Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 166
  1. #41
    Finn
    Gäst
    D tycker jag me. Hoppas på att hinna klart till bug run.

  2. #42
    Finn
    Gäst
    Så nu har d vart hobbykväll igen. Ett rätt så stort å skönt steg framåt gjordes. Jocke gjorde klart me slipning på plåten där dörrhandtagen en gång satt Min egna stora insats bestod av att köra lite grovslip i 10min på passagerardörren å sen hämta pizza till proffset. Gjorde bäst i att hålla mig undan :P Ber om ursäkt för mobilkamera bilderna. Batterierna va ju tydligen slut i kameran.

    Så här ser det ut just nu på båda sidorna:


    Å så har vi en bild på den sämsta framskärmen, ny e beställd:


    Fick även mina stålomspunna bromsslangar idag men glömde plåta dom. Får ta en bild på dom imorrn, så fina så fina :P

  3. #43
    Finn
    Gäst
    Nu såhär på kvällen fick jag arslet ur vagnen å plåtade bromsslangarna. Köpta från NBM hydraulics genom chippen Linus a.k.a Åke på jobbet, spank you





    Imorrn så e d hobbykväll å rycket innan BR påbörjas. Bilen kommer rulla som ett litet work in progressobjekt

    Å glöm inte att kommentera gott folk! Vill ju inte att d e bara jag som skriver i min egna tråd

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Ser bra ut. Kul att dessa G60:s får ett bra liv.

  5. #45
    Finn
    Gäst
    Sådär ja, hobbykvällen avklarad. Gick väl ganska bra me tanke på att motivationen va rekordlåg efter två dagar på kurs å jag va trött Men lite hann jag åstadkomma iaf.

    Böt dörrgångjärnen på förardörren. Tänkte att d kan ju va bra att ha en dörr som inte droppar 5cm när man öppnar den. Dom satt ju som inget annat så d blev till att löda på en hel del me induktionsvärmarn. Funkade kalas

    Sen så har jag fäst vajrarna på låskistona. Riktigt nöjd me resultatet Enda som stör mig lite e att dom e lite långa å jag nu måste fästa vajerhöljet på något vänster å sen lista ut vart jag ska skruva fast ställmotorn nånstans. Men d löser sig nog (hoppas jag).

    Å nu lite bilder :P

    Vajern fäst i låskistan:




    Konstigt att d glappade?

  6. #46
    Finn
    Gäst
    Va nere på Meca-dagen i Haninge idag å köpte mig en liten sparcoratt :P Bild kommer när den e monterad. Körde även upp bilen till garaget. Va lite kul att köra bilen igen även fast den såg ut som den kom direkt från skroten Imorrn blir d garagedag/kväll me lille Lars.

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Två röda bilar med temat "work in progress".
    MEN skillnade ÄR att din är fin i utgångsläget iaf.
    Min är ju rena rama liket jämfört med din =)

    Blir kul att se den utan handtag på Bug Run.

    Min känns ju lätt igen på alla fina färger =)

  8. #48
    Finn
    Gäst
    Hehe, får se om min oxå kommer ner i lite olika färger. Blir eventuellt en ny version av two-tone. Beror på om jag bestämmer mig för att slänga på nya skärmarna lr ej.

  9. #49
    Finn
    Gäst
    Då va man hemma igen efter att ha spenderat kvällen i garaget me Lasse.
    Detta har hänt; Fått på mini_me´s RM fälgar som han hade tänkt å ha på Golf ettan men den står ju nu å jag har brist på sommarfälgar Tyvärr så ser d ut som fälgarna krympt i tvätten men vaffan d e ju bättre än att åka på dubbade puckar. Har även slängt i fönsterhissarna + rutor å listerna. Kom även på hur ställmotorerna ska sitta fast i dörrarna, kommer bli kanoners Sen så kom även Jetta-fronten på plats, ser helt ok ut i mina ögon även fast d e orginalgrillen på just nu (längtar efter paket från deutschland). Fick modda lite i frontplåten eftersom jag har en IC monterad framför kylaren till skillnad från Jettorna.

    Tror d va allt som blev fixat idag, imorrn blir d till att åka runt å shoppa prylar inför BR :P

    Nya kringlan, behöver bara lite skruv så jag kan skruva fast den i navet


    Stilbild på nya fronten å så liten skymt av fälgarna, visst ser d kul ut


    Lars "Mini_me" rockade även han på i garaget me sin Corre.
    Senast redigerad av Finn den 2008-06-02 klockan 01:03.

  10. #50
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    hehe blir ju kanon, mini_me's tatuering är riktigt lik min jag har på samma ställe, konstigt

  11. #51
    Holmgren
    Gäst
    Måste vara roligt att vara flera på samma meck plats. Inte så roligt att gå ut själv alla gånger. Ska blir roligt att se den på Bug Run.

  12. #52
    ivah
    Gäst
    Ser bra ut !
    vad är det för en ratt, modell?

    Fortsätt jobba nu

  13. #53
    Finn
    Gäst
    Holmgren: Ja d underlättar ju me sällskap. Gör d lite roligare att stå där sen så e ju en second opinion på vissa saker rätt skön att ha emellanåt

    ivah: Ratten är av modell Spraco R383. Va riktigt mysig att hålla i kan jag ju meddela

    Och så kör vi dagens update da.
    Igår kväll/natt så monterades ratten. Va lite lurigt att få tutan å funka eftersom navet jag fick av Lasse (tack) inte hade någon jordkabel upp som tutknappen ville ha. Men d löstes ganska smidigt genom att jag tog jordkabeln från orginalratten å klämde fast den under muttern som håller navet. Flyttade även över honkarna (vanliga å larmtutan) från Golf-fronten eftersom jag glömde d i förrgår(?).
    Sen så hade jag inte så mycke mer att göra trodde jag eftersom allt annat som skulle på låg på jobbet. Men ack så fel man hade, c-låset måste jag ju prova eftersom jag glömt bort d å d strulade lite förut. Å mycke riktigt, d funkade inte allt Extra c-låsmotorn som styr d via larmet låg för tight me bilens c-låsmotor. Så d blev lite justering å crap som tog en jävla tid. Tror jag hade bort skiten minst 5ggr. Men till slut så lirade d å jag va redo för en god natts sömn. Vi drog från garaget vid halv två inatt å jag kan ju meddela att d inte e så jävla lätt att somna efter att man stått å bombat Red Bull en hel kväll

    Ratten monterad å klar, notera även TT-pedalerna


    En liten överblick över hur d såg ut i garaget runt kl.1 inatt.


    Så imorse va d dags igen. Lars ringde å väckte mig vid åtta, halv nio imorse å påstodd att jag haft sovmorgon. Åkte å bessade hans bil å sen bar d av mot jobbet för lite mer panikmek på bilen. Började me att pojkarna på reservdelar skrämde mig me att mitt fjärrstyrningsrelä inte kommit utan hade hamnat i växsjö istället. Toni va upprörd Sen så visade d sig att d kommit ändå, SCORE! Så d blev till att försöka koppla in d å få dörröppningen att rocka. D slutade i katastrof så jag gav upp å jag e galet sne över d. Verkar bli nån sorts nödlösning på dörröppningsproblemet ala Lars om jag inte får d att funka imorrn. Monterade även en ny huvkontakt till larmet samt inredningen i bak å baksätet. Har kort sagt vart en rätt så jobbig dag med lite sömn, endast en kopp latte från donken i magen på hela dagen å ett fjärrstyrningsrelä som bara jävlades me mig.

    Imorrn e d ett sista ryck för att få bilen att rulla ner till BugRun på ett någorlunda värdigt sätt som gäller. Ha inte för höga förhoppningar om den bara, kommer se för taskigt ut.

    Nu ska jag försöka få lite mat i mig å sen avreagera mig me lite våld på GTA IV Tur att man har en förstående flickvän.

  14. #54
    Finn
    Gäst
    D här kommer låta roligt men den här bjuder jag på. Jag fick precis en uppenbarelse i duschen Tror jag kan ha kommit på varför fjärrstyrningsrelät inte skickade ut någon signal. Kom på va spärrström (+) betyder när man läser manualen hur man ska koppla skiten. Måste ju va att d ska va 15-spänning på den så att man blockar relät när tändningen e ikopplad. Briljant som jag va så kopplade jag den på 30-spänning så d kan ju va att den ligger å blockar hela tiden. Hoppas verkligen att min teori funkar imorrn. Se va ett 3 timmars power nap å lite käk kan göra. Fantastiskt

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    ....duschen?? Om inte jag minns fel så var detta det JAG sa till dig på telefon...punkass ;-P

  16. #56
    Finn
    Gäst
    Ja men inte på ett sätt som jag förstod just då Näe men lite creds ska du ha. Tack!

  17. #57

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Carlzon
    Ort
    Haninge, Sthlm
    Inlägg
    38
    se för f-n till att inte stänga dörren med tändningen på då...

  18. #58
    Finn
    Gäst
    Sådär ja, precis som d misstänkts så va d felkopplat. Men idag så fick jag dörröppningen att rocka, så jävla skönt känsla att se dörren poppa upp första gången. Nästan så man blev lite tårögd Imorrn ska d sista fixas efter att man firat syrrans student.

    Å d där me att inte stänga dörren när tändningen e på så e d redan avklarat. Första jag gjorde typ när jag skulle ställa lysena Ska nog koppla bort den där skitfunktionen.

  19. #59
    Finn
    Gäst
    Jaha då va d dags för en liten update da Bilen rullade till BR å tillbaka utan problem bortsett från ett litet batterimissöde under lördagen. Dumt att lämna kylboxen att låta dra ur batteriet när hela ens dörröppning hänger på d (måste fixa bakluckelåset asap) men d löste sig efter lite krälandes på marken från Mini_me.

    Så idag när man satt här hemma efter en lång arbetsdag å undrade när fan grejerna från TM Tuning kan tänkas komma. Har väntat på ett tracking# å mail om att prylarna e skickade sen förra veckan. Då lite påpassligt får man ett samtal från en tjej på UPS som säger att hon står uppe på vändplanen me paket. Inte en lite rolig överraskning kan jag ju meddela. Va ju som att bli väckt på julafton. Plockade in prylarna i hallen å stod å studerade me en tår i ögat å funderade på om d verkligen kommer va så vackert som jag målat upp i mitt lilla huvud.

    Och ta me fan d va d!!

    Så här kommer lite ren å kär porr från en galet lycklig Finn Enjoy!!

    Så här såg d ut i hallen för ett par minuter sen.


    Började så klart me en av dom vita kartongerna.

    Spänningen stiger å jag drar igång en trumvirvel

    Tadaaaa! Jag e in lööv.

  20. #60
    Finn
    Gäst
    Å så va d ju lite flera paket oxå som skulle öppnas :P

    Välpaketerat får man ju erkänna.


    Welcome to the dark side.


    Å så innehållet i d sista avlånga. Inte helt fy skam d heller :P


    Tror aldrig mitt vardagsrum har sett så fint ut som d gör just nu. Blir svårt å sova inatt har jag en känsla av. Kommer nog ligga vaken å tänka mig bort alldeles för sent. Kanske får ta me mig en Keskin ner under täcket å mysa lite

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin