Sidan 1 av 28 123411 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 552
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165

    Golf mk2 Gti 8v -88 Helios

    Tänkte väl få upp en projekttråd om den nya bilen (Henrik.Ms gamla) när projektet med min gamla Gti gått i graven.

    Som den ser ut i dagens läge 2010, fixar gamla bilder senare





    Det som har hänt sen jag köpte bilen av Henrik är:
    =====================================

    * Mina dubbelt elstyrda (höjd/tilt) Recaro framstolar (från Corrado G60) hittat in
    * Corradobaksätet
    * Corrado mittenkonsoll
    * 6,5" Rockford Tri-axialer i ombyggda kartfack, klätt i vinyl
    * Ombyggd till svensk halvljusautomatik
    * Vita LED:ar i knappar och switchar
    * Svarta crystalclear sidoblinkers
    * Hella G60/Rallye svart/röda bakljus
    * 2E + Gtitopp + Forsbers 276 * 02A växellåda
    * ANSA 2.25" sportsystem

    Kommande uppgraderingar:
    ====================
    * Luisi-pedalerna skall bytas mot original Audi TT pedaler
    * Centrallåsmotorer från en passat ska kopplas mot larmet
    * Fixa glappet mellan dörrsidorna och corradobaksätet (på G)
    * Vita LEDar i instrumenthuset (på G)
    Senast redigerad av Janne.M den 2011-05-26 klockan 22:59.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    * Satte in min stereo och konstaterade att det inte riktigt räcker med 3.5"s Coaxialer i instrumentbrädan (mer om detta senare)
    Det är ju ett par JBL:are. =))

    * Fixa lite avgasläckage runt mitten av bilen (ej lokaliserat än) alternativt att jag byter ut avgassystemet mot mitt Ansa 2.25" som sitter på andra bilen nu.
    Mitt råd är att byta ut det , det är ett minimalt läckage just under bilen i en skarv.
    Men anledningen till att det låter är för att det är skarvat med raka rör från grenröret till bakre mellanljuddämparen (Var det redan på den tiden jag köpte bilen)

    * Den icke existerande slutburkshållaren (krok+skruv) skall bytas ut mot nya då avgassystemet med nuvarande slangklämme upphängning hänger för lågt vilket gör att avgassystemet ibland tar i större vägbulor/farthiner (kulturens hus rondellen för luleborna som vet =)
    Avgasklammer och slanglammer om jag får be. =)
    Patent eftersom kroken som ska sitta i karossen aldrig suttit där & jag har aldrig orkat ersätta den.

    Har varit lite lat när det gäller avgassystemet.
    Men det har blivit annat prioriterat på den istället. ;-)

    Ska följa denna tråd , för i slutändan känns det ändå skönt att den hamnat i rätta händer.Alltid roligt när någon annan med samma intresse tar över och fortsätter tillföra med egna ideer och lösningar....det var där det tog stopp för mig personligen och då var det dags att sälja.
    Hade känts betydligt värre att sälja bilen till någon som sedan bara lekt sönder den.
    Ligger trots allt en hel del timmar och slit i den bilen.
    Nu vet jag iaf att den är i goda händer & jag ska som sagt följa utvecklingen. ;-)
    Senast redigerad av Henrik.M den 2008-05-24 klockan 20:47.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Kul Janne att du hittat en ny GTi att leka med!

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Blev lite skruvande idag:

    - Bytte ut Cup-speglarna mot originalspeglarna (stora) som har lackad bas och "kupa" i bilens färg med svart "arm". Gillar originallooken lite mer.
    - Satte på ett rödmålat GTI emblem i fronten från en Golf 3 Gti (tackar Alexander) blev riktigt snyggt. Bilder kommer kanske i helgen då jag vaxat bilen.



    - Vart och köpte röd textilfärg också, här har ni resultatet, Före:



    och efter:


    Har inte torkat riktigt än så är lite ojämnt.

    -Till veckan ska jag även kränga över Nankang däcken på mina gamla fälgar (smith bbs lookalike) och montera mitt ANSA sportsystem från gamla bilen.

    Var och kikade på högtalarringar, polyesterplast och glasfiberväv för den kommande plastningen av 6,5" högtalare i dörrsidorna. Ska bara hitta bra pris på grejerna, ca 400kr kändes lite väl saftigt (Brl). Ska ta original facket med högtalaruttag och såga ut högtalaruttaget och plasta på högtalarringarna så att de vinklas upp mot föraren lagom mycket. Ska även passa på att förstärka dörrsidorna med glasfiberväv och ljudisolera lite. Ska även kolla om jag hittar nån lämplig "mellanregisterkåpa" som passar bakom ringarna så att de för egna lådor att spela i.
    Senast redigerad av Janne.M den 2008-07-04 klockan 16:14.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Kul att mitt gamla GTI-emblem lever kvar på din bil Hoppas den får stanna kvar där ett tag. Jag har ju ingen användning mer för emblemet nu VR6an är i originalskick igen!

    Glöm inte att det är en sälsynt läckerbit detta emblem. Den satt enbart på 20 Jahre GTI! Den är the real deal, ingen hemmalack!

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    När man för en gångs skull tar semester (har haft 7 veckor sammanlagt under de senaste 4 åren) så händer det grejer direkt... om dom bara vore positiva också, nu vågar man väl aldrig ta semester ;P

    Natten mot söndag så hade jag inbrott i min gamla (röda Gti:n) golf, sönderrivna dörrsidorn, trasigt dörrlås, inslagen bakruta, snodda högtalare och baklucke vinge.

    Så idag när polarn ska köra hem min gamla för avställning hemma i byn, så kör jag framför och saktar in vid en rondell, och vad händer... jo polarn kör in i mig bakifrån....

    Bakkofångaren är lite sned och clipset på höger sida är trasigt, balken borde vara rakt, men ska plocka bort grejerna när jag kommer hem till byn och kolla igenom skadorna. Tror inte det är så farligt, och allt händer när man i stort sett är pank också.. snacka om att sparka på nån som ligger ;P

    Trevlig helg på er nu ska jag hem och dricka öl och bada bastu hela helgen och ladda upp!

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Vad körde du för bil?
    Inte Henriks gamla väl?

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Inte Henriks gamla väl?
    Misstänker det.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Jepp, tyvärr var det den nya som blev påkörd av den gamla...
    Henrik hann ju vara och kolla på den häromdan innan jag åkte ner och kollade Maiden i stockholm. Ska ta och plocka av fångaren idag och kika på det, tar nån bild och slänger upp också.

    polaren som "krockade" min nya med mina gamla golf, körde upp gamlingen till byn och där tog det hela en timme innan en polare köpte den för hela 4000kr utan stolar, han plockade tom bort fälgar, avgassystem och stolar och dumpade dom utanför mitt garage medans jag och tjejen vart och hinkade bärs på lokala puben =) Gött mos!

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Det är business det.
    Sälja en bil och hälften tillbaka =)

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Lyckan är inte långvarig, skulle som sagt ner till garaget och skruva nyss. När jag kom dit såg jag att mina nya vinterdäck på fälg vart stulna och nån klippt in sig från grannens garage och stulit däcken.... man blir bara less. Två polisanmälningar inom 2 veckor, och vad kommer polisen göra åt det... inget... Jaja, ska börja kika med försäkringsbolaget hur man ska lösa det här nu.... men först iväg på bolaget och hämta bärs.

    Bilderna på kofångaren etc kommer sen när jag orkar ta tag i fanskapet.... Bilen ska i alla fall få nya stift då 3 var hyffsat vita och 4:e cylindern hade nåt fasttorkat brunt "gunk" på sig så man knappt såg elektroderna, såg fördjävligt ut. Får väl kolla upp bränsle och tändning nu när den verkar gå lite magert och inte vill varva med riktigt full kraft heller.

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Du verkar ju va inne i nåt stim?

    Hoppas du slipper "tattare" snart annars blir du nog utan bil?

  13. #13
    börne
    Gäst
    Har Henrik nått nytt projekt på gång eller?Vad tror ni om en liten norrlands träff i sommar med lite konkörning kanske.Hade ju en för nåt år sen,det var grymt skoj.Måste bara få ihop bilen först,vxl lådan nere pga byte av koppling.Väntar fortfarande på kopplingen.

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Henrik har väl bara Passaten som "projekt" så vitt jag vet. En träff skulle vara riktigt nice du får hojta till när du tror du har ihop bilen igen så kan vi ju fixa ihop nåt i augusti.

  15. #15
    börne
    Gäst
    Jo,till Augusti borde den vara ihop.Måste bara få den mappad iom det nya sprutet.Har för mej att Dorkster höll i trådarna förra träffen.

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av börne Visa inlägg
    Vad tror ni om en liten norrlands träff i sommar med lite konkörning kanske.Hade ju en för nåt år sen,det var grymt skoj.
    JA!!!!

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Ja då har buset varit framme igen, blir så less! Bilen stod i garaget (låst + larmad, min sida iaf vet inte om grannen slarvat). Skulle hämta tjejen frnå jobbet igår kväll och ser att nån vart och snattat min emblemlösa grill inkl. grillspoiler och 20:th anniversary GTI märket, samt försökt sno lyktorna, ingen slangning, märken på bilen eller nåt.. man blir ju less. Värsta är att dom hade lagat hålen i nätet till de andra garagen, och allt var helt prydligt och ingen åverkan på portarna. Har inte grannen glömt att låsa sin port eller snott mina grejer så cirkulerar det en extranyckel....

    Ringde och härjade hos hyresvärden (lulebo) etc och de vägrar byta låskolvar till garagen, tycker jag ska stå för de 1600kr/per port (3200kr totalt) det skulle kosta, stor chans... Vågar ju inte ha bilen i garaget när de verkar kunna komma och gå hur de vill i mitt garage så nu står bilen inlåst på jobbet tills jag ska hem till byn i helgen. Blir nog sovsäck och tillhygge i garaget till veckan tror jag.

    Ringde polisarkivet, samtliga mina polisanmälningar har lagts ner direkt när de tagits emot av polisen i luleå. Får se vad Vesta säger när jag skickar in papprena sen då.. jäkligaste är att jag lyckats tappa bort kvittot på vinterdäcken, har inget kvitto på grillspoilern eller lacken så det lär ju inte vara värt självrisken ens...

    Tja, välkommen tillbaka till jobbet efter semestern =)

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Surt, Riktigt tråkigt! Blir väl tre självrikser då också eller?

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Första var i gammelbilen som nu är såld (trafikförsäkrad så inget där), tja ingen aning men det borde det väl bli, har aldrig plockat ut nåt på försäkringen förr, men blir det dubbel självrisk + premiehöjning så är det frågan om det är värt det ens.... fan va less man blir då är det nästan bättre att slänga dom pengarna till Baltic inkasso, HA eller nåt liknande, skulle kännas bättre iaf

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Fii fasen!
    Lär ju vara nå småglin med bilintresse.
    Leta på nån med lite känningar och se om du får något namn!

Liknande ämnen

  1. Räddning av Golf mk2 gti 8v -88 12-08-20
    Av ReD- i forum Projektforum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 22:11
  2. Golf Mk2 GTI 16V -88
    Av Timmy_r i forum Projektforum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 17:33
  3. ingen gnista golf gti 8v -88
    Av ville_82 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 14:57
  4. Bussningar golf mk2 gti -88
    Av StiFt i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 09:53
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 16:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin