Sidan 4 av 28 FörstaFörsta 123456714 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 552
  1. #61

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Birgersson
    Ort
    Vansbro
    Inlägg
    72
    hej.

    såg att du är ute efter Quarter flares?

    har 4 st helt nya oanvända (orginal VAG) med borttagen struktur och lackade LP7V (atlasgrå) det drog ut på tiden med dessa hos lackeraren så jag ändrade plander under den tiden och körde på skärmbreddare istället. därför vart dessa liggandes

    ska du ändå lacka dessa så är det perfekt att bara matta ner nuvarande färg och dit med din färg.

    maila på birgersoon@hotmail.com eller ring 073 90 85 004 om du är intresserad.

    mvh // Freddan

  2. #62

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Citat Ursprungligen postat av freddan84 Visa inlägg
    hej.

    såg att du är ute efter Quarter flares?

    har 4 st helt nya oanvända (orginal VAG) med borttagen struktur och lackade LP7V (atlasgrå) det drog ut på tiden med dessa hos lackeraren så jag ändrade plander under den tiden och körde på skärmbreddare istället. därför vart dessa liggandes

    ska du ändå lacka dessa så är det perfekt att bara matta ner nuvarande färg och dit med din färg.

    maila på birgersoon@hotmail.com eller ring 073 90 85 004 om du är intresserad.

    mvh // Freddan
    Låter bra Freddan, jag hör av mig, skulle bara behöva bilder på insidan av dom så jag ser om jag kan montera dom alls då mina hål är igenlagda

    Olyckan slog till igen, efter tvätten och vaxen tog jag och tjejen en sväng, var in på statoil på örnäset och kom ut och så ville inte startmotorn gå. Hade startat och larmat på/av flera gånger mellan tvätten och "haveriet". Pumpen slår igång 3 sekunder på första läget, i nästa läge dimmas ljusen som vanligt och pumpen startar igen men det händer inget med starten... Larmet? hur som helst så vågar jag inte åka till piteå imorn... Polaren i sin S**b kom och drog hem oss så den står i garaget och väntar nu.

  3. #63

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Du har PM.

  4. #64

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Henrik kikade förbi imorse och efter lite felsökning så låg inte felet i larmet, utan en trasig startmotor. Troligtvis kortslutning i solenoiden då det knappt blixtrar när man byglar kontakterna på startmotorn. Ska riva ur den strax och kika lite på den.

    Fick på plats de nya sidoblinkerserna också efter att lamphållarna inskaffats (tackar Henrik).

  5. #65

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Troligtvis kortslutning i solenoiden då det knappt blixtrar när man byglar kontakterna på startmotorn.
    Blixtrar ju som fan när man byglar. =)
    Min femma ligger på att det är kortis i den.
    Har du fått lös åbäket?

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Måste få ut bilen ur garaget imorn då vi ska fixa polarns s**b så jag kunde inte ha domkraften under motorn, så ska först ta ut den imorn eftermiddag när vi är klara.

    Såg att det gick att byta solenoiden separat, endast 750kr+moms på VAG... tror att det blir en beggad "ny" startmotor istället =)

  7. #67
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    692
    Annars så har du Lundqvist Motorelektriska. Dom är kung på startmotorer och generatorer här i Luleå. Billiga är dom också.
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  8. #68
    Hedningen
    Gäst
    Tja janne..

    Kollade efter den där startmotorn men hittar den fansen inte.. Dock han jag byta länkarmarna för bussningarna var totalt slut. Hade börja nöta metall mot metall.:S..

    Men nu mår den prima igen.

  9. #69
    Hedningen
    Gäst

  10. #70

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Citat Ursprungligen postat av Mk1 Visa inlägg
    Annars så har du Lundqvist Motorelektriska. Dom är kung på startmotorer och generatorer här i Luleå. Billiga är dom också.
    Tackar för tipset, jag hade in min generator där nyligen dom är snabba och hyffsat billiga. Hämtade en beggad startmotor på skroten för 500kr för att mina ben vägrar bära mig fram och tillbaka (1mil x2) till jobbet på cykel igen. Billigaste solenoiden skulle gå på 500kr och därtill jobb så det kändes bäst då jag mest troligt köper en 1991 Passat med 2E motor och 02A låda billigt imorn som kanske hittar ner i bilen till sommaren.

  11. #71

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Hämtade en beggad startmotor på skroten för 500kr för att mina ben vägrar bära mig fram och tillbaka (1mil x2) till jobbet på cykel igen.
    Lever bilen nu då? =)

  12. #72

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Den lever och mår kanon, efter 30 mins mek, skönt att man inte har automat =) Ska plocka isär och kika på den gamla nån dag

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Sådär då står det en nyköpt passat 35i CL -91 (2500kr obes oskatt) i "garaget". Ni kan ju gissa vad jag ska ha den till =)



    Egentligen är den lite för fräsch för att bara skrotas, men det ska tydligen vara rost under bilen som inte gör det värt att repa:


    Första ledtråden:


    Andra och viktigaste ledtråden:


    Så om ni inte gissat det redan så kommer det att hoppa ner en 02A låda då min 020 börjar vara ganska kass, och sen under sommaren eller vintern så kommer det att bli en 2E bottendel med GTI-topp och förhoppningsvis även lite planing, portning och trimkam =)

    Är det nån som behöver delar från en passat 35i -91 så hör bara av er så kommer vi överens om ett bra pris. Bottendel, låda+vajrar+spakställ+pedalställ,expansionskärl och ev c-låset ska jag ha själv men hör av er på PM eller mail.
    Senast redigerad av Janne.M den 2009-05-06 klockan 07:01.

  14. #74

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Janne jag hör nog kanske av mig!
    Beror på när jag får tummen ur med min Passat 35i.

  15. #75

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Har kikat på vad som behövs för 02A konverteringen och kom fram till följande:

    02A låda (Fixat)

    växelspak med vajrar (Fixat)

    Växellådsstöd (växellådsfäste till växellåda) (Fixat)
    357 199 356

    pedalställ (passat/G60 etc) (Fixat)
    357 721 111 F
    357 721 315 D
    357 721 157 B
    1Ho 721 423
    1J2 721 403 A
    357 721 403
    N 902 362 02

    Givarcylinder till kopplingspedal (fästs i lagerbocken för huvudbromscylindern) (Fixat)
    357 721 401
    857 721 453 (vaccumslang)

    Mottagarcylinder på vxl-låda med "slang" från huvudbromscylindern (Fixat)
    357 721 261 A
    357 721 465 A
    357 721 477

    Tryckplatta (KR,9A,2E) (Fixat)
    b#044 141 025 X

    koppling 228mm (2E,KR,9A) (Fixat)
    b#044 141 031 TX

    Urkopplingslager (Fixat)
    b 02A 141 165 G

    Bromskraftsförstärkare 229mm (Passat/G60/Corrado etc) (Fixat)
    b 357 612 107 A

    Mellanstycke till bromskraftsförstärkare (ta från golfen) (Fixat)
    191 612 205

    Lagerbock för bromskraftsförsförstärkare (G60?) (Fixat, 2st till och med)
    357 612 209 A

    Tandemhuvudbromscylinder med extra nippel 22,2x16/18 (KR,PB,PF,PG,RP,9A,RA,2E) (Fixat)
    357 611 019 B

    bromsvätskebehållare med extra nippel (passat/G60 etc) (Fixat)
    1H1 611 301 A (är inte säker på VAGnr, 358 611 301 är rätt fast för högerstyrd)

    G60 hastighetsmätarvajer (Måste fixas, hittar inget VAGnr på den)
    Nummer???

    02A främre motorfäste (Fixat)
    357 199 273

    02A startmotor (9A,KR,2E) (Fixat)
    02A 911 023 D

    Extra:
    ======
    Värmesköld för huvudbromscylinder (måste kolla upp om jag har, men ska fixas)
    357 612 163

    Lagerbock för mekanisk kopplingsmanövrering (blir nog hydraulisk koppling)
    02A 141 708 B

    Skyddshölje för mekanisk kopplingsmanövrering (blir nog hydraulisk koppling)
    02A 141 728

  16. #76

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Håller som bäst på att kika vad som behöver bytas för att få in 2E bottendelen i min bil kombinerat med Digifant 2 insprutningen som jag har. Måste fixa ihop den bästa kombinationen från min bil och passaten.

  17. #77
    widget
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Håller som bäst på att kika vad som behöver bytas för att få in 2E bottendelen i min bil kombinerat med Digifant 2 insprutningen som jag har. Måste fixa ihop den bästa kombinationen från min bil och passaten.

    ser ju kanon ut..
    oj visste inte att man måste ha så mycket nya delar om man ska stoppa i en 02A låda...jag har ju funderat på samma sak.. men dom flesta delarna kanske du redan har på bilen eller blir det att köpa nytt?

  18. #78
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Diagnostiserade även min bottnande drivaxel till mina motorkuddar som var helt slut.
    Därför kommer det bakre fästet att PU-fyllas, en starkare växellådsfäste att inhandlas och det främre ersättas av hockeypuckar till jag har råd med nåt vettigare.
    Hoppas bara inte drivaxeln varit och slagit allt för mycket på tätningen i medbringaren i lådan.... som vissa andra haft problem med på sina mk1r.
    Janne.M

    Jag har troligen problem med motorkuddarna till en av familjens bilar :
    Golf-III med 2,0 ( 2E ) motor.
    Det blir ett betydande ryck i bilen vid gasuppsläpp eller då man lägger på gasen plötsligt...
    Jag gissar att den främre kudden är slut/sjunkit ihop.

    Var kan man få kudden/kuddarna PU fylld ?
    ( Original kuddar på VAG kostar ju en förmögenhet !! )

    TIPS ?


    .

  19. #79

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Janne.M

    Jag har troligen problem med motorkuddarna till en av familjens bilar :
    Golf-III med 2,0 ( 2E ) motor.
    Det blir ett betydande ryck i bilen vid gasuppsläpp eller då man lägger på gasen plötsligt...
    Jag gissar att den främre kudden är slut/sjunkit ihop.

    Var kan man få kudden/kuddarna PU fylld ?
    ( Original kuddar på VAG kostar ju en förmögenhet !! )

    TIPS ?


    .
    Du åker ner till din järnhandel.
    Sedan köper du någon PU-massa , lim eller liknande.
    Applicera i kudden med tunna lager som får torka/härda innan näst lager.
    Sedan är det klart.

    Finns många olika märken och olika hårdhet.
    Jag köpte förut shore 60 som blir ganska hårt när det härdat.

  20. #80

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Citat Ursprungligen postat av widget Visa inlägg
    ser ju kanon ut..
    oj visste inte att man måste ha så mycket nya delar om man ska stoppa i en 02A låda...jag har ju funderat på samma sak.. men dom flesta delarna kanske du redan har på bilen eller blir det att köpa nytt?
    Är ju en hel del delar, jag har allt förutom G60 hastighetsmätarvajern och repdelar (urtrampningslager och locket till gaveln.

Liknande ämnen

  1. Räddning av Golf mk2 gti 8v -88 12-08-20
    Av ReD- i forum Projektforum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 22:11
  2. Golf Mk2 GTI 16V -88
    Av Timmy_r i forum Projektforum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 17:33
  3. ingen gnista golf gti 8v -88
    Av ville_82 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 14:57
  4. Bussningar golf mk2 gti -88
    Av StiFt i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 09:53
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 16:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin