Sidan 6 av 9 FörstaFörsta ... 3456789 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 166
  1. #101
    Finn
    Gäst
    Då så, efter lite letande i skrivbordslådorna lyckades jag hitta USB-kabeln till telefonen. Briljant å välplanerad som vanligt så glömde jag kolla så att d satt schyssta batterier i kameran innan jag begav mig till garaget så d blev inte bättre än mobilbilder när fälgarna väl satt där.

    Först fick dom lufta lite.


    Mini_me´s bästa försök till en action-shot men han upptäckte att batterit va dåligt i kameran å jag hann klart före honom


    Å där satt den! Mobilen i högsta hugg :P


    Nu ska man bara bli frisk igen så man kan dra ner till garaget igen. Fick ju lite blodad tand igen :P

  2. #102

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Feta/Snygga Fälgar... (VILL HA FAKTOR PÅ DOM..)

    Hoppas din golf blir lika fet...

  3. #103

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Tveksamt...det är ju en Golf ;-P

  4. #104

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Tveksamt...det är ju en Golf ;-P
    Haha.. sant..

    Men får hoppas dom möts halv vägs då.. =P

  5. #105
    sgt_nelson
    Gäst
    Riktigt snyggt Toni!! fälgarna kommer bli kalas på bilen. vad är de för bredd på dem, 9"?? ser fett ut iaf! bara o köra på nu så bilen e klar bill BR09! )

  6. #106
    Barbapappa
    Gäst
    Jädrar, så blanka att man nästan får ha solbrillor. ;-)
    Lagom breda med.

  7. #107
    Finn
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sgt_nelson Visa inlägg
    Riktigt snyggt Toni!! fälgarna kommer bli kalas på bilen. vad är de för bredd på dem, 9"?? ser fett ut iaf! bara o köra på nu så bilen e klar bill BR09! )
    Jajamänsann, 9" brett

    Kommer få använda spacer-plattor vare sig jag vill lr inte om jag vill att bilen ska kunna rulla. Dom tar emot bromsoken fram.

    Kul att ni gillar d

  8. #108
    PassatGT16v
    Gäst
    Blev brett det där.

    Vilken däckstorlek blir det till dom?

  9. #109
    Wtec
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Finn Visa inlägg
    Jajamänsann, 9" brett

    Kommer få använda spacer-plattor vare sig jag vill lr inte om jag vill att bilen ska kunna rulla. Dom tar emot bromsoken fram.

    Kul att ni gillar d
    Fett med Kt1´or på en mk2a!! Ser ut att bli sjukt fint!

    Vad e det för et på fälgarna? Jag hade samma problem med bromsoken på min corrado.. Slängde på 5mm spacers men det stack ut way för mycket.. Så jag gjorde så att jag slipade ner det som behövdes på oket och sen funkade det fint =)

    Vad blir det för däck??

  10. #110

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Oups.
    Med 9" och spacers =)
    Kommer bli brett(o fett) som fasen.

  11. #111
    Finn
    Gäst
    Däckmärke å modell e inte bestämt än men dimensionen lutar åt 225/40 16. Kan bli 215 oxå inte helt säker än. Har ET 25 på dom då jag fegade lite vid beställningen. Tänkte att d e lättare att flytta dom utåt än inåt. Som det såg ut så verkade dom ligga lite innanför skärmbreddarna men svårt å se när d e upphissat

  12. #112
    Wtec
    Gäst
    Aha et 25 borde ju va lungt att spacra typ 5mm i alla fall =) Tycker du ska satsa på 215/40 däcken!

  13. #113
    sgt_nelson
    Gäst
    lätt 215/40 toni! inte bredare iaf! fett me germanstyle!

  14. #114

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    195/40 så har du ju gott om plats att skicka ner den på backen=) eller 205/40 =)

  15. #115
    Finn
    Gäst
    Nu när jag tänker efter lite så e d nog 215/40 16 som jag tänkt på hela tiden. Vill inte ha allt för mycke stretch på grejerna. Lilla landet lagom

  16. #116

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Fegis...=)

  17. #117

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Morron=)

    215/40 16":
    *Bild från Wtec´s projket på ccs*

    Jag säger...205 vore bättre=)

  18. #118
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Morron=)

    215/40 16":
    *Bild från Wtec´s projket på ccs*

    Jag säger...205 vore bättre=)
    efter att ha sett den bilden så måste jag nog hålla med lars faktiskt... konstigt att de inte är mer stretch med 215 tycker jag, iofs skiljer det en del mellan olika märken oxå men men.. mindre rullmotstånd me = lägre soppaförbrukning med!

  19. #119

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Vi har röstat på jobbet och det blir 215/35/16 =)

  20. #120
    Finn
    Gäst
    Gokväll alla glada! Här kommer en liten update efter att jag spenderat ett par timmar i garaget nu på kvällen =)

    Har börjar plocka isär motorrummet och förbereda för att plocka ur maskineriet. Suger ju röv me alla rostiga skruvar och hur jävla skitigt allt e. Men nu e man iaf en bit på vägen, d som e kvar för att få ur motor + vxl-låda e att lossa drivaxlarna, främre röret, kopplingscylindern å så låna hem en motorlyft från jobbet.

    Liten fundering när d kommer till att snygga till d i motorrummet å få d lite mer cleant e ju vart fan man ska gömma allt. D e ju helt galet mycke sladd å slang på den här motorn. Allting ser ju ut som en nödlösning i sista minuten av konstruktörerna. Lär ju framkalla en å annan huvudvärk å hårlossning av för mycke kliandes

    Natti natti!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin