Sidan 28 av 28 FörstaFörsta ... 1825262728
Resultat 541 till 552 av 552
  1. #541

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Är det fortfarande "sista minuten"
    Går sakta men säkert framåt , snart sommar!

  2. #542

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Alltid sista minuten när man inte har garage :P

  3. #543

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Eller så är du bara förutseende inför nästa Bug Run........du vet bara inte vilket år!?

  4. #544

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Besiktigade bilen tisdagsmorse kl 07, hade vart UA om det inte vore för de 1,5 år gamla billiga skitspindellederna från ATP Autoteile som följde med bärarmarna som var totalt sopslut... på bägge sidorna. Köpte nya (dyrare) på kvällen, monterade på "lunchrasten" inatt och körde genom besiktningen UA exakt 24h senare. Så nu kan man börja sänka ner den i backen igen efter att jag monterat sommarsulor

  5. #545

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Mmm , och ändå är det billigaste man kan köpa minst lika bra enligt de flesta....

    Underligt , see my ironi

  6. #546

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    F*n ta dig Ebay! Farligt att jobba natt när man sitter och handlar prylar till bilen på rasterna... fick order om att beställa LED:ar till hela polarens bil så jag råkade klicka hem till min med. Dimljushållare lyckades man också hitta, 50st Terminalkontakter till EV-1 kontakter, massa ringkabelskor, dubbelsidig karosseritejp mm mm tur det mesta är billigt men har nog handlat upp nattens OB-ersättning iaf

    Har även lyckats fräscha till lite kontakter och kablar med techflex nylonstrumpa och lite krymplang med lim, även de tidigare nattinköp från E-bay. Inget häftigt så bilder får ni vara utan :P

  7. #547

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Heja heja

  8. #548

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Ja här i tråden har det inte hänt mycket, även fast det blivit en del gjort.

    Har börjat råka ut för div. små lacksläpp vilket var mindre trevligt, men nu är allt utom förardörren och kanten runt takluckan åtgärdad.
    Igenläggningen av listhålen på förardörren har rostat och tryckt ut tunna spackelkakor, så kommer att slipa ner och bättringlackera och skaffa en ny dörr och be en polare tennspackla igen hålen och lämna bort den på lack och då får takluckan också följa med.

    Utseendemässigt har det hänt lite mer men den behöver tvättas och vaxas och inväntas bra väder för en fotning. Så nu står breddade fälgar alt. spacers på önskelistan

    Sen kommer en uppgradering av bränslepump bli nödvändig då min Digifant 2 pump inte orkar med efter 5500 rpm, förslag på vad jag skall byta till?
    Har funderat på en K-jet pump då den har tryck så det räcker och blir över samt passar bolt-on med K-jet pumphus etc. Men finns det någon uppgraderingspump som passar i Digifant 2 pumphuset? och inte kostar lika mycket flis som en ny K-jet huvudpump.

    Digifantpumpen har art.nr: 191906090 och är 46.5mm i diameter
    Stora K-jetpumpen utan kat har art.nr: 191906091H och är 60mm i diameter.

    Men kanske köpa ett K-jet fäste och köpa en Bosch 044 pump eller annan 60mm pump då det verkar svårt att hitta
    bränslepumpar med 46.5mm diameter.

    En polare har dock ett Megasquirt som han vill bli av med som ev. kanske inhandlas, men då det mest troligt blir husköp i vinter så blir det nog att hålla kostnaderna nere :/
    Senast redigerad av Janne.M den 2014-08-23 klockan 12:42.

  9. #549

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Inte mycket som händer här inte, men har blivit less på att byta bromsok bak så nu är en uppsättning mk4 alu ok och Passat -99 16v bromsslangar beställda, får se om jag behöver handla andra bromswirear också, men får bli en senare fråga. Skall boka besiktning så man hinner besiktiga i "wintermode" och slipper att de gnäller om att den inte kommer upp på rullarna :P

  10. #550

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Men???
    Mk 4 oken byts ju oftare än de gamla.
    Varför inte renovera dem istället?

  11. #551

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    För 900kr inkl frakt för två nya mk4 ok orkade jag inte börja bråka med renoveringen. Får renovera de gamla när jag har tid och ork :P

    Nu nybesiktigad UA och dags att göras sommarsnygg, om det bara behagade sluta snöa...

    Däremot funderar jag på att återmontera fjädern och armen till bromsregulatorn och ställa in den vettigt efter sänkning då han på besiktningen tycke att bakbromsarna tog lite dåligt = minsta möjliga flöde ut ur regulatorn. Måste bara vara på skroten och skruva loss en arm då det inte sitter någon på min bakaxel.

  12. #552

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Synd att jag har kastat typ 5 bakaxlar nyss.
    Ska kolla om jag har nån kvar så får du det gratis.
    Vilken del är det??

    Dra ett mess på fejjan.

Liknande ämnen

  1. Räddning av Golf mk2 gti 8v -88 12-08-20
    Av ReD- i forum Projektforum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 23:11
  2. Golf Mk2 GTI 16V -88
    Av Timmy_r i forum Projektforum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 18:33
  3. ingen gnista golf gti 8v -88
    Av ville_82 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 15:57
  4. Bussningar golf mk2 gti -88
    Av StiFt i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 10:53
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 17:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin