Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    larsahl
    Gäst

    kopiera nyckel (immobiliser)

    Hejsan!
    Jag undrar hur det är om man vill kopiera en nyckel och har immobiliser som sitter på min vw polo variant från 1998. Det är väll då ett magnetiskt fält som ska stämma överrens eller något chip som sitter i nycklen?

    Eller är det bara så att nyckeln måste se exakt ut som den ska för att funka i mönstret?

    Ska nämligen installera trådlöstcentrallås och har sett att det finns o köpa sattser i tyskland som ska gå att installera på orginal kablaget så får man en flip-flop nyckel inkl kontroll som på de nyare vw bilarna.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Sitter ett chip i nyckeln som skall kodas mot bilens stöldskydd.
    Så om ditt tysklands kitt inte har en sån nyckel med chip i så är det kört tyvärr..iaf att starta bilen.

  3. #3
    larsahl
    Gäst
    okej, kan ju alltid ha vanliga nycken och själva dosan tillsammans så kan jag öppna den trådlöst men starta med vanliga nyckeln. Så det är endå nice, men hade varit coolt att fixa så flip-flop spaden går att starta med, men kan ju ses som en extra bonus isfl

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    På en del finns det ett litet utrymme i fjärrkontrollen där chipet får plats, då kan du enkelt flytta över det...

  5. #5
    larsahl
    Gäst
    sitter chippet i plasthöljet till orginal nyckeln?

    [EDIT]
    Öppnade ena nyckeln och där i kanten satt det ett chip, dock verkar det typ fastlimmat vet inte hur jag ska få ut det eller så är det ihop pressat hårt.. är det någon kabel eller ledning som går mot metallen på nyckeln oxå innan man försöker med en mejsel o pilla ur chippet?
    Senast redigerad av larsahl den 2008-05-12 klockan 19:32.

  6. #6
    Screwball
    Gäst
    Tjena. Chippen sitter bara stödlimmade och går inga kablar från dom, men sen skiljer det lite på vad du har för chip. Har du ett som är grått och kantigt så är det inte speciellt känsligt. Dom lite rundare och genomskinliga är känsligare.
    Skulle åka till skroten och leta upp nycklar med lika chip i och få dom kodade på V.A.G istället för att ta dina orginal om du är osäker. Kör själv med flippnyckel från INCA-PRO och det är bra kvalité och finns uttag för chippet i deras nycklar. // Andreas

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin