Sidan 15 av 28 FörstaFörsta ... 51213141516171825 ... SistaSista
Resultat 281 till 300 av 552
  1. #281

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Bilen går fortfaranade lite för "varmt"... inte farligt, men inte helt tillfredställande. Går det att montera termostaten fel väg? den blir varm väldigt fort också, dock inga tendenser till att koka... kanske ska backa tändningen lite då kammen inte är korrigerad med något ställbart kamdrev (pga planingen).

    Kör ju med en passat höger drivaxel (som är lite för lång) till jag får mina brickor och låsringar till den "nya" axeln som jag satt ihop av grejer jag haft liggande. Har börjat vibrera mer och mer och jag har trott att nu börjar nåt ge efter, så jag tog mig en kik och kände på fästen etc... bulten till växellådsfästet hade gängat ur sig nästan HELT! Hade inte rätt bult tillgänglig när jag satte in motorn, så jag körde på en 40mm lång bult, såg nu att den skulle vara 45mm så jag sågade till en bult som får duga tills jag får den korrekta bulten från VAG.

    Coilsen blir lite försenade fick jag veta idag... fanns 2 i lager när jag beställde men nu hade de tagit slut, så det tar +3 dagar.. surt surt.

  2. #282

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Chippet kom som ett rek.brev på posten Blir montering till helgen, jobbar 12h nattpass igen så man hinner inte med så mycket med bilen mellan allt jobbande och sovande och allt det andra...

    Bänglar med låsringen till inre drivknuten på drivaxeln... ska försöka imorn igen när man sovit lite mer

  3. #283
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag har då inte haft problem med att få på låsringen på dom knutar jag bytt men jag har däremot byggt en egen låsringstång och den vet jag inte vart
    de tagit vägen nu har letat= Har nog förmycke bra att ha prylar.

    Det låter fint med ett nytt Estrella o när du fått fixat drivknuten o monterat chippset inte äta hehe så vill man förståss veta om det blev en stor skilnad.

  4. #284

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    LIte bilder från dagen:






  5. #285

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Jämarns va nice.
    Snygga bilder Alex.

    Sitter det coils på ännu eller är de på vift ännu?

  6. #286

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Mycket snyggt...

    Byta Janne??? =P

  7. #287
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Det här gillar jag, mycket snyggt!

    Både bilen och foton :-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  8. #288
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Anders Rosell
    Medlemsnr
    3616
    Ort
    STHLM
    Inlägg
    8
    Ojojoj ser mycket fin ut

  9. #289

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Tackar tackar, börjar vara riktigt nöjd själv =) Dock är den bara avspolad och inte vaxad på ett bra tag, så ska ta och tvätta och vaxa ordentligt och ta några snygga kvällsbilder här någon dag.

    Coilsen är på väg i sverige så de sitter inte på ännu, måste även byta topplagringar då den på vänster sida verkar ha gett upp då den är lägre vänster fram. 8" ET 18 fälgarna sitter för tillfället fram medan 7" ET 16 sitter bak, så ser lite galet ut, men måste få coilsen innan jag kan skifta så att jag kan höja lite bak, innan jag har hunnit bygga min skärmvals, sen ska den sänkas mer fram och kanske lite bak

    Chippet ligger fortfarande på hyllan, måste lösa mina "för snabba uppvärmning och något höga temp" innan jag sätter i det, lär ju kanske inte gå svalare efteråt Så kommer att bli ett justerbart kamdrev för att fixa kammen i rätt läge pga den planade toppen, så att tändningen också står rätt och kan ställas enligt fabriksspecifikationer.

    Tjejen vart ner i garaget och hjälpte med att byta högra drivaxeln (trycka broms och koppla var visst inte det roligaste ) Fattar inte att jag inte såg skillnad i längd när jag kollade tidigare, skiljer ju ca 2cm... fattar inte att jag fick in axeln i spindeln och fast bärarmen i spindeln sen... provkörning väntar imorn.

  10. #290

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    måste även byta topplagringar då den på vänster sida verkar ha gett upp då den är lägre vänster fram.
    Ett hett tips är att köpa orginal topplagringar.
    Jag bytte på den svarta GTi:n när jag monterade coilsen på den.
    De tog slut ganska fort för när jag flyttade över dessa till venton var de kassa.
    Bytte igen vid montering på venton och dessa var tyvärr lite olika , ett helt nytt eftermarknadslager och ett mångatusenmilsjettaorginallager. Och vad händer , nu är de väl inte slut men ganska på G iaf så är det de nya fina eftermarknadlagret som gått först. Orginallagret är ganska ok fortfarande , jo lite glapp men garanterat finare än det nya fina iaf. Man får i detta fallet mer för pengen vid orginalköp.

    I alla fall jag önskar att det fanns någon fungerande lösning för att köra coilovers i orginal stötdämparinfästning!
    Justerbara lager är så klart önskvärt men det får sitta på en rejsbil eller ren banbil.
    Någon med tips om sånna?

  11. #291

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Kul att du fått ordning på bilen och snygg blev den ! Lite skillnad sen jag såg den i garaget

  12. #292

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Jag har tidigare köpt biltemas topplagringar (märkta Febi/bilstein) och dom har hållt fint i min gamla bil med kortade/hårda dämpare och 60mm sänkning runt om, fast coilovers lär bli lite hårdare så får se.

    Tackar, jo den börjar bli som en helt ny bil nu, gick ruskigt skönt och tyst nu efter drivaxelbytet. Måste bara få tag i blockventilationsslangen så att jag får på rätt ventilkåpa och ventilation.
    Senast redigerad av Janne.M den 2010-08-24 klockan 12:58.

  13. #293
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Fin bil! ser ut som ny

  14. #294
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag kan allt hålla med Lillen om topplagringen för jag har Trimtemas på min och dom är slut nu efter max 1 1/2 år så det blir orginal på min bil,

    Jag kan hålla med dom andra om din bil den är ju helt rätt och mkt fin o motorn tycker jag allt om med.

  15. #295

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    FUnderar på VR6 topplagringar, dock måste jag kolla upp om det är corradons eller golf3:ans lagringar jag ska ha. De är billigare än G60 varianterna och tål mer stryk, samt att man kan byta lagret separat. Sen höjer de ju en mk2 ca 15mm så man får skruva ner coilisarna lite mer.

    Har coilisarna och en massa annat hemma nu, men har en rejäl förkylning så det är lite stiltje i garaget för tillfället...

  16. #296

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Jag körde Golf 3 VR6-topplager på min GTi förut innan jag monterade de kassa skitlagringarna.

  17. #297

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Jag körde Golf 3 VR6-topplager på min GTi förut innan jag monterade de kassa skitlagringarna.
    Behöver man modifiera dem eller köpa något annat än bara lagret och bussningen?

    Har man coilisar är det väl bara att köpa bussningen och lagret, men har för mig att jag hörde nånstans att man vart tvungen att köpa något annat om man körde med original fjäderben.

  18. #298

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Behöver man modifiera dem eller köpa något annat än bara lagret och bussningen?

    Har man coilisar är det väl bara att köpa bussningen och lagret, men har för mig att jag hörde nånstans att man vart tvungen att köpa något annat om man körde med original fjäderben.
    Det kommer jag inte ihåg.

    Jag hade en uppsättning kompletta framfjädeben från VR6.
    Tog topplagringarna därifrån bara som vanligt.

  19. #299

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Hittade denna bild som beskriver vad man behöver ha för att köra med vr6 topplagringar i en mk2 (med mk2 fjädrar/fjäderben)



    Kör man men coilovers så kan man skippa fjäderskålen och bara skaffa det andra.

  20. #300

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Letar fortfarande vettigt kamdrev under 1000kr, har hittat två kandidater men folket är lite sega på att svara på mail... så undertiden ligger detta på hyllan:


    Nån som har nån input på om det är bättre att ha ett kamdrev helt i alu (förutom delen som kamaxeln fäster i) eller ett original i stål som blivit kapat och borrat/gängat plus en aluskiva i mitten? hållbarhetsmässigt?

    Coiloversen byts mest troligt till helgen, åtminstone bak:


    Testade att sätta in en 7mm insex i kolvstången fram och den glappar som bara den på båda sidor och de är inte "nötta"/slita... ska det vara någon special eller har G&M/GE satserna tumstorlekar?

    Alexander hittade också svaret till varför bakstötdämarna alltid pajar på GE/G&M satserna.. det är tydligen inte kortade dämpare trots 60mm sänkning...

Liknande ämnen

  1. Räddning av Golf mk2 gti 8v -88 12-08-20
    Av ReD- i forum Projektforum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 22:11
  2. Golf Mk2 GTI 16V -88
    Av Timmy_r i forum Projektforum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 17:33
  3. ingen gnista golf gti 8v -88
    Av ville_82 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 14:57
  4. Bussningar golf mk2 gti -88
    Av StiFt i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 09:53
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 16:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin