Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389

    Corrado G60 -91 startar ej ibland när den är varm

    Har problem med att det saknas gnista på bilen när man har kört den riktigt varm och ska starta den igen.
    Inga som helst bekymmer när den går utan just när man stannat ett tag, men får väntar man nån minut eller två så startar den klockrent.

    Soppapumpen hör jag går igång.

    Har bytt tändspole, eldelen i t-låset, relät till motorstyrenheten, dragit ny kabel till tändspole pga annat missöde, säkert nåt emr som jag inte kommer på..

    Nån som har nåt tips att komma med?

    Tacksam för svar

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel jönsson
    Medlemsnr
    3641
    Ort
    malmö
    Inlägg
    329
    har du kollat så att där inte är gnista? hur är det med rotor/fördelarlock/tändkablar?

    daniel

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    ja har provat med ett löst stift på sidan.. tänddelar byttes för 3år sen och ca 1500mil sen.. den rullar inte så mycket om året.. ska byta rotor och locket..

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    nån mer?

  5. #5
    Gummit
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av g-man Visa inlägg
    nån mer?
    ja hade strul me min gti 8v, nån smartskalle sa att d kunde va sopparelät som glappar å på min bil va d så... men om du inte har nån gnista vette fan.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Manfred T
    Medlemsnr
    4532
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    486
    Låter lite som om hallgivaren i fördelaren svimmar av värmen. Ta loss kontakten från fördelaren och jorda mittstiftet i kontaktstycket (på kabeln) några gånger med tändningen på. Gnistrar det då så är hallgivaren kass.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    har också vart inne på det men en fördelare kostar ju en del men det är väl bara prova byta den.. har ju bytt en massa annat i onödan..

    Finns det lös hallgivare som passar?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin