Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 45
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    kan inte ja få lite av din tomgång?, jag har inte tillstymmelse till någon alls

  2. #22
    danne-_-
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    kan inte ja få lite av din tomgång?, jag har inte tillstymmelse till någon alls
    hehe, well .. får du min att fungera "som den ska" så kan du få låna den lite

  3. #23
    danne-_-
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Jetta Visa inlägg
    Kollat om den drar tjuvluft vid insug ? ..

    Hade liknande prob. med min gamle Audi 100. bytte insugpackning så gick den kalas igen..
    Har försökt kolla lite överallt med startgas och även vid insuget utan resultat.. men.. kan iofs ha haft lite bråttom och varit lite okoncentrerad (läs förbannad) så det är mkt möjligt att det är ett av felen som kan tänkas

  4. #24
    Jocke_M
    Gäst
    Har kollat min nu.. Sprayat gas vid spridarna. Å då ökar tomgångne lite hör man på motorn.. Men det kan ju även vara insugspackningen då den är just brevid? Fast det känns ändå som om det är vid spridarna det läcker.

    Så är det såvrt att byta dom? Vad kan det kosta? Eller kan det vara nåt annat..

  5. #25
    Jocke_M
    Gäst
    nån som har koll?

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    ja bytte o-ringarna till mina spridare igår. 31kr st, 8st på min = ca 250kr, plus en till vacumklockan om man ska byta den me, min var fin så de gjorde ja inte.

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    detta var dock till en g60 maskin, säkert billigare till era, kanske samma, va vet ja

  8. #28
    Jocke_M
    Gäst
    På våra bilar verkar det bara vara en o-ring per spridare.
    Senast redigerad av Jocke_M den 2008-05-26 klockan 04:38.

  9. #29
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jocke_M Visa inlägg
    På våra bilar verkar det bara vara en o-ring per spridare.
    Ja, en O-ring till varje. Dra upp spridaren, ta bort den gamla. På med den nya (lite bensin brukar underlätta) Tryck tillbaks.

  10. #30
    danne-_-
    Gäst
    Ahh.. spraya startgas vid spridarna har jag inte testat.. tror jag.. en till sak att spana, tack

  11. #31
    Jocke_M
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Ja, en O-ring till varje. Dra upp spridaren, ta bort den gamla. På med den nya (lite bensin brukar underlätta) Tryck tillbaks.
    Låter enkelt.. Är dom svåra att få lös?

  12. #32
    Jocke_M
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av danne-_- Visa inlägg
    Ahh.. spraya startgas vid spridarna har jag inte testat.. tror jag.. en till sak att spana, tack

    Japp.. Men stressa inte å lyssna noga. Det märktes inte så tydligt, men det märktes att den höjde tomgången med några varv då jag spraya startgas dit.

    Sen undrar jag, om tomgångsskruvs tätningen är dålig och man sprayar startgas där så märker man om den är trasig eller?

  13. #33
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jocke_M Visa inlägg
    Låter enkelt.. Är dom svåra att få lös?
    Nja, de kan jävlas lite. Pajjade en soppa slang när jag skulle dra ut dem med gamla slitna O-ringar. Då satt de rätt hårt. Nu med fräscha O-ringar så går det lätt. Tror inte det går att dra med handkraft, men om man drar samtidigt som man lirkar med något lämpligt verktyg som får plats.

  14. #34
    Jocke_M
    Gäst
    Har varit å köpt nya o-ringar, vi får se om det löser sig med dem..



    Priset var 110kr för 4 stycken.

    Skriver när jag bytt dem å ger svar på om det blev bättre

  15. #35
    danne-_-
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jocke_M Visa inlägg
    Har varit å köpt nya o-ringar, vi får se om det löser sig med dem..



    Priset var 110kr för 4 stycken.

    Skriver när jag bytt dem å ger svar på om det blev bättre

    Woho! Jag tror jag har hittat mitt tomgångsproblem! Spraya lite startgas vid spridarna och mycket riktigt så ökade min tomgång rätt markant faktiskt.. så pass att man utan problem hörde det i alla fall.. Sen hitta jag även lite runt.. ja vad det nu heter.. ringat in ställena


  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Härligt, 31kr/st kostade mina o-ringar mk2 g60

    Köp ny fin slang, nya fina slangklämmor, så kommer de inte läcka något.

  17. #37
    danne-_-
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    Härligt, 31kr/st kostade mina o-ringar mk2 g60

    Köp ny fin slang, nya fina slangklämmor, så kommer de inte läcka något.
    Sweet, men.. ny slang osv.. vad fan heter dem då? Inte fått tag i en haynes bok än.. Ingen som säljer en svensk version till min mk1'a förresten?

    Auf wienerschnitzel!

  18. #38
    Jocke_M
    Gäst
    Står nog inte i haynesboken.

  19. #39
    Jocke_M
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av danne-_- Visa inlägg
    Sweet, men.. ny slang osv.. vad fan heter dem då? Inte fått tag i en haynes bok än.. Ingen som säljer en svensk version till min mk1'a förresten?

    Auf wienerschnitzel!
    Finns tyvärr inga haynesböcker på svenska till våra bilar.. finns en annan reparationshandbok för vw golf nr: 221 vet inte vem utgivaren är..
    Den är på svenska men inte direkt jätte bra..

  20. #40
    Jocke_M
    Gäst
    Försökte hitta slangarna i ETKA men hittade dom inte.. Men testa dra lite eltejp runt å dra åt slangklämmorna lite så kanske det funkar billigaste sättet iaf

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin