Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    zoddri
    Gäst

    Lastavkänningsventilen, styra den med stag? (mk2)

    Kanske luddig rubrik men jag ska förklara mera.

    Funderar på nån annan lösning än dendär fjädern som reglerar trycket. Då kom jag att tänka på att man kanske kunde ha ett justerbart stag som trycker på ventilen istället.

    Först och främst, vad skulle hända om man lade ett stag var fjädern sitter? Skulle chassirörelserna försöka dra och klämma ihop staget eller skulle avståndet vara konstant och staget röra sig upp och ner istället?

    Dessutom, har nån försökt sig på en sånhär lösning? Jag tycker ju det vore sjukt praktiskt att själv kunna justera bromsverkan baktill på bilen inför banåka och gatåka

  2. #2
    SundH
    Gäst
    Sätt inte ett fast stag mellan axeln och ventilen för när bilen dämpar ner tillräcklig mycket så blir staget för kort och då drar den ventilen eller att staget går av. Är därför det sitter en fjäder så att när inte längden räcker till så fjädrar den istället.

  3. #3
    zoddri
    Gäst
    Ah, var lite som jag misstänkte då.

    Måste slänga mig under bilen och se om jag kan hitta en annan fästpunkt

  4. #4
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Det är ju lätt att justera den när man byter däck inför banåka så varför jobba i onödan?
    Om du vill ha justerbart så skaffa bromsvåg som är mkt bättre.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Men du kan sätta ett stag mellan karossen och armen på ventilen. då kan du justera som du vill ha det utan att justeringen påverkas av fjädringen eller last.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  6. #6
    zoddri
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Men du kan sätta ett stag mellan karossen och armen på ventilen. då kan du justera som du vill ha det utan att justeringen påverkas av fjädringen eller last.
    Och det är just det som jag är ute efter, konstant bromsverkan baktill

    Sen är väl bilprovningen lite kinkiga med bromsvåg?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin