Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796

    Lossa dörrsidor Golf V?

    Tjena

    Är det någon som har haft loss dörrsidorna på Golf femman? Nu menar jag innesidan/klädseln. Tänkte jag skulle dämpa lite, ta bort lite skrammel och almänt reka vart man ska sätta högtalare/filter och så framöver.

    Har för mig jag läste nånstans att man måste köpa nya clips eftersom dom går sönder när man lossar ... men nån kan ju bekräfta/dementera.

    Har sett att det finns ett par skruv under dörren, men mer ingående än så har jag inte analyserat problemet.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  2. #2
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Tjena

    Är det någon som har haft loss dörrsidorna på Golf femman? Nu menar jag innesidan/klädseln. Tänkte jag skulle dämpa lite, ta bort lite skrammel och almänt reka vart man ska sätta högtalare/filter och så framöver.

    Har för mig jag läste nånstans att man måste köpa nya clips eftersom dom går sönder när man lossar ... men nån kan ju bekräfta/dementera.

    Har sett att det finns ett par skruv under dörren, men mer ingående än så har jag inte analyserat problemet.
    Fick lite instruktioner av min solfilms kille Jörgen att man ska ta bort en plast bit på handtaget på insidan då och sen sitter det 1-2 skruvar som man lossar på samt någon skruv undertill dörren också sen ska man kunna ta bort dörrsidan. Han har inte, vad jag förstod bytt några clips men det är nog lätt hänt att dom går sönder om man inte vet hur sidan ska lyftas bort. Åk till VAG och fråga någon lirare på skadeverkstan dom är ju proffs på sånt.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Sonny
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    30
    Har lossat förrardörrens insida ett par ggr på min GTI -07 för att leta efter vibrationer, som visade sig vara öppningswiren som inte låg spänd utan kunde vibrera i sitt hölje. Fixat.
    För att ta bort dörrens klädsel börja FÖRSIKTIGT med att lossa plastbiten med kontrollerna för fönsterhissarna mm. Den skall bara lyftas upp ur sitt fäste och jag gjorde det med en spackelspade av metall ( ca 3 cm bred) som jag först satte lite silvertape på så jag inte skulle skada plasten eller klädsel. Stick in den mellan plasten och klädseln i bakkant och arbeta dig försiktigt framåt så att du får hela klumpen att lyfta ca 1 cm. Ta inte i för mycket för då finns risken att plastkanterna går sönder, och jag misstänker att den inte är billig. När du fått upp hela klumpen så ta bort sladdar mm och leta upp / ta bort skruvarna. Sen är det klart !!!!
    Har inte behövt byta några clips.
    Du hittar bra bilder på
    http://forums.vwvortex.com/zerothrea...ostid=48225515
    Senast redigerad av dasf den 2008-05-12 klockan 22:32.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin