Sidan 1 av 9 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 166
  1. #1
    Finn
    Gäst

    Golf G60 -91 "Finn edition"

    Ja då va d väl äntligen dags för mig att starta en projekttråd. Har ju ägt bilen sen Juli -07 då jag hämtade den uppe i Gävle. Sen dess så har man ju lyckats samla på sig lite prylar som gjort d värt att lägga energi på en tråd här

    Bilen: En 2-dörrars Golf GTI G60 -91.

    Det som är gjort på den: Renoverad å RS2-portad G-lader hos SLS samt mindre remhjul monterat av någon tidigare ägare. Jag har slängt på ett par cup-speglar, monterat nya pedalgummin från Audi TT istället för dom gamla stora å framför allt hala Momo alupedalerna som satt på sen tidigare. Bytt lite högtalare+ny huvudenhet. Bytt till en bättre begagnad framvagnsbalk efter att SBP bestämt sig för att göra d gamla rosthålet aningen större (läs gigantiskt) så att inga andra möjligheter förutom att byta återstod. Jag som hade tänkt å svetsa And that´s about it bortsett från lite oljebyten å en motorskölj.

    Så här såg bilen ut i förra ägarens händer. En av de många bilder som han skickade över innan jag åkte upp å kollade på den.



    Nya planen: Så nu e d då dags att modda den lilla rackaren :P Planen för denna säsong e att byta till Jetta-front. Har köpt prylar men dom ligger i Mini_me´s garage så dom kommer d bilder på lite senare. Växellådan ska ner på backen, rivas isär, renovera å montera Peloquin-diff. Kolla i Mini_me´s tråd om Corren så får ni se vilken d e. Sen så ska shortshiften på oxå när allt rockar i lådan :P Extractor-grenröret ska på å sen blir d nytt hela vägen bakåt. 2,5" e planen me sportkat (ja jag e snål). Nuvarande system e grovt från katten bakåt å låter för jävligt rent ut sagt plus att d ligger emot här å där å skapar resonansljud som jag aldrig upplevt tidigare. Trimkammen jag fick me när jag köpte bilen ska monteras å provas på. 270° eller nåt sånt va den på. You tell me om d e bra eller ej då jag har noll koll
    Eftersom dom ändå bröt sönder plåten under dörrhandtagen så passar jag på att ta bort handtagen helt å hållet. It´s time to shave nu på torsdag. Lite andra karossmodifieringar planeras oxå på en å samma gång. Sen så ska jag försöka hitta gummin till orginal BBS-fälgarna oxå då jag inte har lust att bjuda farbror tjuv på en uppsättning till innan jag fått tag i ett garage att stå i under nattetid.
    I vinter så kan d hända att d blir lite större grejjer som händer men d märker vi då
    Senast redigerad av Finn den 2010-06-20 klockan 13:51.

  2. #2
    Finn
    Gäst
    Å så fortsätter vi här me lite bilder på varför bilen står still på jobbet för tillfället.

    Såhär såg d ut när jag kom ut en fredagsmorgon







    Nästan d drygaste av allt då jag inte kunde köra bilen till jobbet för egen maskin.



    Visst e d skönt att vissa människor känner att dom kan ta sånt som inte tillhör dom

  3. #3
    Finn
    Gäst
    Min kära dunka-dunka-låda som jag inte äger längre (fäller en tår)


    Där stod den en gång i tiden.

  4. #4
    Finn
    Gäst
    Vi måste ju ha lite bilder på gottesakern som ska på :P

    Kammen:


    Shortshift-spaken:


    Extracorröret:


  5. #5
    Finn
    Gäst
    Lite saker som ligger i garderoben men förmodligen kommer säljas eftersom planen ändrades till Jetta-front :P Men kul å ha e d ju.

    Grill:



    Klarglaslyktor me kors i:

  6. #6
    Finn
    Gäst
    Sådär ja, en bra start me ett par bilder tycker jag allt d blev Hoppas d väcker lite intresse iaf.

    Placerade även en order hos TM-tuning nyss på lite nya lyktor, grill å annat smått å gott. Bilder kommer när prylarna kommer. Beställde även en uppsättning fälgar med size 16x9. Märke å modell märker ni när d monteras om jag lyckas hålla hemligheten så länge

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Tråkigt med stölder...

    Men annars ser det riktigt snyggt och trevligt ut..

    hoppas på mer uppdatering

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Va gulligt...en projekt tråd=)

  9. #9
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    såg fin ut, innan slöddret gav sig på den, hoppas du bygger den ännu finare!

  10. #10
    Finn
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    såg fin ut, innan slöddret gav sig på den, hoppas du bygger den ännu finare!
    D e planen iaf sen får vi ju se vart d hela slutar.

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Nu delar du garage med mig...detta kan bara sluta i ära och berömmelse(?) =)=)

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Fin bil men trist start...

    Ser ut som om nån försökt leka " Finn fem fel" påriktigt mellan bild ett och bild två där..

    :-/

    Men den lär nog bli fin fin igen..

  13. #13
    Finn
    Gäst
    Hehe, inte riktigt tänkt på att d faktiskt ser ut som finn fem fel. Lite komiskt

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Blomqvist
    Ort
    Trosa
    Inlägg
    276
    "Finn" fem fel ?

  15. #15
    Holmgren
    Gäst
    Lycka till i fortsättningen. Hoppas du kommer över det dom gjort. Jag hade svårt med det.

  16. #16
    Finn
    Gäst
    Tar d inte så hårt faktiskt eftersom jag gick i tankar om att skaffa nya fälgar ändå. Så dom hjälpte mig lite på traven bara. Däremot känns d ju förjävligt att nån varit på mina prylar å framför allt vart inne i min bil å tallat. Så d e lite blandade känslor.

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Sätter pengar på att dom ollat hela inredningen...(och även om dom inte har gjort det så kommer du numera tvivla =) )

  18. #18
    Finn
    Gäst
    Undra om d inte e mer synd om dom isåfall Näe men d e ju lugnt, har ju lite innestående tjänster hos rekondavdelningen efter att ha ställt framvagnen på båda tvås bilar :P

  19. #19
    Finn
    Gäst
    Sådär ja, då tog man sig lite tid efter jobbet idag å började riva lite på dörrarna. Lyckades rensa höger dörren på så gott som allt förutom låskistan på en halvtimma. Mer hanns inte med, jävla tvättstuga Men här får ni lite bilder på hur d såg ut när jag lämnade den.





    Sen e frågan va detta e för nåt. Svart skit som ser kletigt ut (vågade inte röra). Sitter på typ hela insidan på dörren.


    Mer kommer imorrn tror jag. Måste hinna rensa lite tills på torsdag då vi sätter kapen i den :P

  20. #20
    Ezcobar
    Gäst
    Det där svarta är nog bara skit tror jag. Kan inte minnas att det ska vara någon dämpning eller liknande mer än den lilla svarta rektangel. Kan ha fel men jag minns inget annat i mina bilar!

    Kämpa vidare med bilen för den såg riktigt trevlig ut på första billden

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin