmats till ca 245 Hk , 380 Nm *
    *Vi har ännu inte bänkat detta fordon

    Hur kan de då veta att bilen har trimmats till den skrivna effekten, om de
    inte ens bänkat bilen för att få reda på resultatet?
    Samt att jag tycker inte svenskan är den bästa på en del texter,...
    Sedan om man kollar upp telefonnummrena, så går de till ett helt annat företag?

    Nordic Sun Och på deras hemsida kan man läsa,.. Din leverantör av Solarie och Gym tillbehör. ???????

    Som sagt, bara en del utav de saker jag blev liiite misstänksam mot.
    kanske denna firma är seriös, men då får dom börja tänka om, när det gäller vissa saker tycker jag..

    Summa sumarum,.. Låter inte vidare "Seriöst" i mina ögon....

    Det har snackats på Saab forum att Proscott kopierar olika program från olika turners,så gör man det så vet man vad den firma har bänkat den till.Stämmer det att dom kopierar vilket verkar göra enligt en del på Saab forum så är dom F-an inte seriösa.

    Mvh

  16. #16
    Aero++
    Gäst
    För att klara av trimma dagens motorer, krävs väldigt hög komptens om hur en styrenhet fungerar internt,dvs mycket datorteknik och elektronik kunskap på riktig avancerad nivå.Så använd nån som är riktigt seriös och som lägger massa tid på program osv.Man ska inte låta en prisskillnad avgöra det hela.Ett litet miss i programet kan det komma till motorhaveri osv.Så när det gäller Vw använd er av Tyska trimfirmor,dom är riktigt experter på det.

    Jag har haft en Gti 5 chipad hos Dahlbäck dom är Åf till mtm i Tyskland.Nästan 4000 mil rätt hårt körning med chip,inga problem med varken program eller bilen.

    Kan inget annat än rekomendera mtm-s chip

    Mvh

  17. #17
    Scootie
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Aero++ Visa inlägg
    För att klara av trimma dagens motorer, krävs väldigt hög komptens om hur en styrenhet fungerar internt,dvs mycket datorteknik och elektronik kunskap på riktig avancerad nivå.Så använd nån som är riktigt seriös och som lägger massa tid på program osv.Man ska inte låta en prisskillnad avgöra det hela.Ett litet miss i programet kan det komma till motorhaveri osv.Så när det gäller Vw använd er av Tyska trimfirmor,dom är riktigt experter på det.

    Jag har haft en Gti 5 chipad hos Dahlbäck dom är Åf till mtm i Tyskland.Nästan 4000 mil rätt hårt körning med chip,inga problem med varken program eller bilen.

    Kan inget annat än rekomendera mtm-s chip

    Mvh
    Powerchip påstår sig ju använda MTM's chip som dom rakt av plagierat, om det är bull eller inte det vet inte jag men att dom modifierar chippet för varje enskild bil det gör dom bara inte. Dock kan du få bilen chippad på en bensinstation eller annan valfri möteplats och det är väl inte fy skam det heller!

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091

    Min erfarenhet av Proscott Performance

    Min erfarenhet av Proscott Performance:

    Proscott sammarbetar med Powerchip...

    Har nyligen inhandlat en A4 1,8T som "bruksbil", den skulle självfallet skulle "chippas"...

    Åkte i tisdags ner till Andreas på Proscott i Ulricehamn. Efter att Andreas programerat om originalchipet vägrade bilen att starta... Han provade att löda om chipet flera gånger, men bilen var stendöd...
    Det som hänt var att det på något sätt blivit överslag i boxen, man har ju hört talas om liknande senarion förrut...
    Eftersom jag var 23 mil hemifrån och kl. var efter 19 så kändes hela situationen lite sur så att säga...
    Andreas blev tvungen att skjutsa mig 10 mil till Göteborg, fick åka hans trimmade RS4, trevligt .
    Från Göteborg tog jag tåget, hemma i Strömstad kl. 24:00...
    Redan dagen efter (onsdag) ringde Andreas och medelade att han fått tag i en ny/beg. box som han åkt och hämtat i Jönköping.
    Torsdag förmiddag (Kristihimelsfärd) ringde Andreas igen och meddelade att bilen var trimmad och klar att hämta .
    Idag fredag morgon satte jag mig på bussen mot Ulricehamn, Andreas hämtade mig på stationen.
    Väl framme i hans lokal påtalade jag hur vi skulle göra med "priset", varpå Andreas säger att han bjuder på hela kalaset (inkl. själva trimmningen), utan snack...

    Summa:

    Andreas skötte detta riktigt snyggt och kör helt rätt strategi för att skapa ett gott rykte, något som är allt annat än självklart i dagens läge...

    Skulle absolut rekomendera att anlita Proscott. Och om, eller skall vi säga när, jag skall trimma igen så vet man vart man skall vända sig...

    PS. Bilen går kanon!

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Vill åxå tillägga att det är riktigt stor skillnad på tuners programvara . Jag har en nära bekant som jobbar på VW i tyskland med utveckling och har flertalet gånger diskuterat detta med programvaror till bilar.Det är så oerhört komplicerade koder och dom små trimmarna har förmodligen inte en tredjedel av dessa i sina programvaror.Dom på utvecklingen kallar dessa firmor "bonntrimmare" som ställer upp tändning och laddtryck.Där emot kan tillägas att MTM,Hohenester, ABT med flera lägger oerhört stora mängder pengar på programering som dessa små företag inte ens är i närheten av.Visst 3 tusen kr är mycket att spara in,men det är rätt dyrt att reparera ett haveri på en motor med!Å visst dom får säkert bilen till att gå bra tex its fun med mera...
    Men det är inte för inte som det kostar lite extra hos ACE och Dahlbäck tex.

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Programvaran som Proscott och Powerchip använder kommer mestadels härifrån: http://www.drs-systems.com/

    Vad det gäller ex. ACE, Dahlbäck och ABT så tvivlar jag inte en sekund på att dom är duktiga, men när det gäller en vanlig "chiptrimmning" så känns det allmänt löjligt att lägga 8-10000:- när man kan få det betydligt billigare...
    Senast redigerad av Crille82 den 2007-05-23 klockan 18:51.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin