Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203

    Framvagnsinställning golf iv

    Ska sänka bilen snart och pratade med en firma om framvagnsinställning, han sa att de gör en fyrhjulsmätning. Men det är väl helt bortkastat eftersom minnet säger mig att golf fyran har stel bak axel och därmed kan man inte ändra på några vinklar bak.

    Har jag rätt? I så fall är det bara en framvagnsinställning som behöver göras?

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av emilson Visa inlägg
    Ska sänka bilen snart och pratade med en firma om framvagnsinställning, han sa att de gör en fyrhjulsmätning. Men det är väl helt bortkastat eftersom minnet säger mig att golf fyran har stel bak axel och därmed kan man inte ändra på några vinklar bak.

    Har jag rätt? I så fall är det bara en framvagnsinställning som behöver göras?

    Man måste kolla bakvagnen när man ställer framvagnen, för att bakvagnen kan stå snett...


    .

  3. #3
    Särkelä
    Gäst
    Grejen e den att du hänger på 4 st givarhuvud en på varje hjul. därför brukar man säga fyrhjulsmätning för man mäter endån upp vinklarna bak o fram. o det händer att bakaxeln kan vara lite sne.. Men som sagt inte mycke o göra nått åt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin